heke skrev:Japp, när far min hade sin Mercedes inne på service lr vad det var bad han dom kolla över bromsarna också. Sagt och gjort, när han skulle hämta den tog han honom på en tur och visade "gör så här ngn gå¨ng om året" o han körde med full broms i för att smuts o skit skulle slitas bort. Sen avslutade han med att "bromsarna du får om du handlar bil i tyskland går inte att jämföra med standard i sverige. Mkt bättre o bla bla.:." Och även jag som lekman inom bilar känner betydlig skillnad på mors och fars bil vilka båda är mercedes. Ska tilläggas att hennes är ca 3 år nyare dessutom, går inte att jämföra. Nu vet jag som sagt inte om det är så i alla fall, men hans är iaf betydligt bättre ^^
Även hört det från en annan "kompis kompis" som arbetar inom bilbranschen... Så jag tror iaf på det
Hmmm - har en A8:a tyskimport och bytte senast till svenska skivor och klossar fram från Mekonomen - fungerar klockrent med kanonbett i!!!! Bytte bak också tidigare samma resultat. Att rensa bromsarna med några skarpa inbromsningar är ingen nyhet direkt. Skillnaden du pratar är nog helt beroende på att det är olika modeller du jämför med? Alla säljare försöker sälja sina egna prylar med olika mängder, mycket bättre/större osv.//R