På fler och fler vägar ser jag att snabelbilen gått från att som vanligt punktvis laga hål och ojämnheter till att fullkomligen få diaré och täcka väldigt stora partier/hela vägbanan med klibbigt klegg. Vissa vägar man varit och gjort detta på i år har inte ens varit i dåligt skick (jämfört med vanlig låg svensk vägstandard) och jag begriper inte varför man gör på detta sätt? Någon som vet?
Negativa effekter:
o En normal sommardag (20-22C) är ytan inte fastare än ett överkört gammalt tuggummi, stövelsulan lämnar tydliga avtryck även på klibb som ströks på för ett år (eller mer) sedan.
o När det är blött blir ytan hal.
Positiva effekter:
??? Det måste ju finnas ???
Negativa effekter:
o En normal sommardag (20-22C) är ytan inte fastare än ett överkört gammalt tuggummi, stövelsulan lämnar tydliga avtryck även på klibb som ströks på för ett år (eller mer) sedan.
o När det är blött blir ytan hal.
Positiva effekter:
??? Det måste ju finnas ???