(Varning?) Gratis grus, finnes på bulten.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Inse att det inte är någon Räjserbana -utan en helt vanlig landsväg:rolleyes:
 

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet
20130905_173535_800.jpg


Vid 17.30 var jag där med mitt vägverket-kit. En borste med en meter skaft. Satan va mkt det var att sopa.. men förhoppningsvis slapp väl fler vurpa i gruset. Skickar man fakkturan till transportstyrelsen eller?

haha, vilken hjälte! :Bugar
Man kanske ska köpa en hopfällbar man kan ha med sig! :tummenupp
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
20130905_173535_800.jpg


Vid 17.30 var jag där med mitt vägverket-kit. En borste med en meter skaft. Satan va mkt det var att sopa.. men förhoppningsvis slapp väl fler vurpa i gruset. Skickar man fakkturan till transportstyrelsen eller?

Riktigt grymt, Kricke for Bulten-president :yoparty :yoparty
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Svåla om till Continental TKC 80 på Duccen så blir det nog bra. Eller anpassa hastigheten till verkligheten. Det finns ofta grus på allmän väg. ;)
 

Brickhead

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet
Svåla om till Continental TKC 80 på Duccen så blir det nog bra. Eller anpassa hastigheten till verkligheten. Det finns ofta grus på allmän väg. ;)

Klart jag hade kunnat köra långsammare, men kan inte påstå att jag brukar förvänta mig möjligheten att bygga sandslott mitt i svängen, denna gång gick det ju inte ens snabbt.
Ska kika närmare på däcken, lär ju köra fler gånger på bulten. :näsblod
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
sånhär skit som gör att man börjar överväga att lägga ner gatkörning..
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Är det ett lager över hela bulten?
I såna fall ska svevia skylta enligt lag, har dom inte gjort det så fota vägen, skadorna och anmäl sedan!

Är det bara i nån enstaka kurva och inte heltäckande så är det nog tyvärr som många säger att lastbilar kör med överfulla lass och då tappar stor del av lasten i kurvorna.

Annars kan det ju vara som i mina trakter att en del är trötta på hojåkare och medvetet lägger ut grus för att folk ska köra i, i min mening är det mordförsök men det är ju bara ja. Dom flesta kommer säkert säga att "det är överdrivet" men försöker man få nån att krascha då är det ungefär där man hamnar!

Ja man kan svåla om till tkc80 som förövrigt är ett pissdäck på asfalt (jag vet då ja kör 95% grus) men på en sporthoj är det inte så många som vill det!
 

Tjita1

Guest
Själv tänkte jag anmäla Klippans kommun för Allmänfarlig vårdslöshet när dom inte sopade gatorna förrän i Juli, fullt med grus i hela kommunen. Men jag löste det genom att flytta därifrån och ger istället mina skattepengar (höhö, jag går på studiebidrag, skattefritt) till Karlstad kommun. :tummenupp
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Klart jag hade kunnat köra långsammare, men kan inte påstå att jag brukar förvänta mig möjligheten att bygga sandslott mitt i svängen, denna gång gick det ju inte ens snabbt.
Ska kika närmare på däcken, lär ju köra fler gånger på bulten. :näsblod

Jag tror att du körde förlångsamt.
Hade du kört fortare så hade du passerat gruset innan du hann ramla.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Ja man kan svåla om till tkc80 som förövrigt är ett pissdäck på asfalt (jag vet då ja kör 95% grus) men på en sporthoj är det inte så många som vill det!

Det var ett skämt...... ;)

Men TKC80 klassas 75% off road, 25 % asfalt ca. Och nu var det ju grus det handlade om..... :D Förövrigt så hade vi TKC80 på hojarna i Mongoliet förra sommaren. Och genom Sibirien och hela vägen hem också. Och efter att vi lämnade Mongoliet var det inte så himla mycket off road. Funkade guldfisk. Väldigt bra i regn. Och egentligen inga problem på asfalt heller fast då körde vi ju inte rally heller med fullastade hojar..... Att säga att det är ett "pissdäck på asfalt" är att ta i. Åtminstone om man kör lagligt. Då är det helt ok. Börjar man köra mer extremt så är det givetvis inte det ultimata däcket.

Att slänga på TKC80 på en sporthoj är ungefär samma typ av skämt som att slänga på en dragkrok på en Ferrari. ;)
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Sen kan man ju undra hur fan allt det grusen hamnat där:va
När det var rent igår

Det kan vara att man slår väg-grenarna nu. Det görs så här sent nuförtiden för att fjärilarna skall kunna ha något som liknar ängsmarker.

Mycket skit på vägarna nu alltså. Värt att notera.
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Trist för TS naturligtvis, men jag måste säga att om där inte var mer grus än vad bilden visar så anser i vart fall jag att det inte är någon större vits i att anmäla något. Det var ju en tydlig sträng i en vägkorsning ffs! Sådär ser det ju ut på i stort sett varje väg jag brukar frekventera. Man får helt enkelt ha lite fantasi och planera sin körning. Det är väl inte för mycket begärt? *Reflekksvästmode-off*

Om det är grus över HELA vägen eller genom en rondell/korsning så är det en helt annan femma. Har tidigare anmält just en sådan situation utanför Östhammar och det funkade faktiskt över förväntan :)
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Undrar var för TS körde på den där grussträngen när korsningen är så bred, finns hur mycket plats som helst utan grus:confused:
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Och hela SH´s elit av präktiga och duktiga små flickor verkar ha letat sig till denna tråd.

Shit happends 1000 ggr kanske man ser eländet i tid och hinner väja i lugn och ro andra ggr ligger man och sprattlar på marken.

Inte förväntar jag mig grus och dynga på asfalterade vägar och helgarderar mig mot det. Hur skulle det då se ut på våra vägar om alla 2 hjulingar gled fram i 50 km/h på landsvägarna för att det KANSKE finns grus alt dynga vid alla utfarter och efter alla kurvor krön?

Skicka in en anmälan till transportstyrelsen pynta självrisken och så på´t igen därför vi har försäkringar.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Det var ett skämt...... ;)
Men TKC80 klassas 75% off road, 25 % asfalt ca. Och nu var det ju grus det handlade om.....
Att slänga på TKC80 på en sporthoj är ungefär samma typ av skämt som att slänga på en dragkrok på en Ferrari. ;)
Sist jag provade så höll inte tkc 80 speciellt länge men då var det ju grus som kördes.

Ja du verkar vara en riktig clown, du kanske ska hålla dig till det för det verkar vara nåt du behärskar ;)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Man ska inte behöva förvänta sig ett 2cm lager grus i någon korsning, rondell, landsväg, motorväg eller annan gata avsedd för fordonstrafik. Det är stränga lastsäkringsregler för lastbilar och tappar man last har någon gjort en rejäl tavla eller slarvat. Förutom att chauffören får dryga böter om han påkommes kan också den som kört lastmaskinen också få böter för att han lastat fel. Så det är glasklart, tappad last är allvarligt. Nu hade TS tur som undkom med blotta förskräckelsen, lite skrapsår och småskador på hojen men det hade lika gärna kunnat slutat mycket värre. Hojåkare har omkommit på grund av "lite" grus på vägen. Du ska definitivt anmäla händelsen och du som åkte dit med en kvast: :tummenupp Du kan ha räddat ett liv!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top