Varmaste jackan du ägt?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Har en flytjacka som e fruktansvärt varm. Man ser ut som ett fiskedrag med den på sig,men man fryser fan inte.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fristads parkas är kanon.
1778-0404_3413.gif

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Hade en canada goose parka för ett par år sen.
Kunde gå med t-shirt under när det var 15-20 minus och det var varmt som fan ända i jackan. Gick nästan jämt med den öppen för den var så jävla varm.

Men jag skulle nog köpa en shysst fjällräven eller liknande om jag vore som du. Sen är det inte så jävla kallt här hemma. Någon vecka eller två max under vinter, i mina trakter runt östgöta släten åtminstone.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Små obekvämligheter jämf m de stackare som får åka kollektivt. :(

Någon som vet var man köper sådan där får-fäll till bilen förresten? :gnissla

Har du inte en inbyggd dieselvärmare som man sköter via färd-datorn ?

:standardivarmansbil

Frågan är vilken landsända trådskaparen skall till,är det åt göteborgs hållet så är en regnjacka att föredra.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Budgetalternativet är att glida in på Stadium och köpa nån Everest-jacka.
Sjukt bra pris/prestanda.
Betalade fikaslantar för nån slags HiTexUltraGoreSuperMembrane-Everest för 5 år sen och den funkar i >5 till <30 utan problem.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpte en dunjacka på H&M för 2 år sen för 75kr :) rea på reapriset. Den fick brorsan och använder den än idag.

Själv har jag en J.Lindeberg jacka som jag är jävligt nöjd med, varm och snygg + inte sett nån med en likadan.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
När vi var och skidade i 30- hade jag underställ från ullfrotté, t-shirt, tjocktröja från ullfrotté och gore tex-jacka, lager på lager är skiten :frösinte

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Bara massa :flippmobil - jackor som föreslås. Köp en Hugo Boss i Kashmir istället så är saken biff. :tummenupp:näsblod

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Varmaste, om man bortser från arbetsjackan, är nog nuvarande Whiteout Gargarin Parka. Dock är den i varmaste laget för mig när man bor i sthlm, beror väl iofs på att jag är varm av mig.
5016.jpg

Om du fortfarande fryser är det bara att komplettera med:

Hestra Army Leather Heli
3457_opt.jpg

och Mössa från KASK
1596.jpg

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Varmaste, om man bortser från arbetsjackan, är nog nuvarande Whiteout Gargarin Parka. Dock är den i varmaste laget för mig när man bor i sthlm, beror väl iofs på att jag är varm av mig.
5016.jpg
Fördelen med parkastypen är annars att man kan öppna i underkant och överkant, så att man uppnår en skorstenseffekt, vilken ventilerar bort värme och svett.
Låtsasparkas är dock ofta insydda i midjan så att de inte fungerar.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag har en Peak Performance-jacka. Den är inte så jätte-tjock, men jag brukar då aldrig frysa i den. Bra skit.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hade en Fjällräven Expedition Down för några år sen. Varm som helvete men man såg ju inte klok ut i den. Känns väldigt overkill i Gbg men ni lappar uppe i Sthlm har det ju kanske kallare.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Ullrock och en härlig stickad tröja med polokrage under är snyggast (och varmt) :tummenupp. Förut när jag tränade oftare klarade jag mig med t-shirt, halsduk och en tunn jacka... håller inte värmen lika bra längre :gnissla

Annars brukar valfri skidjacka med tunt foder som man kan dra upp ordentligt i halsen fungera, om man har en långärmad tröja under. Collegetröja blir varmt men en tunn tröja funkar att ha under. På med mössa å handskar bara...

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...