Varför tog jag B-licens

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag ville få tillfälle till att köra på bana så mycket som möjligt bara för att det är så kul, att sedan vissa tjatar om att man MÅSTE ställa upp och köra SM annars är man en fegis är tröttsamt att höra på, jag tränar på Knudan, Falken & SRW med mål att bli snabbare men framförallt att ha j-t roligt, om man vet att man är långsammare än dom flesta andra så har man vett nog att hålla sig till KM & träningar, det är ju pinsamt att fara Sverige runt bara för att bli förnedrad av nya talanger ;)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
BrInK skrev:
Hel rätt! :tummenupp
man kör för att det är ball! :squid

Exakt. Licens innebär inget tävlingstvång. Ber om ursäkt om jag uppfattats så ibland, men man ser inte längre än till sin egen värld ibland.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Chrille skrev:
Exakt. Licens innebär inget tävlingstvång. Ber om ursäkt om jag uppfattats så ibland, men man ser inte längre än till sin egen värld ibland.
VA!? :eek:

oj... då ska jag avboka några tävlingar nu! :rolleyes:

Klart det är upp till varoen hur mycket man vill sattsa :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Du har inte tjatat speciellt mycket, det finns dock vissa som INTE har licens och missuppfattat hela grejen, man kan faktiskt köra bara för att det är kul & dessutom så slipper man Poliser, stolpar, mötande trafik, älgar & annat otrevligt, licenskurs + Licens kostar ca 3100 kr & sen så är man igång, träningen på Knudan är dessutom GRATIS om licensen löses genom Hyllinge :tummenupp
Man behöver inte köra med en ny Retta, det går bra med en RD 350 eller något annat junk.
:D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Klart man inte måste rejsa, kul att köra träningar på racehojar helt klart. Har man inte tid att kränga däck och lyssna på EM hela helgerna är det ju ett klart alternativ. Fast jag hoppas ändå du hittar tid och kör ett sm-race när du tycker det passar dig :)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Du har inte tjatat speciellt mycket, det finns dock vissa som INTE har licens och missuppfattat hela grejen, man kan faktiskt köra bara för att det är kul & dessutom så slipper man Poliser, stolpar, mötande trafik, älgar & annat otrevligt, licenskurs + Licens kostar ca 3100 kr & sen så är man igång, träningen på Knudan är dessutom GRATIS om licensen löses genom Hyllinge :tummenupp
Man behöver inte köra med en ny Retta, det går bra med en RD 350 eller något annat junk.
:D

Bra talat käre Watson :tummenupp

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
GSXR1100R skrev:
Jag ville få tillfälle till att köra på bana så mycket som möjligt bara för att det är så kul, att sedan vissa tjatar om att man MÅSTE ställa upp och köra SM annars är man en fegis är tröttsamt att höra på, jag tränar på Knudan, Falken & SRW med mål att bli snabbare men framförallt att ha j-t roligt, om man vet att man är långsammare än dom flesta andra så har man vett nog att hålla sig till KM & träningar, det är ju pinsamt att fara Sverige runt bara för att bli förnedrad av nya talanger ;)

Kör oxå för att ha jävligt roligt och testa hojen till gränsen..

Ute i trafiken är massa farliga hinder och poliser som vill ta ens körkort...

Att min och pålles B-licens kostade 1050:- gör ju inget heller :squid

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
fixx varför var den så billig ???

Tord_Lj

Don't swank
Gick med
7 May 2003
Hoj
Det växlar...
Om du vill köra mycket träning prova ERF. 4 timmars race är inte att leka med, måste dessutom vara säker förare och spara maskinen. För mycket trim är också lurigt med tanke på tillförlitligheten. Man kan köra med vilken hoj som helst, det finns inget maskinreglemente, bara säkerhetsdetaljer gäller.
Kolla in på www.erf.nu (obs finns för Bil och Mc). Själv tänker jag köra nästa år här p.g.a. Mycket, Billigt, Hår - Rejs.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tord_Lj skrev:
Om du vill köra mycket träning prova ERF. 4 timmars race är inte att leka med, måste dessutom vara säker förare och spara maskinen. För mycket trim är också lurigt med tanke på tillförlitligheten. Man kan köra med vilken hoj som helst, det finns inget maskinreglemente, bara säkerhetsdetaljer gäller.
Kolla in på www.erf.nu (obs finns för Bil och Mc). Själv tänker jag köra nästa år här p.g.a. Mycket, Billigt, Hår - Rejs.
Jag har ingen generator i Kawan, måste byta batteri efter 2 timmar, men eventuellt så kör vi ERF med en annan hoj på Knudan.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
GSXR1100R skrev:

