Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/marcus-oscarsson-listar-stefan-löfvens-framgångar-3693533

03:12 - Jesper Börjesson: "Då ska man ju inte glömma heller då alla dom som kom hit då sen förra hösten då som är en fantastisk tillgång för det här landet men det visar sig att det tar ju lång tid för invandrare att få jobb här i Sverige, 7-8 år som något slags snitt, vilket är alldeles för lång tid, men många av dom börjar ju slussas in i arbetslivet nästa år och då kanske det höjs igen arbetslösheten, man vet ju inte"

Måste vara riktigt skönt/tur att slippa behöva visa belägg för sådana här uttalanden...


Återigen, efter sju år har HÄLFTEN jobb, och efter 13(!) år har bara ytterligare 10 procent jobb.
M.a.o. kommer 40 procent i princip ALDRIG ha ett enda jobb, och ändå är diverse låtsas-jobb, bidrags-jobb osv. inräknat i statistiken.
Och då är detta statistik från början av 2015, alltså innan flyktingkaoset, vilket INTE kommer bättra på siffrorna...

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Majoritet-av-flyktingar-i-arbete-efter-10-ar/





Är det invandrarnas fel? Nej, det är själva Sverige/systemet/staten som är totalt värdelöst på att integrera och/eller assimilera människor. Antagligen är vi sämst i världen på det...






P.S Hur definierar man en rasist? De som kommer med förslag på problem minst 1-2 år innan regeringen ens hunnit/vågat inse att problemet ens existerar :tungan ;)
Nej, det är självklart inte deras fel att regeringen ställde landets gränser vidöppna, helt okontrollerade, i åratal, i kraftigt turbulenta tider.
Det kan ha varit det mest naiva någon regering gjort någonsin.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men nu var ju det beslutet redan taget långt över huvudet på lilla skitsveriges ledning..
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fasen, borde starta en tråd med titel "Men så här har det ju alltid varit" eller liknande :D




Mellan 100 och 150 elever började bråka på Knut Hahnsskolan i Ronneby kring lunch i dag.
Det var runt halv tolv som som polisen larmades till Knut Hahnsskolan, med anledning av ett bråk som utbröt på skolan. Elever från Snäckebackskolan hade haft julavslutning i idrottshallen ett stenkast från Knut Hahnsskolan.

När eleverna lämnade hallen utbröt ett stort slagsmål.

– Jag har aldrig sett något liknande i skolvärlden tidigare. Men jag skulle kunna likna det med det supporterbråk jag såg i samband med Chelsea-Aston Villa för 20 år sedan, säger skolområdeschefen Ronny Mattsson.

Flertal patruller ryckte ut
Ett flertal polispatruller skickades till skolan – och ambulans ska också ha larmats dit.

– Polisen var en bit bort när bråket utbröt, men efter att de hade anlänt tog det kanske 35-40 minuter innan det hade lugnat ner sig, säger Ronny Mattsson.

Alla elever på skolan har skickats hem och skolan är låst.

Vidare finns det en oro att bråken ska fortsätta senare under kvällen, vilket gör att polisen har patruller på plats i bland annat centrala Ronneby.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/storre-brak-pa-skola-i-ronneby
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
En övervakningsfilm som fått förnyad spridning i sociala medier den senaste veckan visar hur 20-åriga Sabina blir överfallen, sexofredad, misshandlad och rånad på central*stationen Westbahnhof i Wien i Österrike.

...

Men den verkliga chocken kommer när Sabina anmäler händelsen till polisen.

– Först var jag rädd men nu är jag mer arg än något annat. Efter överfallet sade de till mig att kvinnor inte borde vara ensamma ute på gatorna efter åtta på kvällen, berättar hon.

– De gav mig andra råd också, som att jag borde färga håret mörkt och inte klä mig på ett så provokativt sätt.

