Teddy
"...I been here for years"
Vilket träslag föredrar du?
Är ek för hårt? Furu för mjukt?
Experimenterat med linolja?
Ah, ett par klarlackade knäpuckar i ek. Det är hög klass. Very British.
Ah, ett par klarlackade knäpuckar i ek. Det är hög klass. Very British.![]()
Performance Bikes testade trä (som vanligt mest på kul) för 10-15 år sedan och jag har varit nyfiken att testa sedan dess. Coolt att dofta bränt och glöda på knäna när man kommer in i depån....trä, det ger bäst känsla OCH lukt! Därefter kommer läder...
hur sliter ni era puckar?
Eeeh... Jodå... Jag hittade puckar redan våren 2005 då jag startade tråden...![]()
Nu blev det ett litet trådlyft igen.
Jag kör med Gore-Tex-ställ eftersom jag mest kör lite lugn touring typ.Nu när jag då funderat på att ta en bandag, där man kan köra på lite extra utan att behöva oroa sig för en bil i kurvan, så undrar jag om någon har tips på något knäpucksgrejsimojs man kan spänna fast, som typ ett benskydd, utanpå byxorna? Och var kan man köpa det? På nätet, eller har någon koll på om det finns i affär här nere i sydvästra Skåne?
Tror inte jag kommer skrapa något knä över huvud taget, men om jag kommer göra det, då skrapar jag hellre puck än Gore-Tex-byxa.
Blir jag biten av det här med banåkning, då ska nog ett riktigt skinnställ införskaffas...
Palle ge fan i att köra bana i goretex om du nu ens hittar en arrangör som godkänner de iof.
Köp ett skinnställ ist![]()
finns ju vanliga crossknäskydd som du spänner på med kardborre. Inte bästa lösningen, men funkar. eller så skiter du i å släpa i knäet![]()
Racerepairs säljer bra knäpuckar för 250kr/paret!
Jag tycker dom är jättesköna, glider fint på asfalten.
Ring eller pm:a mig för info!
finns i färgerna svart,vitt,gult.
Ska köra långsam grupp, så det kommer nog gå bra, för att åtminstone prova på det en gång.Får jag blodad tand ska självklart ett ordentligt ställ inhandlas! Kanske en annan hoj också, som är lite billigare att krascha med.
Sydskånes EmSe verkar tillåta Gore-Tex.
!
Om du bara låter bli att vika ner knät när du hänger så kommer knät inte ta i backen så det är lugnt att köra utan puckar. Vet även ett flertal riktigt snabba som inte har en repa på sina puckar. Knät är känselspröt om man behöver det, visst är det skönt att veta var marken är och vilket nedlägg man har men tvivlar på att du behöver detta din första bandag i långsam grupp.
Kör försiktigt bara.
Benny
Silvertejp några varv runt funkar, har sett flera som har det, speciellt såna som har "spyke" ställ då kardborren på knät e "fel"
Billiga puckar finns här i köp å sälj ,,, leta så hittar du![]()
Jo, men hur fäster du dem på ett par GoreTex-brallor?
Svaret superlim kommer inte tas seriöst.![]()
har du provat att borra...?![]()
Mmmm det är en jätte bra lösning att göra såSilvertejp några varv runt funkar, har sett flera som har det, speciellt såna som har "spyke" ställ då kardborren på knät e "fel"
Billiga puckar finns här i köp å sälj ,,, leta så hittar du![]()
Mmmm det är en jätte bra lösning att göra så
Specielt för den som kommer bakom o vurpar på den där tejpen, har nämligen provad detta![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |