Silver Fang
Medlem
- Gick med
- 2 Jul 2021
- Hoj
- har ingen
Hos din närmaste Kawasakihandlare som säljer delar eller på nätet. Artnr 92151-1357 Dimension M10x40
Kostar ca 40 spänn . Kawasaki har väldigt bra katalog online just för att söka delar. https://parts.kawasaki.eu/
+ att det är i princip gratis frakt och den är hemma samma dag.Och hos din järnaffär kostar den 40 öre.
Enda problemet är ju att det inte finns några järnaffärer längre.Och hos din järnaffär kostar den 40 öre.
För några år sedan behövde jag en kåpskruv till en FJR, ett av dom större motorcykelvaruhusen i stan hade inte hemma, och jag skulle behöva betala den i förskott Då åkte jag till en mindre firma, som visserligen heller inte hade hemma, men kom på att det nog var bra att ha, så han beställde några att ha på hyllan i samma vevaEnda problemet är ju att det inte finns några järnaffärer längre.
onTopic så tycker jag för övrigt inte att det är så självklart att rätt skruv skulle finnas i lager i en vanlig butik. Just denna kanske, men ofta är det rätt otypisk längd på skruvarna på en motorcykel, med särskilda skruvhuvuden som inte finns som standard, eller längden på en ogängad del av skruven som är special etc. Min erfarenhet är att det oftare än inte är så. I synnerhet om man vill ha identiskt utseende.
Enda problemet är ju att det inte finns några järnaffärer längre.
onTopic så tycker jag för övrigt inte att det är så självklart att rätt skruv skulle finnas i lager i en vanlig butik. Just denna kanske, men ofta är det rätt otypisk längd på skruvarna på en motorcykel, med särskilda skruvhuvuden som inte finns som standard, eller längden på en ogängad del av skruven som är special etc. Min erfarenhet är att det oftare än inte är så. I synnerhet om man vill ha identiskt utseende.
Till och med i mitt lilla samhälle finns det minst 3 ställen där jag han handla skruv. Coop Bygg och XXL är två av dem som finns på fler platser i landet. Den tredje tillhör nog ingen kedja.
Det handlar här om en helt vanlig insexskruv av standardformat och som dessutom knappast är av bättre kvalitet som Japansk originaldel.
ebay, litauen. https://www.ebay.co.uk/itm/313513048612?hash=item48fed57a24:g:2vkAAOSwd3NgjCkPTyp som skruvarna på TS bromsskivor (även om det nu inte var de han ville byta), försänkt skruv med lätt rundat huvud. Jag har letat efter sådana men inte hittat alls.
Ok, då har de bättre tillgång än vad jag hittar här i Malmö. Har letat skruv på både Swedol och liknande, och även bauhaus. Väldigt ofta finns det skruv som är nästan rätt, men alltid något som är annorlunda så det inte funkar. Nu tycker jag förvisso också att utseendet är viktigt, vill att alla skruvar av samma sort ska se likadana ut på hojen.
Typ som skruvarna på TS bromsskivor (även om det nu inte var de han ville byta), försänkt skruv med lätt rundat huvud. Jag har letat efter sådana men inte hittat alls.
En sak att tänka på är att FRÅGA.Hej,
Denna skruvhuvud är lite rund inuti, tänkte byta ut den men vad heter den och var kan man köpa den?
Är till Kawasaki Er6-n 2006 ABS, vid fram däcket.
Tack på förhand
TS frågade väl ändå efter den skruv som klämmer fast hjulaxeln, det är en vanlig insex.
Skruvarna till bromsskivan hör ju inte till det sortiment som en vanlig järnaffär har hemma.
Den sortens skruv med låg insexskalle finns däremot som eftermarknadsdel, jag tror rent av att t.o.m. Biltema sålde påse med såna skruvar.
TALON Bult M8x16 insex special med 10mm skuldra för skiva bak (4-sats) | Duell
TALON Bult M8x16 insex special med 10mm skuldra för skiva bak (4-sats) | Duellwww.duell.se
Har du nå'nsin sett en varmförzinkad skruv på ett motorfordon?...Vad väljer ni för ytbehandling? Som denna sitter borde det vara antingen en varmförzinkad...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|