Äh, du är en långsam,trött och feg gammal gubbe!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag tog licensen för att Chrille har lovat att det är lättare att ragga brudar om man viftar med den i baren. :D

Skämt åsido tycker jag nog att man bör ha någon ambition att åtminstone testa att tävla om man skall ta licens. Det är ju inte så roligt för de med seriösa tävlingsambitioner om banan är full med folk som vill ha roligt - de/vi kan vara i vägen. Men det är äl upp tillvar och en egentligen.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Varför tog jag B-licens

Chris Ash skrev:
Äh, du är en långsam,trött och feg gammal gubbe!
Du då fröken feg, du vågar ju inte ens ställa upp i Klubbrejset nu på Lördag :fakta
Mycket snack & liten verkstad som vanligt när Kiss Ass spammar ;)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Jag tog licensen för att Chrille har lovat att det är lättare att ragga brudar om man viftar med den i baren. :D

Skämt åsido tycker jag nog att man bör ha någon ambition att åtminstone testa att tävla om man skall ta licens. Det är ju inte så roligt för de med seriösa tävlingsambitioner om banan är full med folk som vill ha roligt - de/vi kan vara i vägen. Men det är äl upp tillvar och en egentligen.

Berra... du ställer ju inte heller upp i KM? du och Kiss Ass bara snackar tufft ;)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
....

Det är också min spontana reaktion men den är felaktig. Varför ska inte vi, som cross o enduro, kunna ha motionärer??

Folk måste ha rätt att köra långsamt för att de inte vill testa hårdare eller helt enkelt är nya i gebitet.

Måste alla som spelar fjollbandy spela fjollserier?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Det är också min spontana reaktion men den är felaktig. Varför ska inte vi, som cross o enduro, kunna ha motionärer??

Folk måste ha rätt att köra långsamt för att de inte vill testa hårdare eller helt enkelt är nya i gebitet.

Man tränar och blir förhoppningsvis snabbare, en vacker dag så kanske man är snabb & säker nog för att ställa upp i SM, men det är ju upp till var och en som sagt :tummenupp
Vissa saknar helt talang men tycker att det är kul ändå, dessa kan man väl inte förbjuda så länge som dom inte kör farligt sakta :p

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Man tränar och blir förhoppningsvis snabbare, en vacker dag så kanske man är snabb & säker nog för att ställa upp i SM, men det är ju upp till var och en som sagt :tummenupp
Vissa saknar helt talang men tycker att det är kul ändå, dessa kan man väl inte förbjuda så länge som dom inte kör farligt sakta :p

Man kan visst förbjuda er, ni tar ju bara upp plats på träningarna.

Kan ni inte åka runt på Yttre Ringvägens av/påfarter istället och klocka varandra med mobilen?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:

Knepig fråga detta. En skillnad mellan cross och RR är tillgången till träningstid. Jag har inom tre mils avstånd tillgång till sex olika crossbanor och kan träna varje dag om jag vill. RR-åkarna har inte sådana träningsmöjligheter. Den träningstid som finns är rimligtvis ganska dyrbar för de tävlande. Fast jag vet å andra sidan inte om "touringåkarna" är ett problem på träningen. Själv har jag inte varit på Hyllinges träning bl a för att jag inte inte vill orsaka olägenhet för de snabba förarna. Fast nästa gång kommer jag dit och skämmer ut mig.

GSXR1100: jo för fan, jag är skitbra på att snacka tufft/snabbt. ;) Min ambition är dock att åtminstone testa lite tävlande. Men jag vill gärna ha upp lite fart innan dess och vill dessutom inte köra med landsvägsbågen. Men näst år då jävlar får ni se upp! (obs, tufft snack) :rock

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom