Källa: http://www.dn.se/nyheter/politik/framgang-for-sd-nar-kommunpolitiken-ritas-om/
Nu är domedagen nära minst sagt.
Behandla SD som ett politiskt parti som alla andra. Behandla dess väljare, omkring 20-25% av befolkning som MÄNNISKOR!?!... Det går snabbt utför nu
Satt i en trädgård hos en profil i Broby sensommaren/hösten när politikerna knackade dörr som flitigast, inför valet vill säga. Där sitter jag, värden, hans släkting som är aktiv kommunpolitiker för MP i annan skånsk kommun då Patric äntrar tomten med pamfletterna i högsta hugg. Ingen slump att han bevistade just denne herre men jag tänker inte lämna ut varför. Frågade P hur det kändes att gå ifrån att vara den klarast lysande stjärnkommunen vad gäller flyktingmottagande till att bli nazistämplad för att de inte ville ta emot 3 st ensamkommande utöver alla de redan tagit emot. Han hade tidigare det året inlett en rättsprocess om den saken för att fördela mottagandet på fler kommuner. Jag syftade på hur han då framställdes i skitprogrammet "Debatt" gentemot när han satt där något år tidigare. Diskussionen var rätt uppskruvad redan innan P äntrade scenen. Miljöpartisten tyckte jag var kränkande som använde den talspråkliga pluralformen "dom" om en redan definierad grupp rasister med invandrarbakgrund i bostadsområdet Kroksbäck/Malmö där jag bott och därmed kunde bära syn för sägen. Han kände inte till området ens till namnet men däremot sekelskiftesvillakvarteren andra sidan Lorensborgsgatan där systern som är läkare bodde i mångmiljonkåk. Avstånd ca 400 m mellan ghetto och flärd, de har t o m byggt en (buller)vall för Bellevuesidans skull och symboliskt kan den mycket väl tjäna som mur. Jag undrade hur han kunde ha så starka åsikter om något han visste så lite, d v s ingenting, om. Hög svansföring i frågor som för dem, (intellektuell vänster), mest är abstraktioner och en inbördes tävlan i ädla ordval.
Broby är sannerligen värt ett besök och då menar jag sanatorieskogen, (Broby gamla sjukhus). Det var f ö där Morgan blev dekorerad med skumsläckare av den man som sedan knivhögg polis(er?) i Köpenhamn. Det fina i kråksången i incidenten var att det var inte Morgans grabbar som plockade marodören utan en rådig, styvt 60-årig judoinstruktör från grannhålan Knislinge som närvarade vid besöket. Sa att det var första gången han använde sin skills utanför mattan, konstaterade obekymrat att det var ju bra att färdigheterna funkade när de behövdes.
Last edited: