Som sagt, jag betvivlar inte att man kan se ut så där på bild. Jag tror mig veta bättre än de flesta hur mycket man kan slå sig till hojs...
Det som skrämmer mig är att så många får en Aha-upplevelse av dessa bilder! "Jaha! Kan man köra ihjäl sig på hoj? Det var ingen som berättade det för mig..." Hur snygg tror ni att man är om man slår ihjäl sig? Jag har varit nära och jag kan säga att de som dör måste slå sig av bara f-n...
Jag hävdar fortfarande att bilderna är arrangerade av, jag behöver inte bli påminnd hur trasig man kan bli vid en olycka det vet jag redan. Jag har invändningar av anledning att falsk proparganda skadar även om tanken är god. Hurvida det finns någon tanke bakom det här arrangemanget eller inte kan man ju spekulera i... Dock var trådskaparens tanke, som jag tolkar det, att avskräcka till höga farter.
Så här ser det ut, på riktigt, om man blir påkörd av en F1 bil. Riktigt otrevlig snutt så var varnade. Notera hur delarna sprids och farten lär knappast vara några 280..
http://www.metalmulisha.com/video/formula1frantic35.wmv
/R