Polisen förklarar också för Sabina att överfall mot kvinnor numera är vardagsmat i Österrike och att det bara kommer bli värre. Liksom i flera andra väst*europeiska länder har antalet sexöverfall mot kvinnor skjutit i höjden i Österrike på grund av asylinvandringen.

http://www.friatider.se/har-blir-sabina-20-overfallen-sexofredad-misshandlad-och-ranad
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nej, det är självklart inte deras fel att regeringen ställde landets gränser vidöppna, helt okontrollerade, i åratal, i kraftigt turbulenta tider.
Det kan ha varit det mest naiva någon regering gjort någonsin.

De har nog varit än mer vidöppna än man kunde föreställa sig när förslag som dessa i artikeln läggs först nu. Man trodde ju att åtminstone detta var självklara saker.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/oklar-identitet-stort-problem-i-asylsystemet-1.4078956
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
De har nog varit än mer vidöppna än man kunde föreställa sig när förslag som dessa i artikeln läggs först nu. Man trodde ju att åtminstone detta var självklara saker.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/oklar-identitet-stort-problem-i-asylsystemet-1.4078956

Löwenberg uppger att en fastslagen identitet är helt nödvändig för att kunna utvisa personer som fått avslag på sin asylansökan.

– Inget land tar emot någon som man inte vet vem det är, säger han.


Jodå, Sverige gör det! :hihi :huvet
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Löwenberg uppger att en fastslagen identitet är helt nödvändig för att kunna utvisa personer som fått avslag på sin asylansökan.

– Inget land tar emot någon som man inte vet vem det är, säger han.


Jodå, Sverige gör det! :hihi :huvet
Trots att jag inte har nån som helst tro på varken mänskligheten eller politikers mentala förmåga är hela situationen så grundligt efterbliven att jag börjar tro att hela den här "släpp in allah och hans moster och skit i identitetskontroll" politiken är beordrad från högre ort.
Typ FN, eller ISISkompisarna i usa's regering.
Människor kan ju omöjligen vara så dumma i huvet utan att sluta andas?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Trots att jag inte har nån som helst tro på varken mänskligheten eller politikers mentala förmåga är hela situationen så grundligt efterbliven att jag börjar tro att hela den här "släpp in allah och hans moster och skit i identitetskontroll" politiken är beordrad från högre ort.
Typ FN, eller ISISkompisarna i usa's regering.
Människor kan ju omöjligen vara så dumma i huvet utan att sluta andas?

Fast sossarna har ju decennium av samarbete med muslimska organisationer i ryggen, det tillsammans med deras systerparti lämnar väl lite över till fantasin?
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Har inte råd sluta jobba – blir fattigpensionär

Expressen har i en rad artiklar uppmärksammat den växande skara pensionärer som lever under EU:s fattigdomsgräns, vilket innebär 11 830 kronor per månad i disponibel inkomst, efter skatt.

Pensionsmyndigheten har beräknat att 231 500 pensionärer lever under den gränsen i Sverige i år.

En som kommer att tillhöra skaran när han slutar att jobba är Staffan Sundqvist, 63, i Bromma, som har varit i arbete sedan han gick ut nionde klass i slutet av 60-talet.

– Först till sjöss i många år och sedan yrkesmilitär (Svea livgarde). Det var hyfsat betalt men på grund av en olycka var jag tvungen att sluta.
Får ut 30 000 kronor i månaden

Sedan 1995 har han försörjt sig genom att köra taxi och buss i Stockholm och uppger att han en bra månad får ut närmare 30 000 kronor.

– Den glada överraskningen är att jag kommer att få ut 7 850 kronor i månaden i pension, säger Staffan Sundqvist och tillägger att summan i det orange kuvertet ändå inte var en överraskning.

