Varför????????

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Fluxir skrev:
man måste ju inte ha det värsta å det dyraste. om du inte har nåra lån på hojen å har en hoj som kostar säg 6000kr per år helförsäkrat så kan det ju va okej, för jag skulle bli så sur å grinig om ja inte fick åka nån hoj så det är inte sant... :tungan

Precis, det skulle nog funka ganska bra med en gammal cb eller gsx också, bara den har två hjul som sagt! :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
En brud som ger ett utimatum , antingen så skiter man ju i henne eller så får hon ju som hon vill men vem skulle bli sig lik utan den kära cykeln :3freak


Tänk jag då! de tog slut bara för ett ras av motorn, kunde ju inte åka till henne då :hihi 1.5 år :rolleyes:

Kvinnor går kompisar består, även motorcyklar
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Hoztic skrev:
Precis, det skulle nog funka ganska bra med en gammal cb eller gsx också, bara den har två hjul som sagt! :)

jaa, eller en FZR 600, skulle jag hafft ett heltidsjobb å så skulle den vara riktigt billig.. nu är det nästan alla pengar som går till den... även om det inte är så mkt för någon som tjänar bättre.. :rolleyes:
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Äh! Om 10år så kommer hon vara fet o ful :3freak Då är du jäkligt glad att du kom undan och att hon knep en annan stackare :yoparty
Finns fler firrar i sjön och det är ju sommar trotsallt och vad gör man på sommrarna jo............ :fyllisar
 

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Ort
växjö
Hoj
Blade
Bara stå på dig kompis, låt henne inte se att du sörjer.. synd bara att du inte har någon hoj att köra med längre :pannkyss
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
blev av med min tjej då jag sa att jag skulle börja med dragracing.
hade lite delade meningar ang olycksrisken i dragracing och det faktum att hon inte ville vad med någon som riskera livet på det sättet.
aja en förlorad är flera andra vunna :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
bad santa skrev:
blev av med min tjej då jag sa att jag skulle börja med dragracing.
hade lite delade meningar ang olycksrisken i dragracing och det faktum att hon inte ville vad med någon som riskera livet på det sättet.
aja en förlorad är flera andra vunna :)

Man ska alltid ha ett motargument, tex "men, det är väl mycket bättre att jag kör på bana, där det är mycket högre säkerhet, än ute i trafiken?" :D
 

bOnKe

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Ort
Eslöv
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -84
Hoztic skrev:
Dock har diskussionen kommit upp om barn och fortsatt hojåkande här hemma. Hon har ju en poäng, det är dyrt med hoj OCH barn, men visst fanns det en tanke om att det kan vara ohälsosamt också... Jag kan faktiskt köpa det! Fast man kan ju försöka köra försiktigt också...

Nej, nej, neeeej! Tycker det är så tråkigt att se alla annonser med "säljes pga ändrade familjeförhållanden"! Okej att man skaffar sig en billigare hoj, men att sluta åka tycker jag är synd! Som sagt, man får ta det lite lugnare!

Vad gäller bruden i fråga verkar hon vara riktigt skabbig! En sån tjej är inte värd besväret. En statuskåt tjej som brydde sig mer om att skryta för tjejpolarna om sin hojåkande kille är killen själv!

Nä, ut och leta upp en bättre :fyllisar
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Tycker snarare dom brukar tycka man umgås för mkt med hojen och tycker mer om de :D

Och om de nu är så att hon var ute efter hojen , så var de la ingen större förlust eller? :pannkyss


mvh Mar
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
daemon skrev:
Sorry. Det är hårt.
Men det finns nya cyklar och brudar på marknaden... :tummenupp

Japp...man blir chockad över vad man kan hitta på Blocket :)
 

Speedmistress

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R (09:a)
Barn eller hojåkande?

Hoztic skrev:
Helt korrekt! :tummenupp

Dock har diskussionen kommit upp om barn och fortsatt hojåkande här hemma. Hon har ju en poäng, det är dyrt med hoj OCH barn, men visst fanns det en tanke om att det kan vara ohälsosamt också... Jag kan faktiskt köpa det! Fast man kan ju försöka köra försiktigt också...

Hej!

Det ena behöver inte utesluta det andra! Jag och min man har precis tagit körkort och börjat åka hoj nu fast vi har barn, de är 6 och 8 år. Man behöver ju inte åka jättelånga turer åt gången. Ena gången åker han, andra gången åker jag och tredje gången åker vi båda och fixar barnvakt. Dessutom kan väl barnen åka med när vi blivit lite säkrare förare!
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
En person som dumpar en anna pga en sådan anledning (att skaffa eller sälja hoj) är ingen att ha...

Letar vidare, det finns massor med andra tjejer som kommer att gilla dig för vem du är istället för vad du har. :tummenupp
 

Lexie

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Stockholm/Vidja
Hoj
GSX-R 750 -04
Måste bara få säga att jag har aldrig förstått mig på när någon säger att du får välja mellan mig eller hojen..??( Eller folk som säljer för att dom får barn.)

Det är ju inte så att ens partner och hojen fyller samma funktion..eller?
Okej om man skulle välja mellan två hojar eller två killar.
Det är väl bara att ens partner oxå får skaffa sig en hobby.

Du hittar nog någon bättre tjej som vill ha dig med eller utan hoj!!!
 
Last edited:

vvs

Rörmokar`n
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
Bmw k 1200 rs, Ducati 750 ss
YEEEAAAHHH skrev:
Sålde hojjen.
Fick nobben av tjejjen.
Varför???
Någon som oxå blivit dumpad efter sålt sin hojj???

Som min gamla far brukar säga : sviker en står tusen åter.
Korkade fruntimmer är inget att ha.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
bad santa skrev:
blev av med min tjej då jag sa att jag skulle börja med dragracing.hade lite delade meningar ang olycksrisken i dragracing och det faktum att hon inte ville vad med någon som riskera livet på det sättet..



Intressant det där..Många tjejer (inklusive mig själv) har även hästar som fritidsintresse och enligt olycksstatistiken skördar fälttävlan fler dödsfall än roadracing, hur många som faller av/sparkade och får tår klämda ska vi inte ens tala om :gnissla....något att ta fram som argument kanske.
 

Bifogat

  • bilde.jpg
    bilde.jpg
    26.2 KB · Visningar: 73
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
UrbanTiger skrev:
Inse att du hade för liten k*k för henne och hojen var bara ett substitut.
Visst var det taskigt av henne men jag tycker ändå att du ska be henne om ursäkt för den lilla k*ken.

:hihi Nu börjar vi nog närma oss sanningen! Det där med hojen är bara ett svepskäl (alternativt ett riktigt korkat fruntimmer - fjortis ?). Inte vill man väl att den man älskar ska behöva överge sina små glädjeämnen till hobbies - det verkar synnerligen trångsynt. Annat vore väl om det vore riktigt farligt, som t.ex. rysk roulette, ridning och liknande hobbies.

Vad gäller barnanskaffning: Om det är ekonomin som sätter stopp, så finns det billigare alternativ. Hojåkningen (eller golf, eller löpning eller...) kan vara precis den säkerhetsventil som behövs - för båda föräldrarna - för att må gott under en annars ganska sömnlös och krävande barnuppfostran :)
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Gjorde tvärtom

Jag slängde ut mannen som numera är min kk i stället. :hihi
Nu har jag köpt hoj.

Sen håller jag med bla 2fast4hjo att det är lättare att folk reagerar på att det är farligt med MC oavsett hur och vad man kör. Jag rider också och det är väl inte det lugnaste man kan göra i alla lägen.

Det är farligt att leva man kan faktiskt DÖ
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top