Krippa
Ny medlem
Mcbudet skrev:Pris!?!?
Du har PM föresten(hur man nu stavare de)...
Mcbudet skrev:Pris!?!?
tror du att det är så smart?..-PLM- skrev:Låter lite annorlunda, på min XR börjar ventilerna gå i otakt vid 150, men man kan dra den till ca 170 ändå.
philsson skrev:tror du att det är så smart?..
Jag har säkerligen fel men min uppfattning om att köra när ventilena inte hänger med är att motorn håller inte så länge. men jag vet inte. bara en känsla.-PLM- skrev:Nä, men who cares? Rasar det så lagar jag. Bättre att ha skitkul än att kärringköra och det håller 10mil till.
-PLM- skrev:Låter lite annorlunda, på min XR börjar ventilerna gå i otakt vid 150, men man kan dra den till ca 170 ändå.
Krippa skrev:Jo fan de är ju så.
Måste ju ha en bil. Jag får nog dessvärre va utan hoj i år, men nästa år så ska jag va tillbaka på 2 hjul!
De får bli bira och båtåka i sommar istället!! Teensen gillar båtar vettu!
philsson skrev:Jag har säkerligen fel men min uppfattning om att köra när ventilena inte hänger med är att motorn håller inte så länge. men jag vet inte. bara en känsla.
vfr orre skrev:Ja ja.. eftersom det ser mörkt ut för mitt hojåkande i sommar så får vi styra upp nån resa till Sandhamn framöver
-PLM- skrev:Nä, men who cares? Rasar det så lagar jag. Bättre att ha skitkul än att kärringköra och det håller 10mil till.
philsson skrev:Jag har säkerligen fel men min uppfattning om att köra när ventilena inte hänger med är att motorn håller inte så länge. men jag vet inte. bara en känsla.
philsson skrev:en motor utan varstopp om den inte sprängs förr eller senare så når den ett läge där ventiler mm inte hänger med. antar jag...
va sjutton ska det betyda då.. du sitter inte här och hittar på ord för att låta häftig.. ?-dB_mike skrev:nu borde ju alla som frågar sig varför ducati envisas med desmodromisk ventilstyrning säga AHA. hela poängen är med den är ju att man skall kunna varva högt, därav inget varvtalsskydd.
Roger_SWE skrev:Vad håller ni på med ?????
1. vfr orre, du har ingen italiensk Aprilia motor. Du har en Rotax motor!!
Jo det har jag märkt.... har ju skruvat en del....
Grejen är det att när man meckar med en Mille så står det: "Made in Italy" överallt..... därav mitt missnöje.....
men du har ju helt rätt- motorn är Rotax... från Österrike?? eller nåt!?!
Roger_SWE skrev:2. En Ducati har tvångsstyrda ventiler!! = Kan normalt inte få ventilsläpp.
vfr orre skrev:Roger_SWE skrev:Vad håller ni på med ?????
1. vfr orre, du har ingen italiensk Aprilia motor. Du har en Rotax motor!!
Jo det har jag märkt.... har ju skruvat en del....
Grejen är det att när man meckar med en Mille så står det: "Made in Italy" överallt..... därav mitt missnöje.....
men du har ju helt rätt- motorn är Rotax... från Österrike?? eller nåt!?!
Du har aldrig kört snöskoter eller hur . i skidoo och lynx skotrar så sitter det rotax motorer.
desmo=tvångstyrda ventilerBanane skrev:Hur skall jag som inte har nått varvstopp på min italienska sophög göra för att få motsvarande effekt?
Brukar trösta mig med att varje öl man investerar i kostar ca 40:-
Själv brukar jag behöva betala ca 400:- för att börja bära mig dumt åt.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |