FettSnok
96% enligt läkaren
Vad är mest sorgligt, det onödiga dödandet , eller alla idioter som försvarar eländet......
Alternativ 1.
Idioter finns det gott om.
Vad är mest sorgligt, det onödiga dödandet , eller alla idioter som försvarar eländet......
Återigen:
Inavelsgraden visste man innan innan jakten.
Man fann exact ingenting av det man förväntade.
Man fann inga betydande abnormaliteter, vilket är goda nyheter.
Vargarna jagades mestadels på privatägd mark av jägare med erfoderlig kompetens (Jägarexamen+Högvilt).Du menar alltså att staten (den ofelbara) skall utse en sorts elitstyrka av motvilliga veganer i vita rockar som invaderar privat mark?
Så enligt dig är vargen lika skyddsvärd som tigern? Att tigern är utrotningshotad globalt på riktigt ser du ingen anledning att ta hänsyn till?Som en parantes lyckas Indien leva med 1600st vilda tigrar, som de dessutom värnar om.
Så enligt dig är vargen lika skyddsvärd som tigern? Att tigern är utrotningshotad globalt på riktigt ser du ingen anledning att ta hänsyn till?
Den bengaliska tigern som lever i Indien och närområdena däromkring med en vild population runt 1300 till 1500 individer.
Av vår typ varg finns det 45 000st av bara i Ryssland.
Lite fel blir det allt när man försöker jämföra ett av norra halvklotets mest framgångsrika rovdjur med den lilla utsatta spillran av tiger i Indien.
För mig är det mest tragiska i det här att folk har så svårt att ta till sig att vargen faktiskt skapar problem hos folk. Bara för att du inte har problem eller inte berörs, betyder inte att andra inte kan ha ett helvete.Vad är mest sorgligt, det onödiga dödandet , eller alla idioter som försvarar eländet......
För mig är det mest tragiska..
Sedan ska vi inte bara snöa in på vargen, utan rovdjurstrycket ökar över hela linjen.
Skulle det föreställa ett svar?Att någon (jägarn) som vill bli av med rovdjur på sin egen tomt (mark) för att slippa ha sin hund (jakthund) kopplad är en sämre bedömare av om rovdjur ska skjutas av än en "elitstyrka av motvilliga veganer i vita rockar", trots att ni gått kvällskurs med ABF (Jägarexamen+Högvilt)
Skulle det föreställa ett svar?
Ser ingen betydelse i meningen.
Det komunikationsproblemet ligger helt på dig.Nej du gör ju inte det, och det är problemet
Det komunikationsproblemet ligger helt på dig.
Läs meningen själv så ser du nog att den möjligen fungerade inuti huvudet, men utanför saknar den betydelse.
Förklara.
Jag förstår att du syftar på mitt tidigare inlägg och skriver ett liknande med annan infallsvinkel.Läs ditt eget inlägg jag citerade några gånger, är lampan fortfarande släckt läs några gånger till
Jag förstår att du syftar på mitt tidigare inlägg och skriver ett liknande med annan infallsvinkel.
Men du verkar ha slutat skriva innan du var klar.
Det gör att ditt inlägg blir betydelselöst.
Nu blev det en begriplig mening, med betydelse och allt.Ok! Vi trycker dit 2 ord och 3st komman, så ska vi se om du lyckas koda av mina oerhört kryptiska meddelanden.
"Jag tycker att någon (jägarn) som vill bli av med rovdjur på sin egen tomt (mark), för att slippa ha sin hund (jakthund) kopplad, är en sämre bedömare av om rovdjur ska skjutas av, än en "elitstyrka av motvilliga veganer i vita rockar", trots att ni gått kvällskurs med ABF (Jägarexamen+Högvilt)"
Fortfarande oklart?
Vad du har emot löshundsjakt förstår jag inte.
Inte heller vilken utbildning du anser skall krävas för att deltaga i vargjakt.
Du är bra rolig du..... "Bara för att du inte har problem eller inte berörs, betyder inte att andra inte kan ha ett helvete."För mig är det mest tragiska i det här att folk har så svårt att ta till sig att vargen faktiskt skapar problem hos folk. Bara för att du inte har problem eller inte berörs, betyder inte att andra inte kan ha ett helvete.
Vad har du för rätt att återinföra en vargstam på ett sätt som gör att andra människor drabbas och inte ges någon chans att påverka sin situation.
Det enda ni har att komma med är ungefär "vargen var här först". Jaha, och på vilket sätt gör det saken bättre för de som nu drabbas?
Sedan ska vi inte bara snöa in på vargen, utan rovdjurstrycket ökar över hela linjen.
Du är bra rolig du..... "Bara för att du inte har problem eller inte berörs, betyder inte att andra inte kan ha ett helvete."
Folket på Haiti har ett helvete, folk med varg in på knuten kan inte utöva sin hobby och släppa sin jakthund för den kan (om man har riktig otur alltså) bli offer för en varg.
Vilket helvete det måste vara.
Bara för att du inte har problem eller inte berörs, betyder inte att andra inte kan ha ett helvete.
.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari