Varning för känsliga !!

-Freddy-

Guest
MikkE skrev:
Ser ganska så tillgjort ut tycker jag. Åker man i 280km/h och kraschar, ja då flyger det delar ÖVERALLT, inte allt i en lite höv på en och samma bild.... Njeee.
Dock ser det ganska så ruggit ut.

Nej det gör det inte, men förmodligen så har någon samlat ihop delar av okänt skäl som det tidigare skrivits om i det här fallet.

Är fortfarande intresserad av dom som anser att det är tillgjort, icensatt,fejk etc. - Av vilken anledning tvivlar man?
 

Saruman

Råtta
Gick med
6 Oct 2003
Ort
Västkustens pärla
Hoj
en 9:a och en 10:a
Freddy82 skrev:
Läs igenom tråden så kanske du hittar svar, ang framfälgen så kanske det "skruvades" av i 280km/t mot något träd.

Personligen tror jag det är så det ser ut i verkligheten, varför tvivla - för att tvivla på att det verkligen kan hända i ett försök att intala att verkligheten inte ser ut som den gör?

Nja problemet är väl snarare att fäljen sitter ju kvar på vraket på andra bilden, OM det nu är fäljen som ligger vid högen på 3:e bilden .........

Ställer mig undrande till varför fotografera det?? det kan ju inte ha nått med utredning att göra eller så, verkar isåfall som nån som tagit det för "Skojs" skull, och missuppfatta mig rätt nu, med skojs skull menar jag inte att de tyckte det var kul att fota det....

själv tror jag att verkligheten ser bra mycket värre ut än det gör på de bilderna...
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Varför måste jag titta när jag vet att jag kommer bli jätte illa till mods.
Fy fan jag kan inte låta bli.

Helt absurda bilder.
I böjan av tråden tycker jag absolut att det är fejk men inser efter varje inlägg jag läser att jag bara vill att det ska vara fejk.
:(
 

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Ort
GBG
Hoj
Honda XR125L
hmm, tycker en Admin ska låsa\stänga tråden =) tror allt för många redan sett bilderna :)
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Tror knappast det är fejk. Har sett liknande saker i verkligheten. Kroppar ÄR mjuka, och delbara, när dom träffar hårda föremål i hög hastighet. Men lägg inte ut sånt här i trådar på forumet. Även om det är i andra delar av världen så är de kadaver vi tittar på på bilderna någons vän eller anhörig. Lite mer respekt än så tycker jag dom förtjänar.

Mina 50 öre åsikter i alla fall...
 

Cimmerier

Millions of flies cant B wrong EAT SHIT!
Gick med
26 May 2004
Ort
Klippan
Hoj
Honda VFR 1200 -10...Grå förstås...Samt en tokpimpad Honda VTR 1000F Firestorm.
oFFkeFF skrev:
Har iofs inte sett bilderna. Men är du säker på att du får se det värsta på akuten?
Folk som är döda/överkörda av tåg och liknande hamnar ju inte alla direkt på akuten..


Har sett en hel del...och allt jag har sett innefattar bra mycket mer blod än sådär...

Var bla. på praktik i Vietnam och såg en kille som frontade med en lastbil utan några som helst skydd. Inte ens hjälm. Hastigheten beräknades till ungefär 100 på hans vespa och 70 på lastbilen. Skadorna var värre än detta och framförallt så var det bra mycket mer blod runtomkring. Typ ett 10-15 meter långt spår där han hade blivit släpad under lastbilen, kroppdelar, tarminnehåll och diverse andra substanser överallt. Skadorna här ser helt enkelt för "rena" ut. Därför tror jag att det är fejk...

//Cimme - fortfarande misstrogen...
 

Cimmerier

Millions of flies cant B wrong EAT SHIT!
Gick med
26 May 2004
Ort
Klippan
Hoj
Honda VFR 1200 -10...Grå förstås...Samt en tokpimpad Honda VTR 1000F Firestorm.
Bearfoth skrev:
Och om nån i detta skick skulle komma in till din akut, vad skulle du göra då? Ge honom två treo och be honom höra av sig imorgon?

Va fan tror du!?
I detta fallet är det bra mycket viktigare att ta hand om anhöriga/vittnen/personalen som fick samla ihop resterna.

Det är inget kul jobb direkt, men man känner att man gör nytta iaf... En jäkla tur är att liknande, riktiga, olyckor inte är speciellt vanliga...

//Cimme - ogillar idiotiska kommentarer när det gäller så här allvarliga saker...
 

