Varning för Bogan!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Hmm jag åkte den för några veckor sen och tyckte det inte var något speciellt, nu bomba jag iofs inte men tyckte inte att det var värre än att den är lite sunkig i beläggningen på sina ställen. Vart hittar ni alla dessa "hinder" ni pratar om?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hmm jag åkte den för några veckor sen och tyckte det inte var något speciellt, nu bomba jag iofs inte men tyckte inte att det var värre än att den är lite sunkig i beläggningen på sina ställen. Vart hittar ni alla dessa "hinder" ni pratar om?

Är väl inte så mycket hinder som grus. Inte så jättelattjolajbans att ligga och pressa på lite och få framhjulssläpp.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Dessutom har "bonden" vid hästgården dragit upp en hel del jord på vägen också...

Busacobban

Ny medlem
Gick med
24 May 2005
Hoj
Gixxer K7
alla dina anställda??

Håller helt med, efter att ha jobbat i kommunen ett halvår nu snart så inser jag vilket hojhatande folk de är!
Visst förstår jag dom som bor utmed Bogan att de är rädda om sina barn etc. men man behöver ju inte göra om vägen till en dödsfälla för mc-förare för det?
Alla mina anställda blängde på mig idag när jag kom med min hoj, du är ju en sån där som kör ihjäl folk på Bogesund fick jag höra...

Ehh....jobbar inte du som sjuksköterska på ett äldreboende:va

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Är väl inte så mycket hinder som grus. Inte så jättelattjolajbans att ligga och pressa på lite och få framhjulssläpp.

Då anpassar man inte hastighet till rådande väglag :mattias Nä men vi åkte där idag tur/retur i hällregn och det gick vägen det med men visst bombar man som du antyder så är det ju större risk.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Då anpassar man inte hastighet till rådande väglag :mattias Nä men vi åkte där idag tur/retur i hällregn och det gick vägen det med men visst bombar man som du antyder så är det ju större risk.

Ja, när jag körde den sist var det väl bara generatorkurvan som var någorlunda grusfri.. Känns inte värt det isf.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
aha...du är alltså kommunalanställd då?

Nix vi är ett privat företag som driver all äldreomsorg i Vaxholm

Det hade ju inte regnat på er sa ni ju ;-)

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja, när jag körde den sist var det väl bara generatorkurvan som var någorlunda grusfri.. Känns inte värt det isf.

Jo vi var fakkktiskt inne på det spåret i en diskussion idag, varför den sträckan har varit så populär med tanke på de übergrymma sträckor vi varit ute på idag. Det finns så många fina sträckor i Roslagen, men jag åker oftast till Vaxholm för Vaxholms skulle eller färjan, då blir det bogan ibland bara för att och inte för så mkt bombande.

Det hade ju inte regnat på er sa ni ju ;-)

Ja men jag erkände ju motvilligt sedan.... läste du inte mitt lååånga inlägg med fin fina bilder¿¿ ;)

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Jo vi var fakkktiskt inne på det spåret i en diskussion idag, varför den sträckan har varit så populär med tanke på de übergrymma sträckor vi varit ute på idag. Det finns så många fina sträckor i Roslagen, men jag åker oftast till Vaxholm för Vaxholms skulle eller färjan, då blir det bogan ibland bara för att och inte för så mkt bombande.

Tja, standardrepan för mig är ju Arninge-Gillinge-Brottby-Åkersberga-Svinninge-Vaxholm, och Vaxholmsvägen är ju inte så jävla spännande. Dock, så länge Bogan är så grusig så undviker jag den.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05

Ja men jag erkände ju motvilligt sedan.... läste du inte mitt lååånga inlägg med fin fina bilder¿¿ ;)

Nej eftersom jag var sur på mig själv för att jag inte följde med så läste jag inte hela..

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Nix vi är ett privat företag som driver all äldreomsorg i Vaxholm
jaha...då var det du då som la det lägsta priset då, hur långt
sträcker sig kontraktet? två år eller?

Jävlar vad du var intresserad av mitt jobb då? Vad gör du själv?
Aha är det gamla Conny som lägger sig i mitt liv?

Pfft. He wishes.

Börje är ett gammalt rynkigt russin nuförtiden, tror inte JP är intresserad ens mot betalning:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...