VARNING!! Grus och jord på Bulten!!

Status
Ej öppen för fler svar.

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Ta det lite coolt på Bulten i helgen! Det är grus och jord på hela vägen i vissa partier! Var nyss där med en polare och det slutade med att polaren gick av i en kurva som nästan var täckt med jord och grus!:huvet Han bröt nyckelbenet men klarade sig i övrigt bra och hojen oxå!:Bugar Jag försökte att ta bort så mkt jord och grus från den kurvan innan jag drog därifrån.

/Adrenaline

:huvet

Ta det cooooolt!...

Last edited:

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Trist att höra, men skönt att det inte blev värre skador på din polare än ett brutet nyckelben vilket iof är illa nog. Det ska finnas något nummer hos Vägverket som man kan ringa och rapportera så att de kommer och sopar.

0771-24 24 24 kan man ringa och rapportera hinder eller skada på väg.

Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Jag höll på att skoga på exakt samma ställe som Adrenalines kompis idag. Riktigt knepigt precis i höger kurvan innan går spårvalet så man hamnar mitt i jorden inför vänster svängen... Kolla på filmen så ser ni på ett ungefär vilken kurva det är...

Mollyspappa

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Såld....
Höll även jag på att klota häromdagen....

Dock så är det bättre nu efter hällregnet - mycket av det värsta försvann men kör försiktigt!

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
det är jävligt piss med massa grus och skit på vägarna..

men när det gäller varningar på specifika vägar. speciellt då bulten . så kan ni vll för helvete hålla det i stockholmsdelen.

försök förstå hur jävla klottrig och plottrig almänt-snack sektionen skulle se ut om alla i hela detta land skrev varningar om sina respektive favoritvägar i just allmäntdelen. håll detta snack till rätt ställe.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tråkig situation detta med Slingerbulten med allt grus mm och föga förvånande att folk kör utav där, men när det kommer till dig Pippi så har du ingen aning om vad ett sk spårval innebär, knappt så att du kan köra en mc på ett korrekt sätt. :D

lol ^^:D

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
det är jävligt piss med massa grus och skit på vägarna..

men när det gäller varningar på specifika vägar. speciellt då bulten . så kan ni vll för helvete hålla det i stockholmsdelen.

försök förstå hur jävla klottrig och plottrig almänt-snack sektionen skulle se ut om alla i hela detta land skrev varningar om sina respektive favoritvägar i just allmäntdelen. håll detta snack till rätt ställe.
Ja för d e ju bara folk från sthlm som kommer å åker på den vägen.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

om du visste hur många som kör där så skulle du inte vara så petig, räcker med att det är en mindre som klotar pga gruset så är det värt att den ligger vartsomhelst på forumet.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
om du visste hur många som kör där så skulle du inte vara så petig, räcker med att det är en mindre som klotar pga gruset så är det värt att den ligger vartsomhelst på forumet.

ja. och det är en jäkla massa folk utifrån som åker på vägarna här omkring oss också.

men det blir för mycket . bulten bulten bulten bulten. i allmänt delen. det är fan helt otriligt att det är så med tanke på att det finns en stockholmsdel. om jag nu har planer på att åka och bomba bulten så kan jag gå in i stockholmsdelen och kolla efter varningar.. är jag ute och åker en tripp och av någon jävla anledning helt plötsligt befinner mig i stockholm och får för mig att åka bulten , så inte fasen sätter jag mig vid en dator först.

jag förstår hur du menar. men du haltar

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Shit va alla är griniga idag? :p

Polarn va ute idag och han sa att hela Bulten va typ sopad på grus och jord :va

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
jag förstår hur du menar. men du haltar

nja, ifall man skriver i stockholsmdelen hamnar den på första sidan då? i så fall är det ok, annars inte.

igår var det inte så mycket heller förutom på ett mindre bra ställe.

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
nja, ifall man skriver i stockholsmdelen hamnar den på första sidan då? i så fall är det ok, annars inte.

skitbra , vi säger så.

problemet är inte denna tråd i sig. utan hela fenomenet med att folk verkar tycka att precis allt som rör bulten har i allmäntdelen att göra. vilket det inte har. någon gång måste en gräns dras. och ärligt talat så tror jag inte du är så intreserad av att alla från resten av sverige skriver om grus och dylikt på sina respektive vägsträckor eller det kanske du är. för isåfall så kan vi ju börja med det. skitbra ide'

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Ja för d e ju bara folk från sthlm som kommer å åker på den vägen.

Eller vi andra kan ju så klart skriva om våra andra respektiva favoritvägar i Sthlmsdelen även om vägarna är i Skåne eller i norra Norrland - för även stockholmsbor far utanför 08-området ibland har jag hört sägas. ;)

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Jag var där nyss och idag var det helt ok! Lite jordklumpar kvar i kurvan där polaren gick av...

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Eller vi andra kan ju så klart skriva om våra andra respektiva favoritvägar i Sthlmsdelen även om vägarna är i Skåne eller i norra Norrland - för även stockholmsbor far utanför 08-området ibland har jag hört sägas. ;)
Hmmm hur tänker du nu,klart du får skriva vart du vill på sh,men vi som bor i sthlm går väl inte in i låt oss säga "bonde-delen" å skriver om grus på tex bulten..
jaja nu drar jag till cypern...:krama

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Det var inte killen med Gixxern som gick av!!! Fan va trött jag blir på folk som hittar på egna historier...:va

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
>1
Ibland kan det vara värt att ta en "glidartur" på bulten först, för att kolla så att den inte är grusad (rätt vanligt). På nästa varv kan man ligga på lite mer om man nu ska gasa.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Hmmm hur tänker du nu,klart du får skriva vart du vill på sh,men vi som bor i sthlm går väl inte in i låt oss säga "bonde-delen" å skriver om grus på tex bulten..
jaja nu drar jag till cypern...:krama

rent teknikst sett så gör ni ju det. iochmed att ni lägger den i allmänt. trådar rörande stockholmsvägar skall ligga i stockholmsdelen .

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Det var inte killen med Gixxern som gick av!!! Fan va trött jag blir på folk som hittar på egna historier...:va

Trodde du skapade den här tråden idag, men efter att jag skickat mitt inlägg så upptäckte jag att det var 24de som detta gällde.
För jag såg dig på din retta och en gixxer flygande förbi idag.. å då trodde jag att det var honom det gällde.

Blir det någon film? Såg att du filmade, eller om den nu var avstängd.:rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept