det slutade som så att jag lyckades få til en vettig bränslblandning med hjälp av bredbandslambda och ijustering av förgasaren, körde med moderata 15% nitro å resten mettis, om jag minns rätt en skvätt substiut till ricinolja i bränslet för å smörja lite.
köpte oljan och mettis via en lokal hobbybutik, mettis via förra firman jag jobbade på...,
täningen sköttes via ett megasquirt å en biltema tändpsole, va ju lite lurigt att logga med en laptop i ryggsäck men tillslut gick den hyffsat
fick aldrig nån möjlighet att bromsa den tyvär men vart ju helt klart en viss skillnad mot vanlig bf98
tröttnade dock ganska snart på att skruva med den dagligen som jag även har bilhobbyn som det största intresset
körde den ett tag med turbo oxå med halvkasst resultat och sålde iväg allt utom sugtrimmet,
summan av kardemumman är att den än idag (många år senare) fortfarande körs utan några problem med sprängda motorblock eller liknande, varvar moderata 12000 med den i dagsläget utan megasquirt och fortfarande fin i motorn osv. borstett från ett visst oljeläckage från bottenpluggen efter ett större antal oljebyten

inte lika kul nu längre bara då alla polare gått över till att köra riktiga crossar, finns ju liksom inte så mycket att hämta i nån distans med en 117cc och 10" hjul när dem man kör med har 400+cc och riktiga hjul , men på bakhjulet är det ju ändå kul att köra