varvar inte!!!

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Mr Race skrev:
du har inte någon avgasventil på din rd om det var en LC
Inte riktigt, Yamaha RD 125 LC tillverkades mellan 1982 till 95, innan dess hette modellen RD 125 DX. LC:en var mycket moderna i sin konstruktion när den kom. Till exempel var den vattenkyld. 1985 fick den YPVS. Så mellan 1982 och 1985 hette den LC men hade inte YPVS. :mattias
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
Mr Race skrev:
Hej toffe, du har inte någon avgasventil på din rd om det var en LC...har du kollat membranen som sitter mellan insugsröret och cylindern...? vad är det för luftfilter på den, e det orginal eller ett koniskt med krom på...prova testa utan filter...och brickan i avgassystemet ska du ta bort, annars kan du köpa ett annat avgasrör..Micron Allspeed funkar bra på RD...funkar inget av det här så far du till jussis motor så fixar han det nog vågar jag lova..!!!

MVH. Fredrik Fredlund

okej...ja tog bort cylen idag och de va inge fel på den...jo jag har haft upp membranet ha ja tagit bort och den var nog tätt och fin men den delen som sitter mellan membranet och fuggen så i dens packning var de någonslags gummi gega eller hur ja ska förklara men ja skrapa nog bort de, men när ja kände med handen vid membranet när motorn var igång och de verkade läka luft där??...de e nog orginal, för de en stor plast bunke som går upp till tanken...ja prova ta bort skumgummit eller va de och de blev int någon skillnad förutom att de blev ett mera bas ljud...ja provade ta bort avgas röret men de hjälpte int så tror int de skulle va någo fel me avgasröret men endå värkar de som om avgaserna int kommer ut ordentligt eftersom de avgaser i cylen??..ingen som vet va de kan bero på??..e de trim eller orginal rör??..jo jag har funderat på att skika den till han ha börjat tröttna på den nu..vet du va han tar för att fixa den då ungefär??
 

Awweboy

High Pressure Intercooled Turbo Perfo...
Gick med
12 Aug 2004
Ort
Utanför Växjö (Småland)
Hoj
Yamaha TZR125 2RH -90
Toffe10 skrev:
rör??..jo jag har funderat på att skika den till han ha börjat tröttna på den nu..vet du va han tar för att fixa den då ungefär??

tänkte bara på ifall du vill sota ur avgassystemet..

blanda 1 del kaustiksoda och 20 delar varmt vatten, plugga igen ena delen av systemet med ex. en kork.. häll i soda lösningen och låt stå 7 timmar eller mer.. sen häller du ut skiten och ser all annan skit som kommer med! :)

akta bara huden och ögonen för kaustiksodan, fräter ganska rejält så använd skyddshandskar och glasögon!!

OCH, undvik att få sodan på ex lack, hehe
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
Awweboy skrev:
tänkte bara på ifall du vill sota ur avgassystemet..

blanda 1 del kaustiksoda och 20 delar varmt vatten, plugga igen ena delen av systemet med ex. en kork.. häll i soda lösningen och låt stå 7 timmar eller mer.. sen häller du ut skiten och ser all annan skit som kommer med! :)

akta bara huden och ögonen för kaustiksodan, fräter ganska rejält så använd skyddshandskar och glasögon!!

OCH, undvik att få sodan på ex lack, hehe[/QUO

ja tror int vi har Kaustiksoda hemma men man kan ju köpa på fredag eller någon annan dag...tack för tipset.. :banana
 

Berrkan

Alltid är nått paj
Gick med
23 Jan 2005
Ort
Lycksele
Hoj
Aprilia Falco
orkade inte läsa alla svar men har du verkligen kollat så att den inte drar tjuvluft någonstans?
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
nej de hat ja nog int gjort men borde den int varva upp lite nu och då på tomgång då??.. :gnissla
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Toffe10 skrev:
var sitter dom då??..

reedventilerna sitter i insuget till cylindern. Är som en platta som ofta är klämd mellan cylinder och insugsplattan. De små plattorna som sitter på ventilen ska inte vara sprukna eller glipa.
 

Bifogat

  • 2-364.jpg
    2-364.jpg
    3.1 KB · Visningar: 179

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Har du bytt olja i växellådan. Jag har vart med om liknande fenomen pga olja som stått stilla för länge på tvåtaktare. Oljan blir som sirap.
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
ola_sandin skrev:
reedventilerna sitter i insuget till cylindern. Är som en platta som ofta är klämd mellan cylinder och insugsplattan. De små plattorna som sitter på ventilen ska inte vara sprukna eller glipa.

e int de där membranet då, illir??..jo jag har nog haft upp den där delen men jag såg nog inte något fel på den heller...
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
GixxerJensa skrev:
Har du bytt olja i växellådan. Jag har vart med om liknande fenomen pga olja som stått stilla för länge på tvåtaktare. Oljan blir som sirap.

nej jag har nog inte bytt oljan i växellådan, men jag har nog funderat på de...men kan den göra så här stor skillnad??..
 

newbee

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Ort
HBG
Hoj
Något nytt på G
Kolla så inte ypvs ventilen kärvar då kan man få de fenomen du har....
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
de e som sagt INGEN YPVS på den så de kan inte vara de...
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
ha int haft så mycket tid att skruva nu den senaste tiden men jag var och skulle bytta kolvringar på den och då gick den enna av och sen när jag far till en mc affär så får jag reda på att den storkleken som ja har är 1 mm för stor och jag måste bytta till en mindre cylinder....Så nu undrar jag om någon har kolvringar till en 58 mm kolv eller om någon har cylinder till salu för en billig peng för en helt ny cylinder skulle kosta 500 euro!! :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top