Varning! Kinakopior florerar!

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Inte meningen att såra dig. Men om du köper ett par handskar från butik. Och sen kommer på att sälja dom. Va skulle du då ta för pris?? Låt oss säga nypris 2500 lelles. Fc moto 2000 hemkört till dörren.
Är inte då 1000-1500 kr ett ganska vettigt pris?
Lr hur skulle du prissätta?:va

Om dom är splitter nya, med kvitto och reklamationsrätt.. 2000:-

aligator_111

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
Något eget
Köpte fyra tändstift NGK från ebay, fick hem dom igår, tänkte sätta in dom idag.
Det som är konstigt är att jag betalade 150kr inkl frakt från England, här i Sverige skulle jag betala 500-600kr för dom.
Är det kopior jag har? Blir intresant att testa dom!

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Köpte fyra tändstift NGK från ebay, fick hem dom igår, tänkte sätta in dom idag.
Det som är konstigt är att jag betalade 150kr inkl frakt från England, här i Sverige skulle jag betala 500-600kr för dom.

Japp det är kopior, Kasta direkt så inte motorn exploderar :tummenupp

aligator_111

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
Något eget
det var en bekant på jobbet som rekomenderade dom, han har själv åkt en säsong med sånna utan att det hände något hans hoj.
För 150kr kan man ju byta tändstiftt varje månad, hehe

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Kopior JA!!

Har precis fått hem ett par pg pro handskar (Kopior) antagligen samma som säljes här på forumet för ca 1200:-
Kan säga att passformen är inte den bästa och att handskarna är inte alls lika välgjorda som det ser ut på bilderna från säljarna .. så här ser dom ut i verkligheten..:näsblod

Bifogat

• SAM_0440.jpg
    SAM_0440.jpg
    241.3 KB · Visningar: 368
  • SAM_0441.jpg
    SAM_0441.jpg
    246.6 KB · Visningar: 403
  • SAM_0442.jpg
    SAM_0442.jpg
    243.7 KB · Visningar: 367

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vad är det som skiljer när folk köper kopior och när folk köper tex hjälmar gjorda i plast?

Hade faktiskt aldrig tummat på säkerhetsutrustningen till hoj, även om jag inte alltid har allt på mig så skulle jag aldrig få för mig att köpa kopior. Att köpa crosskläder är en helt annan femma, men dock ej säkerhetsutrustningen. Tycker mitt liv och min kropp är värd lite mer än att spara in några fjuttiga tusenlappar. Även om jag får leva på nudlar resten av månaden. :)

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel

Näe det där är för att ngk importören i Sverige är full och tror att det är 1988 fortfarande.

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Hoj
Ktm sxf 250 2011
För att ha varit en 8 åring som suttit och sytt handskarna så såg dem bra ut :s

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Har precis fått hem ett par pg pro handskar (Kopior) antagligen samma som säljes här på forumet för ca 1200:-
Kan säga att passformen är inte den bästa och att handskarna är inte alls lika välgjorda som det ser ut på bilderna från säljarna .. så här ser dom ut i verkligheten..:näsblod

fina handskar! kan du länka till säljaren? :glömdet
Vem f.n har mage att ens skicka iväg såna!? Antar att du inte kan skicka tillbaka dom?

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
fina handskar! kan du länka till säljaren? :glömdet
Vem f.n har mage att ens skicka iväg såna!? Antar att du inte kan skicka tillbaka dom?

Jag köpte dom på www.DHgate.com jag visste om att det va kopior men ok, så dåliga trodde jag inte att dom skulle vara :rolleyes: nej skicka tillbaka dom är nog inte att tänka på:gnissla

Så är det någon som vill köpa "ÄKTA" handskar så kan jag tänka mig att sälja dom till kompispris här på sh för endast 1250:- :D:yoparty

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag köpte dom på www.DHgate.com jag visste om att det va kopior men ok, så dåliga trodde jag inte att dom skulle vara :rolleyes: nej skicka tillbaka dom är nog inte att tänka på:gnissla

Så är det någon som vill köpa "ÄKTA" handskar så kan jag tänka mig att sälja dom till kompispris här på sh för endast 1250:- :D:yoparty

Kosta 3-400?

Rätt fin förtjänst de som säljer dem för 1200 lär få.
Jävla svin är vad dem är.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express

250kr är rätt pris för dom handskarna.
Antagligen kosta dom 15kr att tillverka.
Lider med dig faktiskt men ta och kasta skiten eller använd dem när du skurar toa...

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10

Köpte också ett par sådana för drygt 1 år sen (av en säljare på SH). Misstänkte att det var kopior så jag försäkrade mig om att det gick bra att lämna tillbaka om jag inte var nöjd.

Hårt läder, kass passform, kassa sömmar, en tygbit som var limmad men limmet hade släppt så det var klibbigt osv. Detta var inte direkt ryktet jag hade hört om A-stars så jag lämnade tillbaka och köpte ett par äkta Gp-plus. Visst fan var det stor skillnad :)

Originalhandskarna har texten "pro" i röd färg medan kopiorna bara har enfärgat tryck. På handflatan då..

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Skumt!! Dem jag fick är helt ok...Naturligtvis är det kopior av org men dem verkar sitta som de skall och sömmar,plast,gummi verkar vara där dem skall! Lite "överflödigt skinn runt vissa fingertoppar kan jag nog tycka men det är nog en slarvig renskärning vilket inte påverkar något nå nämnvärt :) jag är nöjd :) Synd att säljarna av dessa inte come clean de skulle kunnat sålt dem för tusingen ändå!!! Det är dem värda!

Kneedrag

Guest
Ja?
Det vet nog de flesta, är allt kopior då är det det du menar :va

Nej allting är inte kopior.
Min personliga åsikt är att bara för att en sak är ett känt "märke" så får man inte alls alltid vad man betalar för.
En gång i tiden gjorde Nike skor som var av mycket bra kvalitet, nu är det ren dynga som ska produceras så billigt som möjligt i Kina. Och ja kvaliten är borta tycker jag. Dyrt , märkessko med skitkvalitet är vad Nike blivit idag.

Ska försöka hitta en intressant artikel om att mycket kopior kommer från Orginalfabriken som ligger i Kina. Verktyg , fonts m,m är ofta samma som har användts till orginalet.

Sämsta inlägget. Det är ju inte ens det tråden handlar om och du kör EKO i tråden...läs inläggen FÖRST.

Klart sakerna är tillverkade i kina. Vi diskuterar att man säljer KOPIOR tillverkade i KINA med syftet att få köparen att betala ett ÖVERPRIS i tron att det är ÄKTA.

Du som skulle sälja dina äkta handskar...det är ju nu du kan lägga ut dem eftersom de är äkta och LÄTTARE få de sålda! Lycka till :)

Ja det är fult om man försöker luras. Skitstil . Jag tror du inte förstod mitt inlägg riktigt. Man blir lurad av kända märken också , för om du betalar 15 000 kr för ett skinnställ så vill man ju betala för kvalitet och jobb, inte att det sitter en kines som syr ihop det för 200 kr.

Är det ditt huvud på din avatar bild, du måste slagit i hårt.

Last edited:

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Den ultimata förnedringen kommer väl när man ligger på sjukhus, halvt förlamad och försäkringsbolaget kommer in och påtalar att dom inte har lust att betala din sjukhusräkning när du inte ens bemödar dig att köpa godkända skyddskläder, eftersom du "sparade" xxxx kr genom att handla billigt skit, oavsett om du tycker att det är bra skit.

Kneedrag

Guest
Den ultimata förnedringen kommer väl när man ligger på sjukhus, halvt förlamad och försäkringsbolaget kommer in och påtalar att dom inte har lust att betala din sjukhusräkning när du inte ens bemödar dig att köpa godkända skyddskläder, eftersom du "sparade" xxxx kr genom att handla billigt skit, oavsett om du tycker att det är bra skit.

I lagen står det att man bara behöver hjälm. Så det där stämmer inte riktigt men jag förstår din poäng.
Därav trafikförsäkring.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
I lagen står det att man bara behöver hjälm. Så det där stämmer inte riktigt men jag förstår din poäng.
Därav trafikförsäkring.

Fast många fbolag sänker premien om man lovar att köra i godkänd skyddsutrustning dvs CE märkning är ett måste....

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati