Är det för billigt för dig?Markus skrev:Lidl? Handlar folk där? På riktigt alltså?
Är det för billigt för dig?Markus skrev:Lidl? Handlar folk där? På riktigt alltså?
morlock skrev:Är det för billigt för dig?
Vi garanterar att samtliga köttleveranser genomgått noggranna kontroller innan det levererades till våra butiker och kontrollerats för att garantera salmonellafritt kött.
robbandalal skrev:bojkotta det där jävla Lidl! Har aldrig handlat där och kommer aldrig göra det
Markus skrev:Svenska djur behandlas inte bäst och inte sämst. Danska grisar har det sämre än svenska, argentinskt nöt har det bättre än svenskt. Holländsk nöt behandlas illa. Polskt nöt är skitkött, förmodligen pga extrem stress. Man får helt enkelt vara lite selektiv och inte bara köpa för att det är svenskt eller något annat om man bryr sig. Sydamerikanskt nötkött är minst lika bra som svenskt (ofta bättre), det är billigare och djuren har haft det bättre i regel.
Klart att brassekorna är billigare:juha01 skrev:Men sedan kan man ju diskutera om det är riktigt i det stora perspektivet att vi skeppar kött från brasilien till sverige bara för att vi inte vill betala för vad det kostar att "tillverka" kött här..
TinaTjejen skrev:Därav blir en brassekossa billigare än en svennekossa.
Smeddie skrev:Ett företag med sådan personalpolitik får aldrig stödjas, om det inte är sådana villkor vi själva vill ha på våra arbetsplatser.
Möjligt att dom har dålig personal politik. Men folk jobbar där endå, satt så illa kan det inte vara. Då kanske vi skulle bojkotta vissa cafe, Pizzor, MCD mfl. Dom har det nog inte bättre.
Alla kan inte tjäna 21521:- i månaden och jobba 8-17 med rast 5min varje timme och minst en längre lunch på lägst 40min om dagen.
Jag jobbar minst 10h per dygn måndag som söndag, ibland korta luncher på 10min. Semester???? Jo jag hade 3,5veckor i feb. Ingen semester ersättning eller övertid inga extra röda dagar, inga halvdagar och inga fasta raster. Brukar bli en fika vid 10 och det är den enda. Förhoppningsvis så blir det 2v i sommar men sen är det kört på semester för ett tag framöver. Tjänar pengar? Nej man tar det man får, oftast får jag ut 10-12k per månad efter skatt. Var jobbar jag då? Jo jag råkar kallas egenföretagare och där tjänar man ju grova stålar har jag hört.
Bojkottar du min firma också?
Kanske ett jobb på Lidl skulle vara ett lyft.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|