Vart fixar man billig hjälm/ställ? tyskland, usa`?

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
heke skrev:
Japp, när far min hade sin Mercedes inne på service lr vad det var bad han dom kolla över bromsarna också. Sagt och gjort, när han skulle hämta den tog han honom på en tur och visade "gör så här ngn gå¨ng om året" o han körde med full broms i för att smuts o skit skulle slitas bort. Sen avslutade han med att "bromsarna du får om du handlar bil i tyskland går inte att jämföra med standard i sverige. Mkt bättre o bla bla.:." Och även jag som lekman inom bilar känner betydlig skillnad på mors och fars bil vilka båda är mercedes. Ska tilläggas att hennes är ca 3 år nyare dessutom, går inte att jämföra. Nu vet jag som sagt inte om det är så i alla fall, men hans är iaf betydligt bättre ^^

Även hört det från en annan "kompis kompis" som arbetar inom bilbranschen... Så jag tror iaf på det :)

Hmmm - har en A8:a tyskimport och bytte senast till svenska skivor och klossar fram från Mekonomen - fungerar klockrent med kanonbett i!!!! Bytte bak också tidigare samma resultat. Att rensa bromsarna med några skarpa inbromsningar är ingen nyhet direkt. Skillnaden du pratar är nog helt beroende på att det är olika modeller du jämför med? Alla säljare försöker sälja sina egna prylar med olika mängder, mycket bättre/större osv.//R
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Bajs vad billigt!!!

Det kan ju faktiskt betala sig med en Ryan air biljett, att åka ner o köpa grejer där. :)

Vanucci

Nån som vet om de gör bra grejor?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Neutral skrev:
De är snygga och så men det har varit en del oroande trådar om att de spruckit lätt i sömmarna vid vurpa.

Brukar det inte oftast vara vilda spekulationer från folk som aldrig någonsin sett ett Vanucciställ?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Mr Mac skrev:
Brukar det inte oftast vara vilda spekulationer från folk som aldrig någonsin sett ett Vanucciställ?
Jo, oftast. :hihi Men i det här fallet tänker jag på en speciell tråd där någon hade problem, undrar om han inte kallar sig Fubar, och andra skrev också om problem med Vanucci. Ett kvalitetsställ håller ofta för flera vurpor vilket är viktigt i racing i alla fall. Jag orkar inte leta upp tråden utan tänkte bara komma med en så där lagom löst förankrad brasklapp. :D
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Neutral skrev:
Jo, oftast. :hihi Men i det här fallet tänker jag på en speciell tråd där någon hade problem, undrar om han inte kallar sig Fubar, och andra skrev också om problem med Vanucci. Ett kvalitetsställ håller ofta för flera vurpor vilket är viktigt i racing i alla fall. Jag orkar inte leta upp tråden utan tänkte bara komma med en så där lagom löst förankrad brasklapp. :D

Jag hittade tråden där Fubar klotat sin R6:a i ett Vanucciställ.
Vurpa med Vanucci

För vissa verkar vanucciställen hålla hur bra som helst och för vissa skyddar de inte mer än ett par långkalsonger. Det är väl kanske det gamla talesättet "man får vad man betalar för" som tyvärr gör sig påmint igen.. Eller så är det så att Vanucciställen inte trivs att kraschas på en R6:a? Vem vet? :tomten
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Skinnjacka (arlen ness) med hårda skydd
byxor med hårda skydd(Berik LP 1839 BK)
Oxtar T.C.S. SPORT GORE-TEX
ufo ryggskydd
handskar med ordentliga skydd

8.900:-

Bra eller anus?
 
Last edited:

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Mr Mac skrev:
Jag hittade tråden där Fubar klotat sin R6:a i ett Vanucciställ.
Vurpa med Vanucci

För vissa verkar vanucciställen hålla hur bra som helst och för vissa skyddar de inte mer än ett par långkalsonger. Det är väl kanske det gamla talesättet "man får vad man betalar för" som tyvärr gör sig påmint igen.. Eller så är det så att Vanucciställen inte trivs att kraschas på en R6:a? Vem vet? :tomten

Nä, Vanucci går bort!
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
rocketer skrev:
Hmmm -.... Skillnaden du pratar är nog helt beroende på att det är olika modeller du jämför med? Alla säljare försöker sälja sina egna prylar med olika mängder, mycket bättre/större osv.//R


Tja båda är E klassen iofs. Men är väl som du säger, går o fixa lika bra själv. Men morsans är iaf 3 år nyare typ och har inte närheten av bromsar, och hans är inte bytt iaf sen han köpte den -99 lr -00.

Jaja, sry för :felämne nu, iaf hade jag inte bangat en sekund för att inhandla saker i Tyskland :yoparty
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
heke skrev:
Tja båda är E klassen iofs. Men är väl som du säger, går o fixa lika bra själv. Men morsans är iaf 3 år nyare typ och har inte närheten av bromsar, och hans är inte bytt iaf sen han köpte den -99 lr -00.
Har hans större motor då?
 

AeroSol

V-twin for victory!
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Sydväst om Stockholm
Hoj
Honda Transalp ´03
heke skrev:
bromsarna du får om du handlar bil i tyskland går inte att jämföra med standard i sverige. Mkt bättre o bla bla...
Svenska bilar utrustas med all sannolikhet INTE med sämre kvalitet på bromsarna i fabriken. Om svenska begagnade bilar har sämre bromsar än de i tyskland beror det på salt rost och snö...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
speedhunter skrev:
Vad är riktiga grejer enligt dig då?
Varför skulle exempelvis en shoei-hjälm eller ett dainese-ställ av samma modell i Tyskland som i Sverige vara sämre bara för att den säljs till kanske halva priset?

Tror han syftade mer på louis.de där de säljer billigare och mindre bra märken. Vi har konstaterat, efter många tester, att vanucci inte är det bästa.
 

AeroSol

V-twin for victory!
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Sydväst om Stockholm
Hoj
Honda Transalp ´03
morecore skrev:
Tror han syftade mer på louis.de där de säljer billigare och mindre bra märken. Vi har konstaterat, efter många tester, att vanucci inte är det bästa.
Hur är det med Streetfighter och ProBiker då? Köpte såna grejer från louis i höstas.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top