Aldrig nånsin. Den jag möter kan vara onykter, drogpåverkad, på/i stulet fordon, vara efterlyst för misshandel/mord/våldtäkt, ha ett bokstavligt lik i bagaget, kanske nästa vecka tänker stjäla min hoj, kanske inte ens har körkort, osv. Visst, det kan vara en vanlig hederlig människa som ligger 8 kilometer över gränsen och får 1600 spänn i böter, men hellre det än att varna en potentiellt grovt kriminell att polisen står längre fram, det är ren och skär idioti. Det man gör i trafiken ansvarar man själv för, och jag förväntar mig samma behandling tillbaka.
Däremot blinkar jag på alla som kör med felaktig ljussättning på sina bilar i alla upptänkliga varianter, dimljus och halvljus tända tillsammans, trasiga lampor, inget ljus alls tänt, felinställt lyse osv, för det är nåt jag irriterar mig kopiöst på.
Svart bälte i hobbypoliseri.....
Aldrig nånsin. Den jag möter kan vara onykter, drogpåverkad, på/i stulet fordon, vara efterlyst för misshandel/mord/våldtäkt, ha ett bokstavligt lik i bagaget, kanske nästa vecka tänker stjäla min hoj, kanske inte ens har körkort, osv. Visst, det kan vara en vanlig hederlig människa som ligger 8 kilometer över gränsen och får 1600 spänn i böter, men hellre det än att varna en potentiellt grovt kriminell att polisen står längre fram, det är ren och skär idioti. Det man gör i trafiken ansvarar man själv för, och jag förväntar mig samma behandling tillbaka.
Däremot blinkar jag på alla som kör med felaktig ljussättning på sina bilar i alla upptänkliga varianter, dimljus och halvljus tända tillsammans, trasiga lampor, inget ljus alls tänt, felinställt lyse osv, för det är nåt jag irriterar mig kopiöst på.
På vilket sätt? Första delen: Jag föredrar om alla som utför grova brott eller utsätter andra för fara inte befinner sig på vägarna. Andra delen: Jag föredrar att se folk, samtidigt som dom inte bländar mig. Inget av det har med nån form av hobbypoliseri, som du så vackert kallar det, att göra. Men å andra sidan hoppar du ju på mig i det här forumet så fort jag säger nåt, så jag borde kanske vänja mig...
Däremot blinkar jag på alla som kör med felaktig ljussättning på sina bilar i alla upptänkliga varianter, dimljus och halvljus tända tillsammans, trasiga lampor, inget ljus alls tänt, felinställt lyse osv, för det är nåt jag irriterar mig kopiöst på.
Större chans att den man möter är nykter och inte kör ett stulet fordon.
Så JA, varnar ALLTID!
En gång var det faktiskt en tant som gick på trottoaren som rädda mig, hon varnade för en laserkontroll längre fram genom att göra V tecknet och "sakta ner" rörelsen - hon måste varit gammal hojåkare
Nu är jag gammal hojåkare, fast gammal med tanke på ålder. Har bara haft körkort i 1,5 år. Vad betyder V-tecknet? Är det V som i Victory från WWII?
Sänka farten tecken antar jag är veva med armen långsamt liknande att studsa en basketboll.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |