Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
PS. Håller inte flera av er som skriver nedvärderande om kvinnor och invandrare med om att tongången här blir väldigt hätskt/överdriven? DS.
Vilka är det som skriver nedvärderande om kvinnor och invandrare?
Möjligen du, eftersom du likt "den maskerade proggaren" rycker ut och skall "försvara" dem mot påhittade hot under premissen att de inte klarar sig själva.
Om du tycker att tonen är hätsk och överdriven, så bör du ändra din ton.
Det är ju den som är problemet.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ursäkta men jag skrev inte till dig så stick.

Du kan ju inte öronmärka dina inlägg till särskilda mottagare heller :tungan

Tillbaka till ursprungsfrågan, varför röstar folk på SD?
För att de inte vill bli antastade på stan av "barn" förstås.
Eller har något annat parti ens erkänt problemet med unga arabiska män som skändar vita kvinnor?

Betyder det att SD bara driver en enda fråga?
Handlar SD.s politik endast om invandring?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Kvinnor kommer att rösta SD när dom själva börjar se följderna av att inte ha gjort det tidigare.

När deras egna döttrar bli kallade "svennehora" på daglig basis från förskoleåldern och uppåt.

Eller så undviker kvinnor partier som de inte tycker har så rolig politik sett just till kvinnor? För min del räcker det att vilja sänka abortgränsen rejält för att jag ska ta avstånd.

Räcker det för att rösta på SD?

För vissa verkar det göra det. Personligen föredrar jag partier vars ekonomiska politik åtminstone går ihop i teorin...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller så undviker kvinnor partier som de inte tycker har så rolig politik sett just till kvinnor? För min del räcker det att vilja sänka abortgränsen rejält för att jag ska ta avstånd.

För vissa verkar det göra det. Personligen föredrar jag partier vars ekonomiska politik åtminstone går ihop i teorin...
Går SDs politik inte ens ihop i teorin?! Tipsa Expressen omedelbart, det har nämligen aldrig rapporterats innan.
Varför tycker du förresten att abortgränsen är helig?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tänkte egentligen post i förbannad idag-tråden, men den senaste utvecklingen i forumet gör att jag väljer denna tråden istället.

Förbannad är jag dock oavsett.http://www.dailymail.co.uk/news/art...-led-demonstration-against-Charlie-Hebdo.html
Klart man blir arg, och på att folk som inte ens borde få ha rösträtt kommer in och "tycker rätt" i tråden, men man får samtidigt vara glad - ju snabbare vi får sharia desto mer resolut kommer vi stoppa islamiseringen av väst. Smygislamisering som i Sverige är faktiskt sämre, mycket sämre.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Nu tramsar du.
På vilket sätt går inte deras ekonomiska politik ihop?
Vilket parti anser du har en ekonomisk politik som går ihop?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Det där är en rätt intressant fråga, vid vilken ålder anser du att man bör tillåta det till?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det som också är intressant att är denna Alleycat inte vet vad SD vill, eftersom hon skriver "rejält". Vore det inte för att hon gjort några prickskytteaktioner tidigare hade jag varit hoppfull inför en stundande intressant debatt nu, men hon kommer ducka, hon har i och för sig inget val. Sedan kommer ANNA och försöker rädda snart. :banana

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Går SDs politik inte ens ihop i teorin?! Tipsa Expressen omedelbart, det har nämligen aldrig rapporterats innan.
Varför tycker du förresten att abortgränsen är helig?

Det speglas antagligen till viss del av att jag själv inte vill ha barn, men jag har lite svårt att se att ett foster har lika mycket rätt till ett liv som en redan levande människa, så det handlar om rätten att få bestämma över sin egen kropp. Även om de flesta aborter sker tidigt idag så är det väl närmre 10% som sker efter v. 12 (som SD vill sänka gränsen till), om jag inte minns galet.

Jag kan inte riktigt se nåt syfte till en sån sänkning, det är ju knappast så att folk gör senare aborter för att det är kul, utan det finns ju nån anledning bakom. :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det som också är intressant att är denna Alleycat inte vet vad SD vill, eftersom hon skriver "rejält". Vore det inte för att hon gjort några prickskytteaktioner tidigare hade jag varit hoppfull inför en stundande intressant debatt nu, men hon kommer ducka, hon har i och för sig inget val. Sedan kommer ANNA och försöker rädda snart. :banana

Är det inte rejält att sänka från v. 18 till v. 12? Det är trots allt en tredjedel av tiden som försvinner.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom