Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det kan vi nog kallt räkna med, men detta kommer att pågå i generationer.

Edit. Fast fan vet, européer kan vara rätt elaka och effektiva om det anses finnas behov.
Ja, är det något historien lärt oss så är det väl att tex tyskar är ganska bra på att göra sig av med folk de inte gillar. Kanske borde skrivit några rader om det i syriska skolböcker?

Jag tror det går fort, historien tenderar upprepa sig. Det är bara arroganta P3-liberaler som verkligen tror att allt kan ändra sig på 30-40 år. Trams.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Qui desiderat pacem, bellum praeparat; nemo provocare ne offendere audet quem intelliget superiorem esse pugnaturem

Bästa pensionsavsättning är enligt mig låga omkostnader och oberoende. Samt en vettig vapengarderob.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Qui desiderat pacem, bellum praeparat; nemo provocare ne offendere audet quem intelliget superiorem esse pugnaturem

Bästa pensionsavsättning är enligt mig låga omkostnader och oberoende. Samt en vettig vapengarderob.

Jag är inte där riktigt ännu, men jag kanske också går med i en milis. Hur ser inträdesproven ut?

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
om och när det blir krig så är jag rädd att det blir ett historiskt fult krig, en "genuin" fiende lär vi inte ha, ingen av oss civila (barn/kvinnor syftar jag främst på) är skonad- den som krigar mot oss drivs av ett hat, ett djupt och innerligt efterblivet hat där dennes egna liv är totalt oväsentligt- bara den drar med sej så många som möjligt in i döden.
skrämmande- men inte omöjligt alls.......och gör vi inte snart nått drastiskt så trappas det befintliga kriget upp ännu mer, för ett krig pågår redan- i princip- där vi förödmjukas med tex allt fler och grövre våldtäkter, mer knivskärningar i skolor, mer brott mot medborgare etc etc....

//jj

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
om och när det blir krig så är jag rädd att det blir ett historiskt fult krig, en "genuin" fiende lär vi inte ha, ingen av oss civila (barn/kvinnor syftar jag främst på) är skonad- den som krigar mot oss drivs av ett hat, ett djupt och innerligt efterblivet hat där dennes egna liv är totalt oväsentligt- bara den drar med sej så många som möjligt in i döden.
skrämmande- men inte omöjligt alls.......och gör vi inte snart nått drastiskt så trappas det befintliga kriget upp ännu mer, för ett krig pågår redan- i princip- där vi förödmjukas med tex allt fler och grövre våldtäkter, mer knivskärningar i skolor, mer brott mot medborgare etc etc....

//jj
Vi får tyvärr tillfälligt sänka oss till deras nivå, allt annat är tyvärr dödfött

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skriv på svenska

Den som vill ha fred, förbereder sig för krig; ingen provocerar, eller kränker den som de vet är överlägsen i strid.

Kortare populärutgåvan innefattar bara inledande frasen.

Vad vill jag ha sagt? Jo, hade svenska folket haft en i nära generation direkt erfarenhet av sådan situation, hade inställning till nationen och dess historia likt säg, baltiska länder... Ja, då hade risken varit mindre för vad som kommer ske.

Men nu är det liksom öppet mål för konflikt och sönderfall.

Smutsigt och bortom konventioner lär det isf bli

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
De kommer ju med all säkerhet lyfta pension från sverige, så nog fasen kommer de att behöva skatta, skatt vill sverige nog allt ha.:mad:

Beror på vilka länder man har inkomster i och skatteavtalen Sverige har med dessa.

När det gäller pensionssystemet i Sverige är det dock så invecklat och osäkert att jag kallt räknar med att det inte finns kvar i sin nuvarande form om 30 år. Med andra ord bidrar jag helst inte med en krona...

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Inte för de åren det inte skattas i Sverige. Men ja, har de jobbat i Sverige tidigare får de ju pension för det.

Det beror väl på vilken åldersgrupp man tillhör? Jag är osäker på hur systemet fungerar men har under diskussioner med pensionnära i min närhet förstått att det riktigt svårt att få ett rakt svar på hur mycket man kommer få ut per månad.

Med 10+ år med skattande i USA har man iaf kvalificerat sig för social security. Härligt att världens bästa land ställer upp och satsar på sina äldre invånare utan massa skitsnack. ;)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Går ett där att utveckla? Tack

Det gör det, men antagligen inget alternativt om man har större delen av sin inkomst i kr och/eller inte är villig att ta valutarisken.

Tyvärr är det väl också så att aktivt skatteplanerande under den tiden man arbetar, framförallt tidigt i livet, har en större påverkan än någon procent extra i avkastning.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, är det något historien lärt oss så är det väl att tex tyskar är ganska bra på att göra sig av med folk de inte gillar. Kanske borde skrivit några rader om det i syriska skolböcker?

Jag tror det går fort, historien tenderar upprepa sig. Det är bara arroganta P3-liberaler som verkligen tror att allt kan ändra sig på 30-40 år. Trams.

Enligt skolböcker i den delen av världen är förintelsen en judelögn.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år