Varning för känsliga !!

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
En jag kände klippte en bil och vidare in i en stolpe, och det var inga 280 som det handlade om , det var mycket lägre......Hans arm delade sig och lossnade , och killen fög iväg en bit ,tyvärr så överlevde inte han , och det var tydligen inte så trevlig olycksplats ( om det nu finns såna, men ni fattar vad jag mena säkert)......Men jag betvivlar inte att det kan bli såna resultat med farter på 280 km/t , allt beror ju på vad kroppen stöter i ......

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Hatar verkligen dessa sorters bilder, jag tänker för mycket på själva situationen, jag mår dåligt och kan känna mig deppig fan flera dagar...
Jag är underlig, jag vet :(

Tack som fan G-MAN att jag SLAPP bevittna, då det verkar vara ganska otrevliga scener, mer information tack, Du som gav oss länken in länken :mad:, då jag atnar att jag inte är ensam känslig, finns ju jag, och flertal kvinnor här inne :rolleyes:

Stagger Lee

medlem
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
-83, Honda CB 1100 F
jag är ledsen att säga det men jag irriteras lite över er som hävdar att dylika bilder är fejk... (krig finns inte, månen är en gubbe som är glad, alla vill ge varandra blommor... hej å hå, vilken härlig värld vi lever i)

Last edited:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Trötter skrev:
Denna bild då?, dena är äkta, en kille som fronta med en sopbil i 90km/h
Kan säkert vara äkta, sedan får man tänka på att bilen blir sönderklippt av brandmännen när de ska plocka ut personer ur bilarna. Så bilen kan alltså se värre ut än vad den gjorde precis efter olyckan.

Cimmerier

Millions of flies cant B wrong EAT SHIT!
Gick med
26 May 2004
Hoj
Honda VFR 1200 -10...Grå förstås...Samt en tokpimpad Honda VTR 1000F Firestorm.
Well well... Jag är ju bara sjuksköterska på akuten i Hbg...Vad vet jag om sånt här... Anser ni att det är äkta så är det väl det...

//Cimme - ödmjukt misstrogen...

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Varför skulle det skulle vara fejk? Ser tyvärr mycket trovärdigt och realistiskt ut.

Man förblöder tämligen fort med helt avslitna artärer från en lem och i synnerhet om A.femoralis i något av benen brister. I denne olycka är det ju näst intill fråga om en kroppslig explosion och följaktligen skulle jag snarare uppfattat det som fejk om uppsamlingsplatsen badat i blod. Majoriteten av blodet lämnade kroppen i samma stund den slogs i bitar och mycket kort därefter.

Min gissning är helt enkelt att det är en relativt glest trafikerad väg. Personen ifråga går av vägen i hög fart och träffar en rad fasta föremål i terrängen. Slås sönder och samman av dessa. Hinner ligga där en stund innan några förbipasserande stannar. I chock eller liknande börjar man samla in resterna av personen innan polis/ambulans är på plats. Då tas även bilderna.

- Att stövlarna inte sitter kvar är inte alls orimligt (Det visade för övrigt en filmsekvens från en annan dödsolycka som figurerade på SH tidigare där en vinröd R1-04 kolliderade med en vänstersvängande bil i hög fart).

- Sportskorna kommer troligen från en ryggsäck med lättare klädsel. Ser ut att vara ett varmt klimat där och skinnställ är nog ingen höjdare i längden när du inte kör.

/Olzki

Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Freddy82 skrev:
Teori - Blodet kan till viss del ha lämnat kroppen och resten koagulerat, skorna kan ha hittats eller funnits på passagerare som isf förklarar att det är 2olika ställ som en annan skrev, huvudet har fått smällen framifrån - förklarar trasigt hak/framparti samt att nacken/halsen inte klarat kraften.
Nån kan ha samlat ihop resterna av okänd anledning, möjligtvis i tron om att det skulle hjälpa på något vis.

Om det nu är australien och ute i bushen så hjälper det nog ska du se. Finns en massa djur där som mumsar på det mesta. Inte omöjligt polarna samlat ihop när de väl ryckt upp sig. Tror inte ambulanspersonal tar sådana bilder? Dessutom så vill väl anhöriga ha något ändå. Glöm inte värmen där borta. Gör ju en del.

Men vad tusan - detta är bara en bild på nätet någonstans. Känns lika verkligt som splatterfilm. Å andra sidan så får man ju sig en tankeställare så fort en MC är med...

M-F

undercover
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Hemlig, tamigfan
Okej, har inte kollat på länken än då jag sitter på en arbetsdator..så ni får ha översikt med mig. Men såhär i förhand kan ju olycksplatser se helt overkliga ut. Vad som helst kan hända i en krasch i hög hastighet, som någon sa kan en frontalkrock liknas vid en explosion. I vintras blev jag (tråkigt nog) vittne till 2 bilar som sned-frontalkrockade i över 100Km/h.. och resultatet blev i det närmaste en explosion där bildelar och människor flög över hela vägen, och halva skogen. Just i det tillfället överlevde otroligt nog alla inblandade (såvitt jag vet), men det verkar ju vara upp till slumpen vad resultatet blir.

Visst mår man illa av att se sånt här, men kan man själv lära sig något positivt av det så är det ju ett ljus i mörkret ?

Ut å kramas me er nu !!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Bara läst kommentarerna på första sidan så ni får ursäkta om det här är redundant:

Jag tror inte på något sätt bilderna är fejkade. Det är såhär det ser ut efter allvarligare olyckor!

Ett ex. till mig praktiserade på bårhus, kvälls och nattpass. Med sånna här krafter händer de mest groteska/makabra saker.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Cimmerier skrev:
Well well... Jag är ju bara sjuksköterska på akuten i Hbg...Vad vet jag om sånt här... Anser ni att det är äkta så är det väl det...

Har iofs inte sett bilderna. Men är du säker på att du får se det värsta på akuten?
Folk som är döda/överkörda av tåg och liknande hamnar ju inte alla direkt på akuten..

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Det där är säkert inte fejkat. Här kommer MER ÄCKEL som kanske avskräcker ett litet tag. I alla fall tills man tar på sig hjälmen och stänger ute verkligheten nästa gång.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hur fan kan vissa påstå att detta är fejk?? :kocko
Vem / vilka skulle iscensätta nått sånt??

Absolut på riktigt, & fruktansvärda bilder.....har inge lust att köra hoj nu på en stund, fy fan..... :rolleyes:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
oFFkeFF skrev:
Har iofs inte sett bilderna. Men är du säker på att du får se det värsta på akuten?
Folk som är döda/överkörda av tåg och liknande hamnar ju inte alla direkt på akuten..

sant,finns ju inte så mkt att göra på en sån person som killen på bilden.Hamnar förmodligen direkt i källaren hos dom andra döda...

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
pvcraketen skrev:
Det där är säkert inte fejkat. Här kommer MER ÄCKEL som kanske avskräcker ett litet tag. I alla fall tills man tar på sig hjälmen och stänger ute verkligheten nästa gång.

Den la jag upp i en annan tråd också,gissa om folk skrev att det måste vara fake
:rolleyes: mmmm jovisst....

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
unlock26 skrev:
Den la jag upp i en annan tråd också,gissa om folk skrev att det måste vara fake
:rolleyes: mmmm jovisst....
Asså va f-n... Snälla sluta nu. Jag mår illa av alla hemska bilder. :zpy :gråta
Är helt övertygad om att det är the real deal som visas på bilderna.
Kör lugnt i trafiken!

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
henrikkrueger skrev:
Asså va f-n... Snälla sluta nu. Jag mår illa av alla hemska bilder. :zpy :gråta
Är helt övertygad om att det är the real deal som visas på bilderna.
Kör lugnt i trafiken!

Ja, nu räcker det för den här gången.

/O

Bearfoth

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
R1 -99
Cimmerier skrev:

Och om nån i detta skick skulle komma in till din akut, vad skulle du göra då? Ge honom två treo och be honom höra av sig imorgon?

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Det viktiga är väl ändå budskapet !!
Fejk lr ej, spelar inte jätte stor roll va !?
Man sitter bara här och säger att det m¨ste va fejk för att på nåt sätt rättfärdiga tokkörning..

En bra tankeställare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...