varvproblem på NSR

Jojjen

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
zx6r -95
Jag har ett litet tråkigt problem med min NSR 125 R -92.
Den drar väl så bra man kan önska upp till 6000 rpm men sen
orkar den inte. Den orkar ingenting mellan 6000-7000 rpm. Jag
är tvungen att ligga på 5:ans växel runt 8000 rpm för att den
ska orka men konstant hastighet (runt 100). 6:ans växel kan
jag inte använda under 120km/h och den toppar bara 130. 130!!! :huvet
de känns som maxeffekten ligger runt 8000-9000rpm. den ska
ju ligga vid 10500rpm om ja inte minns fel. Jag kan inte heller
varva den över 11000rpm för de e maxvarvet på den när ja kör.
När den står still varvar den hur fint som hellst. Man får sega
upp den till 11000rpm. de borde väl gå fort?? :va
Den är inte strypt. Jag har testat med att byta förgasarn för
jag har 2 st men de hjälpte inte. :3freak
Har ngn varit med om samma sak eller vet ngn vad som kan va fel?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
När jag låste min vajer till avgasporten på max blev min med "tokslö" just där runt 6-7... Mao, kolla avgasporten.

Effekten på min avtar vid 10 000 rpm...
 

Jojjen

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
zx6r -95
WOW!!! sketabra me så snabba svar
tack mc-vänner
Ja ska ta å kolla upp avgasporten imorn å funkar de inte efter de så skriver jag igen
tack än en gång :banana
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jojjen skrev:
WOW!!! sketabra me så snabba svar
tack mc-vänner
Ja ska ta å kolla upp avgasporten imorn å funkar de inte efter de så skriver jag igen
tack än en gång :banana
whatever you want.. ok då kanske inte.. :tungan men varsego... To your service.. :D
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jojjen skrev:
Är den strypt me brickor då?
antagligen.. men alltså varför tar du inte bort strypningen i insuget och bara kör på den i utblåset.. är det bättre effekt tvärt om eller what?.. den i insuget gör väl inte så mycket om den finns i utblåset.. eller?. bara en tanke..
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
philsson skrev:
antagligen.. men alltså varför tar du inte bort strypningen i insuget och bara kör på den i utblåset.. är det bättre effekt tvärt om eller what?.. den i insuget gör väl inte så mycket om den finns i utblåset.. eller?. bara en tanke..

Hehe nej det ger inte mer effekt.

Han kan lika bra ta bort den i insuget och vinna 5-10km/h mer på toppen.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Det är strypningen i insuget som gör något, hojen gjorde ca. 160 (med org. avgas) enligt mätaren innan jag satte i strypningen. Då toppade den 120, nu har jag effektsystem utan strypning på, den toppar fortfarande runt 120-125.
Alltså är det strypningen i insuget som har den huvudsakliga verkan :fakta
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
SolitudE skrev:
Det är strypningen i insuget som gör något, hojen gjorde ca. 160 (med org. avgas) enligt mätaren innan jag satte i strypningen. Då toppade den 120, nu har jag effektsystem utan strypning på, den toppar fortfarande runt 120-125.
Alltså är det strypningen i insuget som har den huvudsakliga verkan :fakta

Varför plockar du inte den strypningen i insuget då?
Du har ju trotsallt effektsystem mm så trimmad är den ju..
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Svanen skrev:
Varför plockar du inte den strypningen i insuget då?
Du har ju trotsallt effektsystem mm så trimmad är den ju..

Farsan vill inte övningsköra med mig om jag tar bort den strypningen. Så enkelt är det.

Den åker bort så fort jag har fått körkortet. :banana
 

Hard_as_a_razor

Micke-The One
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Åland
Hoj
Honda MBX125F,Yamaha RD125
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.
 
Last edited by a moderator:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Hard_as_a_razor skrev:
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.Du ska inte tro på Padde de märks direkt att han är en nybörjare men han kan kanske inte rå för de.Föressten Padde att de där med insuget som du påstår att inte ger nån effek.alltså min 1800S ville bara gå på 5 cylindrar men när ja tog bort bluggen av trä i insuget dro den feta 2or på strippen.Padda kanske kan imponerapå dagisungarna me sina "motor" kunskaper.Jaja men iaf de e oljeringen somär felet+ att du behöver hona cylindern. :Bugar



Håll keften. Dra åt helvete!
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Hard_as_a_razor skrev:
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.Du ska inte tro på Padde de märks direkt att han är en nybörjare men han kan kanske inte rå för de.Föressten Padde att de där med insuget som du påstår att inte ger nån effek.alltså min 1800S ville bara gå på 5 cylindrar men när ja tog bort bluggen av trä i insuget dro den feta 2or på strippen.Padda kanske kan imponerapå dagisungarna me sina "motor" kunskaper.Jaja men iaf de e oljeringen somär felet+ att du behöver hona cylindern. :Bugar

Seså lille du lugna nu ner dig, Ljupa andetag..

Och så sedan så lyssnar du på DJM och följer hans goda råd.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Hard_as_a_razor skrev:
Alltså problemet är gansak lätt,har själv haft en NSR 1800S som jävlades på de där viset men alltså de e oljeringen som jäklas på 2takt.ja vet de själv för så va de på min,tog en jävla tid att lista ut men ja har gått bilmeck i 3mån så ja vet hur man handsaks me sådana problem.


Vilken planet kommer du ifrån? Det var det mest korkade inlägg jag läst.. :4skrika
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Om det skulle vara så att det inte hjälper att pilla på avgasporten så testa att skruva på luftskruven. Den är känslig, jag hade också problem med min att det vad CP med varvet. Jag skruvade lite in och ut på luftskruven o vips så gick den som en klocka som aldrig har mått bättre. Gäller bara att hitta rätt läge :D

Säg gärna vad som var felet. Bra att höra vad man kan göra i fall att man råkar ut för samma problem =)

Ha d gotttt
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top