Tok!g

Ska vi?
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Honda
Som några säger så är den här nog fejk. För har sett andra bilder och de har haft samma "upplägg" om ni förstår. Finns folk som håller på med sånt här att fejka ihop bilder, sjukt. Men jag kan ha fel att denna är fejk, har aldrig sett männsikor på de här viset i verkligheten så den kan ju vara riktig men tror inte det.
 

Cimmerier

Millions of flies cant B wrong EAT SHIT!
Gick med
26 May 2004
Ort
Klippan
Hoj
Honda VFR 1200 -10...Grå förstås...Samt en tokpimpad Honda VTR 1000F Firestorm.
Tok!g skrev:
Som några säger så är den här nog fejk. För har sett andra bilder och de har haft samma "upplägg" om ni förstår. Finns folk som håller på med sånt här att fejka ihop bilder, sjukt. Men jag kan ha fel att denna är fejk, har aldrig sett männsikor på de här viset i verkligheten så den kan ju vara riktig men tror inte det.

Många liknande bilder kan jag tänka mig kommer ifrån övningar som har gjorts så realistiska som möjligt, bara för att förebereda räddningspersonal för framtida liknande situationer. Det behöver inte nödvändigtvis vara sjuka människor som arrangerar sånt här...

Här i Sverige är dessa övningar tämligen patetiska med lite vit färg i ansiktet och några milliliter teaterblod på händerna, men i länder som har mer resurser kan dessa övningar bli riktigt ruskiga med hjälp av vaxavgjutningar, kött/inälvor/hjärnsubstans/blod tagna från slakterier o.s.v...

//Cimme
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Tok!g skrev:
Som några säger så är den här nog fejk. För har sett andra bilder och de har haft samma "upplägg" om ni förstår. Finns folk som håller på med sånt här att fejka ihop bilder, sjukt. Men jag kan ha fel att denna är fejk, har aldrig sett männsikor på de här viset i verkligheten så den kan ju vara riktig men tror inte det.

Sluta dividera huruvida det är fake eller inte.. varför tvivla? försvinner den där äckliga magkänslan bara för att man övertygar sig själv att bilderna är fabricerade?? o när vi dessutom har en äkta doktor(kjelle) som inte betvivlar äktheten. Jag kan i all min ödmjukhet villigt erkänna att hans kunskap inom detta överstiger min o de flestas här som inte har anatomikunskap som obligatorisk kunskap inom sitt yrke. Acceptera att det är så det kan gå om man kör in i ett träd i 280 blås istället..tänk själv, 280 km/h = 78m/s.. o från 78m/s till totalt stopp rakt in i ett träd... rätt mycket rörelse-energi som vill ta vägen nånstans, inte så värst långsökt att man ser ut som bilderna efteråt, groteska/morbida som dom må vara. acceptera istället...sånt är livet typ!
 

MC Doktorn

Guest
Ska man se det ur ett rättsmedicinskt perspektiv så är skador som uppkommer efter att hjärtat stannat inte lika blodiga.

Därför ser skadorna lite fajkade ut för hjärtstoppet har skett innan extremiteter åker av och inälvor åker ut och blodet levrar sig efter ett tag.

Har sett folk levande som kommer in efter stora trauman och med benen i påsar och det blöder inte pga kroppens stresshormoner hindrar kärlen att läcka.


Bilderna är för mig mycket verkliga och avskräckande.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Aratron skrev:
alltså, ta en risk i 280 blås!!? är man verkligen så dum så man gör det? Ligger man i dom hastigheterna så har man ju fan hela handen på bromshandtaget

När man börjar komma upp mot 260-270 och inte är ensam på en motorväg tar man väl alltid en risk?
 

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Supersport(touring)
Tok!g skrev:
Som några säger så är den här nog fejk. För har sett andra bilder och de har haft samma "upplägg" om ni förstår. Finns folk som håller på med sånt här att fejka ihop bilder, sjukt. Men jag kan ha fel att denna är fejk, har aldrig sett männsikor på de här viset i verkligheten så den kan ju vara riktig men tror inte det.

Egentligen är väl diskussionen om huruvida just precis DOM HÄR bilderna är fejk eller inte ganska ointressant? Det som är fakta är att rörelsenergin i en sån här olycka gott och väl är tillräcklig för att sönderdela en kropp på detta sätt. Om sedan någon, tex räddningspersonal, har flyttat kroppsdelarna eller inte, eller någon idiot faktiskt gjort sig besväret att arrangera just dessa bilder får väl vara osagt. I så har man i så har gjort sig ett jäkla besvär med att skaffa fram rekvisita.

Ambulans- och räddningstjänstpersonal ser mycket mer av detta elände än vad vi gör på akuten, och jag tror att många av dom sett liknande eller värre scenarion ute på fältet. Elaka saker händer faktiskt människor, även om vi helst vill förtränga det.
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Kjelle skrev:
Egentligen är väl diskussionen om huruvida just precis DOM HÄR bilderna är fejk eller inte ganska ointressant? Det som är fakta är att rörelsenergin i en sån här olycka gott och väl är tillräcklig för att sönderdela en kropp på detta sätt. Om sedan någon, tex räddningspersonal, har flyttat kroppsdelarna eller inte, eller någon idiot faktiskt gjort sig besväret att arrangera just dessa bilder får väl vara osagt. I så har man i så har gjort sig ett jäkla besvär med att skaffa fram rekvisita.

Exakt!!
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Kjelle skrev:
Egentligen är väl diskussionen om huruvida just precis DOM HÄR bilderna är fejk eller inte ganska ointressant? Det som är fakta är att rörelsenergin i en sån här olycka gott och väl är tillräcklig för att sönderdela en kropp på detta sätt. Om sedan någon, tex räddningspersonal, har flyttat kroppsdelarna eller inte, eller någon idiot faktiskt gjort sig besväret att arrangera just dessa bilder får väl vara osagt. I så har man i så har gjort sig ett jäkla besvär med att skaffa fram rekvisita.

Ambulans- och räddningstjänstpersonal ser mycket mer av detta elände än vad vi gör på akuten, och jag tror att många av dom sett liknande eller värre scenarion ute på fältet. Elaka saker händer faktiskt människor, även om vi helst vill förtränga det.

Du jobbar på akuten och kör hoj! En av mina bekanta har slutat kör hoj sedan hon jobbat på akuten. Blev helt enkelt för många tankeställare.

JB
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Som sagt, jag betvivlar inte att man kan se ut så där på bild. Jag tror mig veta bättre än de flesta hur mycket man kan slå sig till hojs...

Det som skrämmer mig är att så många får en Aha-upplevelse av dessa bilder! "Jaha! Kan man köra ihjäl sig på hoj? Det var ingen som berättade det för mig..." Hur snygg tror ni att man är om man slår ihjäl sig? Jag har varit nära och jag kan säga att de som dör måste slå sig av bara f-n...


Jag hävdar fortfarande att bilderna är arrangerade av, jag behöver inte bli påminnd hur trasig man kan bli vid en olycka det vet jag redan. Jag har invändningar av anledning att falsk proparganda skadar även om tanken är god. Hurvida det finns någon tanke bakom det här arrangemanget eller inte kan man ju spekulera i... Dock var trådskaparens tanke, som jag tolkar det, att avskräcka till höga farter.


Så här ser det ut, på riktigt, om man blir påkörd av en F1 bil. Riktigt otrevlig snutt så var varnade. Notera hur delarna sprids och farten lär knappast vara några 280..

http://www.metalmulisha.com/video/formula1frantic35.wmv


/R
 

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
Raid72 skrev:
Som sagt, jag betvivlar inte att man kan se ut så där på bild. Jag tror mig veta bättre än de flesta hur mycket man kan slå sig till hojs...

Det som skrämmer mig är att så många får en Aha-upplevelse av dessa bilder! "Jaha! Kan man köra ihjäl sig på hoj? Det var ingen som berättade det för mig..." Hur snygg tror ni att man är om man slår ihjäl sig? Jag har varit nära och jag kan säga att de som dör måste slå sig av bara f-n...


Jag hävdar fortfarande att bilderna är arrangerade av, jag behöver inte bli påminnd hur trasig man kan bli vid en olycka det vet jag redan. Jag har invändningar av anledning att falsk proparganda skadar även om tanken är god. Hurvida det finns någon tanke bakom det här arrangemanget eller inte kan man ju spekulera i... Dock var trådskaparens tanke, som jag tolkar det, att avskräcka till höga farter.


Så här ser det ut, på riktigt, om man blir påkörd av en F1 bil. Riktigt otrevlig snutt så var varnade. Notera hur delarna sprids och farten lär knappast vara några 280..

http://www.metalmulisha.com/video/formula1frantic35.wmv


/R

Jösses...vad tänkte han på?? Kille nr 1 som passerade precis innan var ju duktigt nära att bli torpederad han också... :kocko
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är rädslan för att det mycket väl kan sluta så om man kör sporthoj i trafiken som har fått mig att (på senare år) omvärdera hur viktigt och kul det är. Knäskrap och fulgasning är något man gör på bana.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top