Varmaste jackan du ägt?

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Ska hem till Sverige för första gången på fyra år. Räknar med att det kommer att vara riktigt kallt. Jag behöver köpa en vinterjacka, men vet inget om vinterkläder. Antar att det finns Skid/snowboard/vandringsfolk här som vet vad som är bra. Jag vill ha en så varm jacka som möjligt. Vad ska jag köpa?:gnissla

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag har kört på skaljacka senaste vintrarna med nån bra fleece under.
Har just nu en jävla skön från 8848 med ordentliga muddar i armarna o hög krage så man kan stänga ute kylan ordentligt.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Säger också dunjacka.
Eller som jag upptäckte för nån vinter sen, en mc-jacka med fodret isatt. En allvädersjacka alltså, ingen skinnjacka. Ruskigt skönt på vintern när det blåser lite, dom är ju fullkomligt vindtäta.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Varmast är ju att köra lager, ju fler ju bättre och vindtätt ytterst. Hittade dock en ruskigt bra jacka på Carlings, tunn men ändå den varmaste jag ägt. En Elvine med DuPont ComforMax Classic, kostade knappt nåt. Kan gå med T-shirt under i minusgrader utan problem.

Dun använder bara djurplågare. :mattias

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Canada Goose :fjårtis :vikmobil :tuggummi :turre :rolleyes:

Jag hade nog tjört på en Fjällräven.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Flera lager är knepet. Orkar du inte krångla med det så köp en stor dunjacka. Sen har du en fleecejacka inuti den som du låter vara kvar varje gång du tar av dig jackan.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Fjollräven är bra, om du kan leva med att vara kommunist.

Jag har en sådan här michelinjacka också. Jag tror att jag skulle sälja min mormor och lilltå för den.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Blå Kläder har schyssta för mindre pengar än man kan tro. Riktiga jackor som dessutom tål en del användning.

Skall man inte ha jacka så mycket så kan ju McKinley från närmaste stadium eller Intersport funka ganska bra. Min varmaste är just en McKinley professional. Den kan man knappt ha på sig om det inte är minst -5 till -8 minusgrader.. Otroligt varm jacka, men lite otymplig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag köpte en Peak-jacka nyligen, dun såklart. Äckligt varm med stor luva så man kan stänga in sig ordentligt.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har en midjelång Canada Goose (mindre vikmobil och allt tjafs :tungan), det är den varmaste jackan jag har haft på mig alla kategorier!

Dessutom jävligt skön!

Rekommenderas!

/ Jens

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
du har väl hört talas om den globala uppvärmningen? vi har palmer och annat här nu, du klarar dig bra med Hawaiiskjorta och shorts :D :rolleyes:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Min alpinestars-jacka med foder i är nog fan den varmaste. Eller ena ridjackan.
Jag har nästan aldrig jacka på mig annars, hur kallt det än är. Parkerar i stället nära det jag ska till... :rolleyes:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Blå Kläder har schyssta för mindre pengar än man kan tro. Riktiga jackor som dessutom tål en del användning.

Exakt, arbetskläder är vinnaren. Har en jacka jag fick från ett isolerföretag :)hihi) som inte är extremtjock, men man svettas i den så fort det är varmare än -15

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Min alpinestars-jacka med foder i är nog fan den varmaste. Eller ena ridjackan.
Jag har nästan aldrig jacka på mig annars, hur kallt det än är. Parkerar i stället nära det jag ska till... :rolleyes:

Du menar som långpromenaden på vintern. Bättre att ta bilen :tungan:krama

/ Jens

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Samtliga dunisar av Stureplansmodell är grymt varma. Canada G, North Face osv. Man ser ut som ett fucko men när man kan nöja sig med t-shirt under i -15grader så kan det va värt det..

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Dunjackor är varmast när det är som kallast utan tvekan. Alternativet är ju en päls. De lär vara riktigt varma.

Jag skulle satsa på en bra dunjacka om det är under de kallaste vintermånaderna du kommer hem. I annat fall kommer du nog långt med en vanlig fodrad vinter jacka och en varm tröja under. Är det riktigt kallt kan du köpa ett underställ och klä dig enligt lager på lager metoden.

Förutom det självklara att investera i handskar, mössa och halsduk är det även en god idé att investera i ett par rejäla skor är som tål lite väta och kyla.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024