Varning för känsliga !!

fieldy

Scarf är för tanter!
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
En stor och en liten
Kjelle skrev:
Egentligen är väl diskussionen om huruvida just precis DOM HÄR bilderna är fejk eller inte ganska ointressant? Det som är fakta är att rörelsenergin i en sån här olycka gott och väl är tillräcklig för att sönderdela en kropp på detta sätt...

Jag håller med dig! Jag tror inte det finns någon som sett bilderna och läst tråden, som inte tar till sig och inser omfattningen av en olycka i hög hastighet. Att dessa bilder sedan leder till en diskution om hurvida de är äkta eller inte är bara nyttig källkritik. Tror inte det finns någon här som motsäger dig i hur en kropp kan se ut efter en olycka. Det väcks väl en irretation över att någon tar sig mödan att fejka en sådan bild.

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
SirBarret skrev:
Hur kan man bara fota ngt sådant....
Respektlöst tycker jag.

Och hur jävla respektlöst är de inte att köra i ~ 280km/h o lämna bakom sig familj, barn, släkt.. nära o kära? bästa kompisar osv.. Idiot till o köra!

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Jas-95 skrev:
Du jobbar på akuten och kör hoj! En av mina bekanta har slutat kör hoj sedan hon jobbat på akuten. Blev helt enkelt för många tankeställare.

JB

Det värsta jag sett hittills har jag tyvärr inte sett i tjänsten, utan under en onsdagskörning med PBR för några år sedan. Bilderna i början av den här tråden rörde upp en del känslor från det tillfället.

Om igen, glöm inte (förutom att farten dödar) att bilder som dessa faktiskt, i alla fall ibland, visar riktiga människor som massakreras, och som efterlämnar familj, vänner och anhöriga. Undvik att se det enbart som någon form av makaber underhållning.

mikkelrev

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
ingen än
Så fort man kör över hastighetsbegränsningarna tar man en risk, oavsett hur duktiga ni tycker att ni är på att köra plastraket. 40 ggr större risk att dödas på mc än i bil, vill jag minnas att teoriboken sade mig.
Kör fort på bana, kör sakta i trafiken.

Och självklart är inte bilderna fakade.

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
På jakt!
har själv jobbat som vaktmästare på sjukhuset, och en av många uppgifter man har där är att tex transportera de avlidna från avdelningar till kylrum.
och tro mig när jag säger att jag sett liknande saker i verkligheten i dessa kylrum. ambulans personal dumpar bara de som dött i trafiken på en stål brits,nu pratar vi inte fint och prydligt utan det ligger i en jävla hög :kocko
tänk efter när ni drar på ordenligt nästa gång, är mitt råd!

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Har inte orkat läsa alla inlägg, så detta kanske redan är sagt, men det känns som det är rätt onödigt med kommentarer om att bilderna är fejkade m.m.
Tror att han ursprungligen ville få fram att vurpar du i 280 så dör du.... :död

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
UrbanTiger skrev:
Dom körde en sånn kampanj i slutet på 80-talet om att man skulle använda bilbälten. Mosade käkben och intryckt snokar. Den höll i 9 dagar innan mediadrevet och allmänhetens protester avslutade miljonsatsningen en fredagkväll till 467:e avsnittet av Dallas.

till och med jag har några vaga minen från skolan om att vi fick se någon riktigt äcklig film med mopeder när vi gick i högstadiet... Har inte läs igeonom hela tråden misstänkte att det bara var diskution om den var fejk eller inte på 2-3 sidor framåt... Tjejen Berättade att dom sett VV nya kampanj: "don`t drink and drive" skulle tydligen vara några liknand bilder från en mcist som kört i i ett vajer räcke, så visst finns det en marknad för sådana här bilder..

Var på Island i sommras och på olycks drabade vägar där hade dom först skyltar som det stog "full fart in i evigheten" och liknande på sedan hade dom lämnat kvar fordonen som krockat/kört av vägen. tillsammans med skyltar som frågade om du var morgondagens nyhet... fungerade väldigt bra, man tog det ganska lungt när man såg dessa saker, något för VV/NTF attbörja med?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln