Varning för känsliga !!

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Hayabusa -01
Håller nog med urban tiger,om man kommer i 280 så hamnar inte allt i en prydlig liten hög.Det kanske är någon som städat upp.Men som sagt,skadorna skulle nog kunna se ut så där.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
UrbanTiger skrev:
Det är helt klart en fekad bild ungefär som dom där bilkrascherna som visats förut.
Jympadojan kan ju ha hittats i diket i och för sig.
Var är foten i stöveln?
Var är handen i hansdsken?
Var är allt blod ?
Varför har dom släpat ihop allt i en hög?

Är du alltid så skeptisk?

Varför skulle det vara fejk? Ingen ambulanspersonal eller brandman här som kan berätta lite av vad som händer vid en högfartskrasch ut i spenaten.
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Cimmerier skrev:
Var är allt blod?!?!
Det är snustorrt runtomkring honom...Visst, de kan ha släpat iväg honom en bit och typ "samlat ihop delarna", men även då borde det vara en hel del blod runtomkring honom.

Absolut fejk!
Kanske finns nån obducent/läkare eller nått som kan förklara hur det ligger till...?
kan tänka mig att han förlorade det mesta blodet på platsen före,och blodet koagulerar eller vad det heter,det sipprar väll inte hela tiden efter döden...
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
twinner skrev:
Är du alltid så skeptisk?

Varför skulle det vara fejk? Ingen ambulanspersonal eller brandman här som kan berätta lite av vad som händer vid en högfartskrasch ut i spenaten.
ja tack,folk tror jämt så fort det dyker upp bilder från verkligheten att det är fejk.Vid bilolyckor som jag sett många bilder på så kan det vara en hel del blod inne i kupén,men inte som i en splatterfilm....
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
UrbanTiger skrev:
Det är helt klart en fekad bild ungefär som dom där bilkrascherna som visats förut.
Jympadojan kan ju ha hittats i diket i och för sig.
Var är foten i stöveln?
Var är handen i hansdsken?
Var är allt blod ?
Varför har dom släpat ihop allt i en hög?
Vad har man i kroppen? 3.5 liter blod? Det lär ju ha tömts ganska snabbt där kroppsdelarna hamnade från början i så fall.....med tanke på hur många öppna sår han fick.....
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Ska vi be någon kunnig skriva en avskräckande sticky?

Har brandmännen någon riksorginisaton mankan maila?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blanco skrev:
Vad har man i kroppen? 3.5 liter blod? Det lär ju ha tömts ganska snabbt där kroppsdelarna hamnade från början i så fall.....med tanke på hur många öppna sår han fick.....

Håller med denna talare, blodet var nog borta redan innan personen låg still efter detta "sudden impact.."
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Blanco skrev:
Vad har man i kroppen? 3.5 liter blod? Det lär ju ha tömts ganska snabbt där kroppsdelarna hamnade från början i så fall.....med tanke på hur många öppna sår han fick.....
Nästan en tiondel av kroppsvikten består av blod. En person som väger 70 kilo har ungefär fem till sex liter blod.
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
UrbanTiger skrev:
Finns nog 110 skäl till varför man skulle displaya en sån scen. I sVerige näjer vi oss med all lägga en uppstoppad älg på motorhuven på en gammal Opel Astra eller att ha ambulerande vält eller 5 km/h krocksimulatorer utefter vägnätet.
ja det skulle ju inte funka att sätta upp sånna här bilder på affischtavlor m,m
dom flesta skulle väll få mardrömmar och dyligt,och så vill man ju inte gärna att småknattarna ska se sånt heller,då ligger alla ungar med ficklampor när dom ska sova.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tror inte alls att det är fejk, kroppen håller inte ihop för fem öre i den hastigheten.
shit happends...
 

fieldy

Scarf är för tanter!
Gick med
8 Nov 2004
Ort
E4, Avfart 163, Stockholm
Hoj
En stor och en liten
2Wheeldrive skrev:
Vad gör sportskorna där??? Fejjjk,,, kolla hjälmen. Inte en chans, varför ligger skinnstället i delar?

Håller med. Ser ut som en fejkad bild!
Ex. ett halvt huvud, men hjälmen är bara skadad på hakdelen... mycket som inte stämmer i den där bilden.

Det sjuka är att det finns en marknad för sådana bilder :kocko
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
UrbanTiger skrev:
Det är helt klart en fekad bild ungefär som dom där bilkrascherna som visats förut.
Jympadojan kan ju ha hittats i diket i och för sig.
Var är foten i stöveln?
Var är handen i hansdsken?
Var är allt blod ?
Varför har dom släpat ihop allt i en hög?
Väldigt lite blod + att alla delar av både honom och hojen ligger på samma ställe, Man ser att någon har dragit dit honom så antagligen har de samlat ihop "delarna", makabert i så fall och konstigt.
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Behöver inte vara fejk. eftersom Han gissningsvis var död när de skrapade ihop killen så kan blodet lika gärna ligga i ett dike. Hjälmen är sabbad på hak partiet. Killens huvud är skadat på samma ställe sen har antagligen hjälmen åkt av och han har åkt vidare på ryggen. om det är fejk eller ej får vi inte reda på. Har varit med vid sk katastrof övningar och många saker där är väldigt realistiska.. Men om ni lägger upp sån här.. berätta gärna att det ligger en död på bild.. många är riktigt känsliga. oavsett om det är riktigt eller ej...
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Döda människor blöder inte eftersom hjärtat inte pumpar. Om man dör omedelbart så stannar större delen av bloddet kvar i kroppen. Dessutom så lär det blod som lämnar kroppen finnas vid krashpunkten och längs den väg delarna färdades, inte vid denna "uppsamlingspunkt". En vuxen man har "bara" fem liter blod i kroppen, inte de hinkvis som man ser folk blöda på film.

Om jag tolkat skyltarna rätt så är detta Australien, ett land med stora avstånd. Kanske har man samlat ihop "delarna" för att få bort dem från vägbanan innan myndigheter kommer till platsen.

Det ser äkta ut för mig iaf.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Fyy faan det va nog det äckligaste jag sett på länge, kan va en bra tankeställare till dom som grisåker kurviga skogsvägar. Så där ser man nog ut om man går av bulten i 200 blås? :zpy
 

-Freddy-

Guest
Teori - Blodet kan till viss del ha lämnat kroppen och resten koagulerat, skorna kan ha hittats eller funnits på passagerare som isf förklarar att det är 2olika ställ som en annan skrev, huvudet har fått smällen framifrån - förklarar trasigt hak/framparti samt att nacken/halsen inte klarat kraften.
Nån kan ha samlat ihop resterna av okänd anledning, möjligtvis i tron om att det skulle hjälpa på något vis.
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Vet precis att det kan se ut sådär efter en sådan våldsam krash.

När jag körde lastbil i England för några år sedan, bevittnade jag en liknande dödskrasch.

En kille körde om mig i mycket hög fart på en landsväg. Längre fram upptäckte jag att han hade gått av vägen och när jag stannade för att hjälpa till fanns det inte mycket jag kunde göra :( Killen var i liknande skick som på tidigare bilderna efter att ha flugit rätt in i ett lite smalare (30cm i diameter) träd och gått av från buken och ner. Dock satt benen kvar i bäckenpartiet en bit bort...

En riktigt otäck syn må jag säga, kunde inte sova ordentligt på flera veckor efter det.

V.I.F
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top