Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Passade bra med denna krönika från samma tidning.
http://www.vk.se/1584683/skandligt-...um=widget-543bf38c68197&utm_content=www.vk.se

"Toppdelad" tydligen.
Jag mår fan illa när jag läser sånt här:zpy

MEN BLÄ!!!!! :huvet

"Jag ser mig omkring. I de miljöer där jag rör mig kan jag inte se något tecken på att gränsen är nådd."
Allt såg och kändes ju jävligt bra under 2007 också, sen kom 2008... 2009... och läget är ju fortfarande jävligt bittert och många inväntar nästa krasch (bostadsbubblan antagligen)...

Bara för att vissa röker på och ser en lullig och mysig tillvaro behöver ju inte betyda att vi sitter mitt i en vacker utopi.

Hon kan ju fråga vad valfri person boendes i Husby, Tensta, Rosengård eller liknande hur deras miljö ser ut och känns... Där många nog tycker gränsen passerades nånstans för ett år sedan om inte flera år sedan egentligen...

Om hon nu gärna höjer sin skatt, varför inte bara ge fan i att renovera köket och donera pengarna istället? Va god på egen hand, inte genom krav och kräva samma uppoffring av andra. Va god om du nu känner för det! :4skrika

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Passade bra med denna krönika från samma tidning.
http://www.vk.se/1584683/skandligt-...um=widget-543bf38c68197&utm_content=www.vk.se

"Toppdelad" tydligen.
Jag mår fan illa när jag läser sånt här:zpy

Hon verkar då inte ha några problem med att få pengarna att räcka till, undrar hur mycket hon själv skänker till tiggare och välgörande ändamål i månaden.

Antagligen anser hon att hon bidrar tillräckligt genom att krysta ur sig denna insändare som ska ge vanligt folk dåligt samvete över att dom inte är uteliggare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och här har vi kvällens nya inslag i nyhetsrapporteringen: http://www.vk.se/1588660/sjuaring-misshandlad-pa-asylboende

Och ett urklipp ur en artikel som ligger bakom betalvägg på samma tidning så den inte går att länka till (smart tänkt där gammelmedia)

"Polisens regionala huvudskyddsombud har tidigare slagit larm om att flyktingströmmen, tillsammans med den ökade terrorhotsnivån, innebär en kraftigt ökad belastning för polisen och svårigheter att hinna med andra uppgifter, något även har märkts i länet.

De senaste två veckorna har åtminstone ett tiotal fall av hot eller misshandel anmälts på asylboenden i inlandet och kustkommunerna.

Enligt Fredrik Jeppsson, gruppchef för lokalpolisområdet Umeå, handlar det i huvudsak om interna bråk."

1 december:
En man misstänks ha hotat sin rumskamrat på ett asylboende. Enligt polisen ska mannen ha hotat med att hämta en kniv, men det är oklart om han faktiskt gjorde detta. Målsäganden flydde i samband med händelsen till en vän i en närliggande fastighet.

1 december:
En handfull personer slogs med varandra på ett asylboende i inlandet, men enligt personalen ska ingen ha kommit till skada. På grund av spänd stämning skickades ändå en polispatrull från Lycksele för att reda ut vad som hänt.

28 november:
En person, misstänkt för misshandel, fördes till polisstationen i Umeå efter tumult på ett boende i Nordmalingstrakten.

28 november:
Personal kände sig hotad och larmade polisen.
När patrullen kom till platsen hade det dock lugnat ned sig och det hela utmynnade i medling och tillsägelse, enligt vakthavande polisbefäl.

28 november:
En man fick en skärskada i handen efter ett bråk, men det finns inga uppgifter om att någon kniv förekommit vid händelsen. Mannen hade även en huvudskada och fördes till sjukhus för kontroll.

29 november:
Två grupper av män blev osams på ett asylboende i Åsele, vilket medförde att polis larmades till platsen. Det är oklart om någon delgivits misstanke om brott.

30 november:
Tre män misstänks ha misshandlat en annan man på ett boende i Tärnaby under söndagsnatten. Enligt Folkbladet ska polisen ha omplacerat den drabbade och hans fru efter händelsen.

18 november:
En man misstänks ha hotat personal på boendet.

15 november:
Tre män ska ha gett sig på en man på ett asylboende i Umeå. Redan dagen innan ska det ha varit bråkigt, men situationen urartade på söndagen med brottet som rubriceras som en grov misshandel.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
"Vi visste inte..." "Ingen hade kunnat ana"...

De borde slänga ut varenda slemsäck till jäää... a rådgivare, beredare, kontorsstolsgnidare de har.
Det kunde bevisligen ganska många helt normalbegåvade medborgare räkna ut med arslet och en trubbig krita. "Öppna era hjärtan" var inget annat än ett frikort ut.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
"Vi visste inte..." "Ingen hade kunnat ana"...

De borde slänga ut varenda slemsäck till jäää... a rådgivare, beredare, kontorsstolsgnidare de har.
Det kunde bevisligen ganska många helt normalbegåvade medborgare räkna ut med arslet och en trubbig krita. "Öppna era hjärtan" var inget annat än ett frikort ut.
Undrar om alla moderata väljare som mot bättre vetande försvarat eländet byter fot nu. :)

Åh vad jag saknar många gamla sporthoj-medlemmar nu, förstår att de gömmer sig dock.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
November och december är högsäsong för bostadstjuvarna. Men den som anmält ett inbrott den senaste tiden får räkna med sämre chanser att brottet klaras upp eftersom polisen måste lägga stora resurser på flyktingmottagandet.

SvD har pratat med ett femtontal poliser och åklagare i hela landet om hur arbetet förändrats de senaste månaderna. Den övergripande bilden är tydlig: så kallade mängdbrott prioriteras nu ned, det brottsförebyggande arbetet blir lidande, stressen är hög.

Man kan ju fråga sig varför vi ska betala världens högsta skatt när inte ens grundläggande samhällsfunktioner som ordningsmakten fungerar. Man kan ju tycka att det är ganska viktigt eftersom vi i det här landet har minst sagt begränsade medel att försvara oss själva.

http://www.svd.se/polisens-arbete-b...tingmottagandet/om/svenskt-flyktingmottagande

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför är 5000-7000 en kris? Det är ingenting, som vi alla fått lära oss. Europeiska Röda korset är verkligen vår fiende, undrar vilka som infiltrerat dem egentligen.

uploadfromtaptalk1451074827025.jpg

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
I skånska Östra Göinge, där Alliansen styr tillsammans med Miljöpartiet sedan förra valet, står dörren till SD redan på glänt. De lokala erfarenheterna av att bjuda in partiet till samtal är goda, säger Patric Åberg, kommunstyrelsens ordförande:

– Vi gör inte upp med SD och jag tänker inte sätta mig i koalition med dem. Men de bjuds in till allting, får vara med i alla processer och komma med synpunkter som vilket parti som helst. Vi har sagt att lokalt ska vi inte hamna i det läget man har gjort på riksplanet där SD placerats i en källare.

Syftet är att få till breda lösningar i frågor där det annars riskerar att bli ”huggsexa”.

Om det råkar komma ett bra förslag från SD i en lokalpolitiks fråga, ja då får det väl göra det, vad är problemet? Det är samma sak om V kommer med ett bra förslag.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/politik/framgang-for-sd-nar-kommunpolitiken-ritas-om/

Nu är domedagen nära minst sagt.
Behandla SD som ett politiskt parti som alla andra. Behandla dess väljare, omkring 20-25% av befolkning som MÄNNISKOR!?!... Det går snabbt utför nu :tungan ;)

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom