Vart köpa knäpuckar?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Ah, ett par klarlackade knäpuckar i ek. Det är hög klass. Very British. :)

hur sliter ni era puckar?

jag får (enligt mig) ett väldigt konstigt slit mönster. Framkanten av pucken slippas inte och inte heller de först 5-10mm upp på. Däremot efter de så slippas de snet bakåt så att jag fått slipmärke på stället precis nedanför mitten av pucken och utanför fäst området. fått vända puckarna upp och ner :va

prova även att placera om dem längst innåt och längst ytterst båda ger samma resultat. Säkert nåt i hängtekniken men de ser liksom inte rätt ut tycker jag, utan när man ser bilder på snabbare förrare ser de liksom ut att ligga an med toppen på pucken. men de kanske e inbillning :näsblod :D

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...trä, det ger bäst känsla OCH lukt! Därefter kommer läder...
Performance Bikes testade trä (som vanligt mest på kul) för 10-15 år sedan och jag har varit nyfiken att testa sedan dess. Coolt att dofta bränt och glöda på knäna när man kommer in i depån.

:yoparty

Bifogat

• DSC_0040.JPG
    DSC_0040.JPG
    35 KB · Visningar: 58
  • 45019548.JPG
    45019548.JPG
    13 KB · Visningar: 54

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vilket träslag föredrar du?
Är ek för hårt? Furu för mjukt?

Experimenterat med linolja?

Furu funkade bra. Slits inte så snabbt som man skulle kunna tro. Ek har jag inte testat än. Men dom som gjort det säger det låter som en dåligt inställd radio om knäna men luktar gott! :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nu blev det ett litet trådlyft igen. :tummenupp

Jag kör med Gore-Tex-ställ eftersom jag mest kör lite lugn touring typ. :rolleyes: Nu när jag då funderat på att ta en bandag, där man kan köra på lite extra utan att behöva oroa sig för en bil i kurvan, så undrar jag om någon har tips på något knäpucksgrejsimojs man kan spänna fast, som typ ett benskydd, utanpå byxorna? Och var kan man köpa det? På nätet, eller har någon koll på om det finns i affär här nere i sydvästra Skåne?

Tror inte jag kommer skrapa något knä över huvud taget, men om jag kommer göra det, då skrapar jag hellre puck än Gore-Tex-byxa. :)

Blir jag biten av det här med banåkning, då ska nog ett riktigt skinnställ införskaffas...

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Palle ge fan i att köra bana i goretex om du nu ens hittar en arrangör som godkänner de iof.

Köp ett skinnställ ist :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nu blev det ett litet trådlyft igen. :tummenupp

Jag kör med Gore-Tex-ställ eftersom jag mest kör lite lugn touring typ. :rolleyes: Nu när jag då funderat på att ta en bandag, där man kan köra på lite extra utan att behöva oroa sig för en bil i kurvan, så undrar jag om någon har tips på något knäpucksgrejsimojs man kan spänna fast, som typ ett benskydd, utanpå byxorna? Och var kan man köpa det? På nätet, eller har någon koll på om det finns i affär här nere i sydvästra Skåne?

Tror inte jag kommer skrapa något knä över huvud taget, men om jag kommer göra det, då skrapar jag hellre puck än Gore-Tex-byxa. :)

Blir jag biten av det här med banåkning, då ska nog ett riktigt skinnställ införskaffas...

finns ju vanliga crossknäskydd som du spänner på med kardborre. Inte bästa lösningen, men funkar. eller så skiter du i å släpa i knäet:D

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Palle ge fan i att köra bana i goretex om du nu ens hittar en arrangör som godkänner de iof.

Köp ett skinnställ ist :tummenupp

Ska köra långsam grupp, så det kommer nog gå bra, för att åtminstone prova på det en gång. :tummenupp Får jag blodad tand ska självklart ett ordentligt ställ inhandlas! Kanske en annan hoj också, som är lite billigare att krascha med. :gnissla

Sydskånes EmSe verkar tillåta Gore-Tex.

finns ju vanliga crossknäskydd som du spänner på med kardborre. Inte bästa lösningen, men funkar. eller så skiter du i å släpa i knäet:D

Men knät måste väl i typ i varenda kurva man kör i? Det har jag sett på MotoGP. :confused:

;)

Tack för tipset!

Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Racerepairs säljer bra knäpuckar för 250kr/paret!
Jag tycker dom är jättesköna, glider fint på asfalten.

Ring eller pm:a mig för info!

finns i färgerna svart,vitt,gult.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Racerepairs säljer bra knäpuckar för 250kr/paret!
Jag tycker dom är jättesköna, glider fint på asfalten.

Ring eller pm:a mig för info!

finns i färgerna svart,vitt,gult.

Jo, men hur fäster du dem på ett par GoreTex-brallor?

Svaret superlim kommer inte tas seriöst. :hihi

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ska köra långsam grupp, så det kommer nog gå bra, för att åtminstone prova på det en gång. :tummenupp Får jag blodad tand ska självklart ett ordentligt ställ inhandlas! Kanske en annan hoj också, som är lite billigare att krascha med. :gnissla

Sydskånes EmSe verkar tillåta Gore-Tex.
!

Om du bara låter bli att vika ner knät när du hänger så kommer knät inte ta i backen så det är lugnt att köra utan puckar. Vet även ett flertal riktigt snabba som inte har en repa på sina puckar. Knät är känselspröt om man behöver det, visst är det skönt att veta var marken är och vilket nedlägg man har men tvivlar på att du behöver detta din första bandag i långsam grupp.

Kör försiktigt bara.

Benny

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Om du bara låter bli att vika ner knät när du hänger så kommer knät inte ta i backen så det är lugnt att köra utan puckar. Vet även ett flertal riktigt snabba som inte har en repa på sina puckar. Knät är känselspröt om man behöver det, visst är det skönt att veta var marken är och vilket nedlägg man har men tvivlar på att du behöver detta din första bandag i långsam grupp.

Kör försiktigt bara.

Benny

Du har antagligen rätt i det du skriver! Mest det att det just skulle kännas lite bättre att ha det där känselsprötet, men hittills har jag ju klarat mig utan och hållit mig på vägen, trots det gått fort emellanåt. :)

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Silvertejp några varv runt funkar, har sett flera som har det, speciellt såna som har "spyke" ställ då kardborren på knät e "fel" :va

Billiga puckar finns här i köp å sälj ,,, leta så hittar du :)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Silvertejp några varv runt funkar, har sett flera som har det, speciellt såna som har "spyke" ställ då kardborren på knät e "fel" :va

Puckar är nog inte svårt att hitta. :tummenupp Man kan tydligen till och med tillverka dem av IKEA:s skärbrädor enligt vissa inlägg. Men det jag letar efter (innan jag blev upplyst om att den enda gången mitt knä antagligen kommer vara i marken i långsam grupp är då jag ska lägga mig på knä för att smörja och torka av kedjan) är något man kan använda till en textilbyxa.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor

Mmmm det är en jätte bra lösning att göra så:tummenupp
Specielt för den som kommer bakom o vurpar på den där tejpen, har nämligen provad detta:mad:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy