Varför ska dom vara så förbaskat dyra för?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Solo skrev:
ehhh var det inte du som precis köpt den? :crash

Omväxling förnöjer ;) funderar på att köpa en gammal skuttig 125'a (typ gt125 eller liknande) som farsan får köra på så köper jag mej en 4t som vi övningskör med :)

ChrilleG

ChrilleG
Gick med
6 May 2003
Hoj
ingen just nu
Ja du...det kanske börjar osa tonårsrevolt :D

Jag skulle aldrig betalat SÅ mycket för en 125:a. 35-40 000:-, för dom slantarna får man ju en urBlade. (mycket trevlig hoj)

Ett alterativ för dig är att skaffa en offroad 125:a, inte lika flashigt, men lika roligt. KTM lc2 eller nått kanske? Själv tycker jag att NSR 125 typ 89, är snygga, o billliga. Man behöver inte ha det finaste o dyraste. Tänk va kul o dra polarna med en hof fär halva priset! Lär dig åka ordentligt...(om du inte redan kan).

Sen är det ju inte bara inköp. Försäkring, delar är dyrt till nyare hojar...

Ja ja lycka till med bestyren...för 9 år sedan var jag i din sits oxå, det slutade med en cross, YZ 125, billgt o bra ös.

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
ChrilleG skrev:
Ja du...det kanske börjar osa tonårsrevolt :D

Jag skulle aldrig betalat SÅ mycket för en 125:a. 35-40 000:-, för dom slantarna får man ju en urBlade. (mycket trevlig hoj)

Ett alterativ för dig är att skaffa en offroad 125:a, inte lika flashigt, men lika roligt. KTM lc2 eller nått kanske? Själv tycker jag att NSR 125 typ 89, är snygga, o billliga. Man behöver inte ha det finaste o dyraste. Tänk va kul o dra polarna med en hof fär halva priset! Lär dig åka ordentligt...(om du inte redan kan).

Sen är det ju inte bara inköp. Försäkring, delar är dyrt till nyare hojar...

Ja ja lycka till med bestyren...för 9 år sedan var jag i din sits oxå, det slutade med en cross, YZ 125, billgt o bra ös.

Har tänkt skit mycket på KTM LC2 och Honda CRM 125.

Tack för tipsen! Ska kolla efter nåt runt 20000kr och inte mer.
Har kommit på att jag ska ha 125a i typ bara 1år och sen kommer tiden då man kan satsa lite mer pengar på bättre cykel.

Last edited:

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Darre skrev:
Hurru Kawa, har alltid undrat hur en sån klassiker går. hur går din cykel? Är den ostrypt?

Jag har inte kört så mycket eftersom jag inte har körkortet ännu... men själv tycker jag att den går fan så bra... den är ostrypt men det är 14,5hk bara i den ändå pga. 24mm förgasare... den går bra enligt mig 1: 35km/h 2: 55km/h 3: 75 har inte kört fortare än så... den sladdar fint på grus vid gaspådrag,,, enda jag har att klaga på är att frambromsen e lite kass,,, men det blir nog bättre om jag byter bromsok på den :)

Enligt förra ägaren så toppar den 120km/h men jag tror att jag får upp den i lite mer eftersom han var en ganska storväxt karl i 40-års åldern :squid

Den har 6 växlar oxå...

Last edited:

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
KawaF3771 skrev:
Jag har inte kört så mycket eftersom jag inte har körkortet ännu... men själv tycker jag att den går fan så bra... den är ostrypt men det är 14,5hk bara i den ändå pga. 24mm förgasare... den går bra enligt mig 1: 35km/h 2: 55km/h 3: 75 har inte kört fortare än så... den sladdar fint på grus vid gaspådrag,,, enda jag har att klaga på är att frambromsen e lite kass,,, men det blir nog bättre om jag byter bromsok på den :)

Enligt förra ägaren så toppar den 120km/h men jag tror att jag får upp den i lite mer eftersom han var en ganska storväxt karl i 40-års åldern :squid

Den har 6 växlar oxå...

Fan va schysst. Vad fick du betala för den?

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Darre skrev:
Fan va schysst. Vad fick du betala för den?

300€ (ca 2700 kr) då med kasst batteri men jag fick nytt bakdäck mm... drivpaketet klarar nog minst denna säsong ännu osv... Har köpt ett nytt batteri kostade väl 12€ (100 kr) o de ska ja bara ladda så funkar nog allting :)

Darre

Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
KawaF3771 skrev:
300€ (ca 2700 kr) då med kasst batteri men jag fick nytt bakdäck mm... drivpaketet klarar nog minst denna säsong ännu osv... Har köpt ett nytt batteri kostade väl 12€ (100 kr) o de ska ja bara ladda så funkar nog allting :)

Har du kollat vad försäkringen går på?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
KawaF3771 skrev:
Eller så arbetar man ihop pengar som jag har gjort... betalar allting förutom körkortet själv som jag får i födelsedagspresent!

Ja men lite skillnad att jobba ihop till 300€ och 3000€ som en grym begnagad 125a kostar...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Re: Tyskland?

Mikael Cagiva skrev:
Varför inte vända blickarna söderut?

Men jag vill vända blicken mot din mito istället... har du inte tagit några bilder ännu?

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Re: Re: Tyskland?

kaZmur skrev:
Men jag vill vända blicken mot din mito istället... har du inte tagit några bilder ännu?

Näe, tyvärr.....kompisens hjälm blev stulen igår natt av några festande fyllon så det blev som inte så bra tidpunkt att fråga honom om digikameran då........

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Re: Re: Re: Tyskland?

Mikael Cagiva skrev:
Näe, tyvärr.....kompisens hjälm blev stulen igår natt av några festande fyllon så det blev som inte så bra tidpunkt att fråga honom om digikameran då........

offtopic: snygg avatar :rolleyes: usch vad jag har fått gåshud av den där bilen många gånger :crash

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping