ok, tanken är att testa det lite på fiddyn innan jag börjar tanka bilen med det.
håller koll på EGT å lambda så bör det va lungt
blir med mappningsbart tändsystem å troligen sprut om det inte funkar med å bestycka förgasaren.
ok, är det samma priser som gäller från hobbyaffären så kan jag lika gärna handla det därifrån. även om jag tycker det verkar orimligt att det skulle vara så. jag menar hobyaffären köper det ju å säljer med vinst, så rimligen så finns det ju å köpa på större mängder från en återförsäljare tidigare i ledet.
har kollat lite på sidor i staterna å där ligger priset på mellan 30-70kr litern. men sen trillkommer frakt å inte det lättaste att skicka en dunk högexplosivt bränsle med vanlig post
metanol köper jag kemiskt renad via förra jobbet för drygt 20kr/litern, oljan tar jag via malmqvist & edling här i stan. troligen castrol R30 eller liknande vegitabilisk 2t olja.
stök för mettis ligger väll på ca 6.4 å för nitrometan 1.7
nu ligger jag på ca 22graders förtändning vid varvstopp på 9k med ca 14:1 i kompf.
lågfart å högfart idag är på 15/110 så går jag upp till 35 på lågfart å 300 på högfart så har jag nått att utgå från, lågfarten justeras med blandnålen å sen får jag byta ett steg i taget med högfarten tills jag får typ lambda 0.7 borde va lagom.
nu pratar jag om ganska moderat inblandning på kanske max 20% men mettisen i sej tillåter ju mycket bättre tändning så på med en 30 graders förtänding å varvstoppet flyttat till 13-14k istället så borde jag kunna passera 20hk gänsen