Varför ska dom vara så förbaskat dyra för?

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Snart dax att köpa 125a. Kollar runt på blocket efter nån fin nyare Aprilia, Cagiva eller Honda. Men vafan priserna är ju inte kloka. 98or till 00 ligger mellan 30 till 45000kr, vem fan har råd. Jag kan slita för pengarna och jobba skiten ur mig, men är det värt det? Neeej inte enligt mig. Vafan såvida jag kommer ihåg så fanns det flera st bågar för runt 20-30000kr för ett tag sen. Just nu är ju priserna inte kloka.

Har haft planer för import men har preics inte kunskapen och tiden för det.

Har kört kompisarnas gammla 125or, RD, MBX, NSR, dom går skit bra och ser hyffsat bra ut. Men saken är att jag typ varit kär i Aprilia och Cagivan sen jag var 14år.

Är det bara jag som är snål eller är det verkligen så jävla dyrt att få köpa sig en fin 125a.

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
köp en billigare 125:a så har du råd att köra också! ;)

köp en för 40 000 och du får inte råd med däck/bensin/olja m.m!

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Olle skrev:
köp en billigare 125:a så har du råd att köra också! ;)

köp en för 40 000 och du får inte råd med däck/bensin/olja m.m!

Det är det jag sägger. Måste man betala så mycket för att få en fin båge.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Du skulle gjort som jag och köpt en billig 125:a tidigt, plockat ner i beståndsdelar och totalrenoverat. :fakta

Att jag sen funderar på att sälja den och köpa en Mito är ju en annan sak. :rolleyes:

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
man får väl endå anpassa hojen efter ekonomin.. har du inte råd nu så vänta en säsong så kanske du hittar en du har råd med sen

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
SkorvKalle skrev:
man får väl endå anpassa hojen efter ekonomin.. har du inte råd nu så vänta en säsong så kanske du hittar en du har råd med sen

vänta en säsong? då kan man ju lika gärna skita i lätt mc!
köp en lite billigare istället!!!

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
köpte min RD för 300€ och den går fint, ser ut som stryk (vart bättre utan kåpan) sen så är det ju lite småfel på den som för högt drevad och för liten förgasare men det går att ordna :p

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Olle skrev:
vänta en säsong? då kan man ju lika gärna skita i lätt mc!
köp en lite billigare istället!!!

hehehe, jag mena att han skulle köpa en billigare mc nu o sälja den nästa säsong o köpa en dyrare :tummenupp

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Så här får man råd:

1. Man letar upp någon dum jävel som gladeligen betalar överpris för din skabbiga moped, $$$

2. Sen övertalar du dina föräldrar att betala hälften av mc'n, om dina föräldtrar är skiljda så räcker det att du övertalar den ena av dem för då kommer den andra säkert också göra det av känslomässiga skäl. Mer $$$

Sen har du kulor nog till en fin 125:a

Vad gäller skinnställ osv så tar man det efterhand medans man sommarjobbar svart och tjänar fett med kosing...

Welcome to the world of me :crash

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
kajlyl skrev:
NSR -87 16 000:-
RS krashkåpor 4000:-
----------------------------
20 000 :)

NSR -89 16 000:-
RS krashkåpor 4000:-
----------------------------
20 000 :)

om inte jag är helt ute och cyklar så fanns inte nsr 87...

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
kaZmur skrev:
Så här får man råd:

1. Man letar upp någon dum jävel som gladeligen betalar överpris för din skabbiga moped, $$$

2. Sen övertalar du dina föräldrar att betala hälften av mc'n, om dina föräldtrar är skiljda så räcker det att du övertalar den ena av dem för då kommer den andra säkert också göra det av känslomässiga skäl. Mer $$$

Sen har du kulor nog till en fin 125:a

Vad gäller skinnställ osv så tar man det efterhand medans man sommarjobbar svart och tjänar fett med kosing...

Welcome to the world of me :crash

1: Det är jävligt taskigt att lura nån stackars pojke som slitit ihop pengar som du sen lurar han på. (Kankse gör det om det är en snobbig fan farsa som VD för når företag.

2: Har försökt farsan är beredd att punga ut 20-30000kr men han har börjat äckla sig på senste tiden om att det är onödigt och larvigt med motorcykel. Han sägger oxå att jag ska börja spela fotboll som är mindre farligt och billigt. Sen så blir han sur som fan på mig eftersom jag hänger på sporthoj och amssa andra mc sidor. Ahn påstår att jag är som en knarkare fat att jag går på motorcyklar. Men det är lugnt han är sån snart ska ni se mig med en jätte fin plast raket.

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
mm
Darre skrev:
1: Det är jävligt taskigt att lura nån stackars pojke som slitit ihop pengar som du sen lurar han på. (Kankse gör det om det är en snobbig fan farsa som VD för når företag.

2: Har försökt farsan är beredd att punga ut 20-30000kr men han har börjat äckla sig på senste tiden om att det är onödigt och larvigt med motorcykel. Han sägger oxå att jag ska börja spela fotboll som är mindre farligt och billigt. Sen så blir han sur som fan på mig eftersom jag hänger på sporthoj och amssa andra mc sidor. Ahn påstår att jag är som en knarkare fat att jag går på motorcyklar. Men det är lugnt han är sån snart ska ni se mig med en jätte fin plast raket.
Villken farsa alltså.

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
BaGeL skrev:
Villken farsa alltså.

Han är inte snål eller nåt, han vill bara inte slösa pengarna på fel grejer. Han har aldrig sett en RS eller mito i verkligheten och när han gör det kommer han köpa den, lovar jag :rofl

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping