vart köpa nitrometan?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
ok, tanken är att testa det lite på fiddyn innan jag börjar tanka bilen med det.
håller koll på EGT å lambda så bör det va lungt
blir med mappningsbart tändsystem å troligen sprut om det inte funkar med å bestycka förgasaren.

Läs lite om Nitrometan på stripbike.com där man går igenom alla aspekter.
http://stripbike.com/phpbb/viewforum.php?f=4

Kortversionen är: Det är dyrt. Man kan inte mäta sig till vad som är rätt, det kostar väldigt många trasiga delar. Mäta avgastemp är ju kul - men helt värdelöst. Mäta CO eller O2, lixom det hjälper ju inte.

knotan

fiddyturbo
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
fiddy, annars volvo igen
hmm, jo iofs, men nu handlar det inte om SÅÅ stora pengar, skjuter man en vevstake eller smälter ner en kolv så kostar en ny komplett motor typ ett par tusenlappar

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
KXF och Scrambler
Snackade med chefen i dag, ska försöka få fram tändsystemet… om det går.
Annars kanske vi får ta det direkt från tillverkaren. Klart fiddyn ska köras på raketsoppa!!
Man kan ju inte vara som alla andra!

RASET

Kör streetbike pb 6.36 201m. Team WCX
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fireblade snart 997cc och en Pro street bike Susuki+turbo
Det finns soppa i köping hos en kompis.om du är sugen.

knotan

fiddyturbo
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
fiddy, annars volvo igen
Det finns soppa i köping hos en kompis.om du är sugen.

bra du kjell mannen :D
fixxa mina tädningesgrejjor, hur du nu gör så är jag nojd :tummenupp

hittade soppa nitro för 95kr/litern, dock verkar det va svårt med frakt, de flesta webbsidor uppger att dem inte skickar till privatkunder, antar att det har med ADR regler å göra...

Stromma

Medlem
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Yamaha1400(900hp)Suzuki TL1000R
Hur har du tänkt dej att få igång den där fiddyn,kicka? Med liten % nitro kanske det går men om du har för mycket % så kommer motorn att "baktända" och sedan är det adjö med den,nitro är till för tävlingsbruk och inget att hålla på å leka med!
MVH Peter

knotan

fiddyturbo
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
fiddy, annars volvo igen
det slutade som så att jag lyckades få til en vettig bränslblandning med hjälp av bredbandslambda och ijustering av förgasaren, körde med moderata 15% nitro å resten mettis, om jag minns rätt en skvätt substiut till ricinolja i bränslet för å smörja lite.
köpte oljan och mettis via en lokal hobbybutik, mettis via förra firman jag jobbade på...,

täningen sköttes via ett megasquirt å en biltema tändpsole, va ju lite lurigt att logga med en laptop i ryggsäck men tillslut gick den hyffsat

fick aldrig nån möjlighet att bromsa den tyvär men vart ju helt klart en viss skillnad mot vanlig bf98 :yoparty

tröttnade dock ganska snart på att skruva med den dagligen som jag även har bilhobbyn som det största intresset

körde den ett tag med turbo oxå med halvkasst resultat och sålde iväg allt utom sugtrimmet,

summan av kardemumman är att den än idag (många år senare) fortfarande körs utan några problem med sprängda motorblock eller liknande, varvar moderata 12000 med den i dagsläget utan megasquirt och fortfarande fin i motorn osv. borstett från ett visst oljeläckage från bottenpluggen efter ett större antal oljebyten :):tungan

inte lika kul nu längre bara då alla polare gått över till att köra riktiga crossar, finns ju liksom inte så mycket att hämta i nån distans med en 117cc och 10" hjul när dem man kör med har 400+cc och riktiga hjul , men på bakhjulet är det ju ändå kul att köra :tummenupp

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Generalagent för Vp soppa i sverige är

soders.se

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...