Därför att det ligger på dagtid och är en ganska vanlig miss bland folk.
Exakt, polisen går och lägger sig när buset går upp. Det tro fan att det bara är svenssons som tas på bar gärning nuförtiden.
Jag gör det ibland (vilket naturligvis skulle varit med som val ).
Om jag tycker polisen står på ett ställe bara för att "tjäna pengar".
Inte om de står vid skolor, 50 vägar eller vid olycksdrabbade sträckor.
...Frågan är väl egentligen varför det var 50 på sträckan och varför jag missat skylten...
Skylten fick jag svar på när jag körde sträckan igen. Den satt inte jättetydligt och bara på höger sida. precis där vill jag minnas att jag haft en bil till höger om mig...
Trist.
Måste det inte finnas en skylt på var sida vid hastighetsbyte?
som när man vänster-höger-vänster-blinkar för att tacka någon som låter en köra om.
Det går fan inte på moderna bilar. Blir ju 3 vänster - 5 höger - 12 vänster - 7 höger innan man får stopp på fanskapet. Folk bakom tror man är full.
Tycker de står där man mest anar det. De har vissa favoställen som de alltid använder. Dock är det ju inte lätt att veta om det är en väg man inte kör på så ofta.
I övrigt tycker jag faktiskt det är rätt sällan de har hastighetskontroller vilket i och för sig vaggar in en i falsk säkerhet. Så mycket man har kört genom åren, i princip alltid för fort, och jag tror bara jag har fyra fortkörningar, kanske någon mer.
Vet inte. Har inte sett en poliskontroll på många år. Egentligen är det i sig helsjukt med tanke på hur mycket jag faktiskt kör.
Var brukar de hålla till egentligen?
Bästa sättet att bli av med 90% av alla "rattfyllon" vore nog att höja gränsen till 0.3-0.4 ..
Sen varför grov rattfylla ?
Ha ett brott istället.
Bästa sättet att bli av med 90% av alla "rattfyllon" vore nog att höja gränsen till 0.3-0.4 ..
Sen varför grov rattfylla ?
Ha ett brott istället.
Gubbjäveln hittar ju inte ens förardörren för fan! 0.8 promille är t.ex. lagligt i Storbritannien, m.a.o. OK att köra full så länge man inte krockar med nåt.
Carl-Ingemar Perstad är inte så macho.
Men vid 0,8 är man ganska packad.
0,8 borde motsvara 2 folköl enligt den här gamla tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?97412-0-5-promille
Edit:
Vart tog Honkiie vägen?
Har funnits lite tester med div reaktion/koncentrationstester. Resultaten av att vara vaken ett dygn motsvarade 0,5-1,0prom. Givetvis väldigt svårt att få fram ett någorlunda resultat då vi alla påverkas olika mycket av både trötthet o alkohol.[
Naturligtvis skall man vara helnykter när man kör.
Men:
I Sverige jämställs rattonykterhet med barnvåldtäkt i allmänhetens ögon.
Men jag tror faktiskt att 0,2 promille i blodet inte är ett skit farligare än att köra trött eller sjuk.
Rimliga gränser, många kontroller, färre hastighetskontroller och mer information om faran med ouppmärksamhet/trötthet, så återfår jag respekten för trafiksäkerhetsarbetet.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|