Intressant tråd, här kommer verkligen fram att myntet har två sidor..
Å ena sidan dom som förespråkar fight fire with fire, den andra om det verkligen är värt det för en död tingest..
Hur skulle man själv reagera i verkligheten, när du vaknar av att det pågår någon form av aktivitet kring din pärla med en skåpbil suspekt uppbackad brevid?
Skulle man låta proppskåpet gå och lubba ut för fight until death eller lyfta på luren och låta lagens väktare göra skäl för mina skattepengar?
Dilemma... å ena sidan vet jag att jag med största sannolikhet kommer torska stort för att jag försökte försvara min egendom, är det värt det? dax för riskanalys: är dessa döda tingestar utav gummi och plåt som man lagt ner både själ och slantar värda det?
Shit jobb, shit stålar, anstalt nästa, livet som dekis är ett faktum, bara för att du slogs för ett par metallhögar?
Extremt scenario, men ändå..
Å andra sidan..
Vetskapen om att lagens väktare knappast värdesätter min egendom som jag gör, vetskapen om att, OM dom kommer i tid, kanske inte kan göra någonting då uppsåtet ej är styrkt, dels att även om dom skulle kommit så långt att dom baxat in min bäbis i skåpbilen och dom blir tagna på bar gärning inte får mer än en smäll på fingrarna och 16 dagars samhällstjänst att rensa rabatter får en tanken att fundera, om inte jag bevakar och förvarar min egendom, vem gör det då?
Med detta i bagaget så ligger tanken inte långt ifrån att snabbt som en vessla hoppa i rörliga kläder och med ett snabbt handgrepp ta med det 350år gamla japanska svärdet, som bara konstruerades till prefektion för ett syfte, att skära genom ben och vävnad med en förbluffande lätthet i ett par snabba hugg..
Man vet att detta kan vara slutet, slutet på kanske min hälsa, min framtid bara för att jag försvarade min egendom...
Men dom suspekta individerna som ansåg att mitt var lika med deras, i andra änden med avhuggna lemmar, fick betala priset för att dom pga av sin misslyckade livsexistens inte klarat av mer än att stjäla annans egendom har då stillat ens sinnesfrid så man kan ta det rättsliga efterspel som följer..
Fan vet vad man skulle göra om det skulle inträffa på riktigt, troligen skulle jag nog bara lyfta på luren och ringa lagen, hojjen är ju trots allt stöldförsäkrad...