Man kan ju fråga sig varför vi ska betala världens högsta skatt när varken välfärd, rättsväsen eller försvar fungerar. Med tanke på hur dysfunktionellt Sverige har blivit så kan man t.o.m fråga sig varför vi ska betala skatt öht. Jag anser att alla som har möjlighet bör skattefuska så mycket ni bara kan. Den dagen ni behöver nåt från staten blir det ändå kalla handen. Eliten har bestämt att pengarna istället ska gå till att finansiera vår egen undergång.

http://www.expressen.se/nyheter/har-inte-rad-sluta-jobba--blir-fattigpensionar/
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fast sossarna har ju decennium av samarbete med muslimska organisationer i ryggen, det tillsammans med deras systerparti lämnar väl lite över till fantasin?
Det och omfattande vapenhandel, vilket ju inte borde beröra staten, allt av statlig verksamhet är ju utsålt utom bolaget.
Men alltså, ställa alla gränser helt öppna helt utan någon som helst kontroll. Det är lite för dumt även för det packet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Man kan ju fråga sig varför vi ska betala världens högsta skatt när varken välfärd, rättsväsen eller försvar fungerar. Med tanke på hur dysfunktionellt Sverige har blivit så kan man t.o.m fråga sig varför vi ska betala skatt öht. Jag anser att alla som har möjlighet bör skattefuska så mycket ni bara kan. Den dagen ni behöver nåt från staten blir det ändå kalla handen. Eliten har bestämt att pengarna istället ska gå till att finansiera vår egen undergång.

http://www.expressen.se/nyheter/har-inte-rad-sluta-jobba--blir-fattigpensionar/

Som ren kuriosa kan nämnas att federal pension (social security) i amerikat, är högre än den grundpension som erbjuds i s(V)erige.

Men det är inget som syns i statens propagandamaskin...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som ren kuriosa kan nämnas att federal pension (social security) i amerikat, är högre än den grundpension som erbjuds i s(V)erige.

Men det är inget som syns i statens propagandamaskin...
Då har du inte vägt in godhetsaspekten i svensk pension

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det och omfattande vapenhandel, vilket ju inte borde beröra staten, allt av statlig verksamhet är ju utsålt utom bolaget.
Men alltså, ställa alla gränser helt öppna helt utan någon som helst kontroll. Det är lite för dumt även för det packet.

De gör det inte av dumhet eller naivitet, de gör det för att det stöder en agenda som sattes upp för årtionden sedan.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
De gör det inte av dumhet eller naivitet, de gör det för att det stöder en agenda som sattes upp för årtionden sedan.

Det är något sånt jag kommit fram till också. Minska människopopulationen med 95% är iofs något jag står bakom till 100%, men inte fan vill jag låta nån annan bestämma det????
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är något sånt jag kommit fram till också. Minska människopopulationen med 95% är iofs något jag står bakom till 100%, men inte fan vill jag låta nån annan bestämma det????

Ja, fast européer är nog inte så mottagliga för något större program som slutar i dess förstörelse.

Men det blir intressant och se utvecklingen de närmsta tjugo åren.:gnissla
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, fast européer är nog inte så mottagliga för något större program som slutar i dess förstörelse.

Men det blir intressant och se utvecklingen de närmsta tjugo åren.:gnissla
De flesta verkar oerhört mottagliga i sverige, jag har sällan sett ett så våldsamt motstånd som det mot motståndarna till självförstörelse.

Får hoppas att resten av européerna lyssnar på varg vikernes varningar ????
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"2016 has officially been my year for yelling I TOLD YOU SO!!! at regular intervals.

Ending the year strongly there too."

https://twitter.com/20committee/status/814604212353060865

2017 lär med all säkerhet fortsätta likadant. Bilbränder, mord, gruppvåldtäkter, terrorattacker, brister i vård, skola, omsorg, rättssystemet, polisorganisationen, politiken... fattigpensionärer, bostadsbrist, underfinanserad försvarsmakt...

Allt pekar i princip åt fel håll, är vardag/nya normalbilden och lär hänga med in i 2017...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top