max350
Yamaha RD-2Takt
- Gick med
- 23 Jan 2006
- Hoj
- 83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Inse att det inte är någon Räjserbana -utan en helt vanlig landsväg
Vid 17.30 var jag där med mitt vägverket-kit. En borste med en meter skaft. Satan va mkt det var att sopa.. men förhoppningsvis slapp väl fler vurpa i gruset. Skickar man fakkturan till transportstyrelsen eller?
Inse att det inte är någon Räjserbana -utan en helt vanlig landsväg
Jo, det är så verkligheten ser ut, i synnerhet på vägar som frekvent trafikeras av grustransporter.Må så vara, men man ska knappast behöva förvänta sig centimetertjocka lager av sand/grus på en relativt stor länsväg.
Vid 17.30 var jag där med mitt vägverket-kit. En borste med en meter skaft. Satan va mkt det var att sopa.. men förhoppningsvis slapp väl fler vurpa i gruset. Skickar man fakkturan till transportstyrelsen eller?
Svåla om till Continental TKC 80 på Duccen så blir det nog bra. Eller anpassa hastigheten till verkligheten. Det finns ofta grus på allmän väg.
Klart jag hade kunnat köra långsammare, men kan inte påstå att jag brukar förvänta mig möjligheten att bygga sandslott mitt i svängen, denna gång gick det ju inte ens snabbt.
Ska kika närmare på däcken, lär ju köra fler gånger på bulten.
Ja man kan svåla om till tkc80 som förövrigt är ett pissdäck på asfalt (jag vet då ja kör 95% grus) men på en sporthoj är det inte så många som vill det!
Sen kan man ju undra hur fan allt det grusen hamnat där
När det var rent igår
Jag blir mer & mer nöjd att hjälmen lagts på hyllan på obestämd tid...
Sist jag provade så höll inte tkc 80 speciellt länge men då var det ju grus som kördes.Det var ett skämt......
Men TKC80 klassas 75% off road, 25 % asfalt ca. Och nu var det ju grus det handlade om.....
Att slänga på TKC80 på en sporthoj är ungefär samma typ av skämt som att slänga på en dragkrok på en Ferrari.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|