Vattentät iPhonehållare för styre på kjell&co 99:-

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
Nån som har någon bra idé på hur man kan få pekskärmen att funka med handskarna på? Har sett nån som sydde in koppartråd i handskens pekfinger men det borde väl finnas något enklare och smartare sätt?
Antingen så går du in på typ DesignTorget och köper tråd som sagt och syr på, dock måste det gå igenom handsken på ett bra sätt så det leder. Annars så ser du kanske till och hoppar in på Teknikmagasinet och köper en pekpenna? Borde funka bra med och sen behöver du inte oroa dig för att de inte funkar om du inte har rätt hanskar eller sånt:)
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Vad har du gjort för hemma meck? Finns det någon bild på "fästet"? Snyggt!

Håller med, riktigt bra fäste!

Lösningen är förmodligen: Spring iväg till järnhandeln och köp en gummiklädd expanderbult, lite brickor och en rostfri hålad platta. Dra fast det i styrlagerhålet och fäst hållaren på denna.

Gjorde ngt liknande när jag satte fast min laptimer.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Vill man verkligen ha luren fastsatt på hojen den dagen man ligger i spenaten och har svårt att röra sej och hojen ligger 20m bort på en öde väg?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vill man verkligen ha luren fastsatt på hojen den dagen man ligger i spenaten och har svårt att röra sej och hojen ligger 20m bort på en öde väg?

Kör själv med luren i innerfickan för tillfället och ett antal gånger har man funderat på vilken skada den kan orsaka vid en krash.
Blir en sväng till Kjell idag frö att se om man kan få dit den på Daytonan på något liknande vis som på R1'an.
Dock sitter tändningslåset med centrerat på Daytonan så frågan är om det kommer i vägen?
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Har kollat lite på min hoj och upptäckt att det är ganska tight med plats på styret. Ska försöka montera fästet idag, känns som att en kreativ lösning är ett måste.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Är det denna: http://www.kjell.com/sortiment/tele...allare/cykelhallare-iphone-3g-3gs-4-4s-p92226

Dock så är inte vattenavvisande (vet inte ens om vattensäker är en klassning) samma sak som vattentät, men onekligen intressant

Nej. Jag skulle nog antagligen inte vilja testa det fullt ut med en iPhone i. Men vattenavvisande betyder troligen att den grejar en del stänk. Så om den sitter på styret bakom kåpan under färd borde det vara lugnt. Sätter man den på styret på en kåplös hoj och det blir hällregn så finns det säkert en risk att den inte håller helt tätt.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nej. Jag skulle nog antagligen inte vilja testa det fullt ut med en iPhone i. Men vattenavvisande betyder troligen att den grejar en del stänk. Så om den sitter på styret bakom kåpan under färd borde det vara lugnt. Sätter man den på styret på en kåplös hoj och det blir hällregn så finns det säkert en risk att den inte håller helt tätt.

Och då är det ju bara stanna, ta ur luren och stoppa den i en ficka/packning istället. :tummenupp
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Och då är det ju bara stanna, ta ur luren och stoppa den i en ficka/packning istället. :tummenupp

Precis.
På min hoj så skulle det nog inte vara några problem. Kåpan tar undan det mesta så runt instrumentpanelen blir det bara lite småstänk oavsett hur det regnar under färd. När man stannar vill man nog i vilket fall inte lämna sin iPhone kvar på hojen.
Och skulle det bli riktigt grymväder så får man väl stanna och fika eller äta en stund om man nu inte kan köra utan att titta på iPhonen.
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Köpte en på lunchen i dag. Känns riktigt stabil och bra. Nu hem och modda fästet för att kunna testa så fort som möjligt :)
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
Vad har du gjort för hemma meck? Finns det någon bild på "fästet"? Snyggt!

här e lite bilder. skar ut en aluminiumbit som jag målade svart. fäste den med skruven för hållaren till bromsoljan.
plockade bort biten du fäster på cyckelstyret på själva iphonehållaren och skruvade fast den i aluminiumbiten

och ja man har för mycket tid o lägga på sånt här =)

Photo 2012-06-07 18 20 50.jpgPhoto 2012-06-07 18 21 00.jpg
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Så här ser min ut, inte riktigt nöjd då jag skulle vilja ha den mer centrerad. Tror att jag får modda lite för att få det perfekt. Annars nöjd med hållaren! :tummenupp

bild.jpg
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Är det bara mina som lider av att skalet inte sitter fast i hållaren speciellt bra?
Känns som att jag får modda lite på den punkten,
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Är det bara mina som lider av att skalet inte sitter fast i hållaren speciellt bra?
Känns som att jag får modda lite på den punkten,

Har du tryckt dit den ordentligt? Det ska klicka när en sitter på plats, jag fick ta i mer än vad jag trodde att man skulle göra för att fästa skalet i hållaren.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Vill man verkligen ha luren fastsatt på hojen den dagen man ligger i spenaten och har svårt att röra sej och hojen ligger 20m bort på en öde väg?

Tänkte på det där senast jag var i Fjollträsk. Där är det ju så förbaskat tät trafik så om man kör i diket så måste man ju göra en Kadaffi o krypa i en vägtrumma för att undvika att bli överkörd. Oddsen för att bli upptäkt där inom 30 sekunder efter kraschen är nog väldigt goda.

Personligen kommer jag dock alltid att ha på mig mobilen. En snubbe häromkring krascha med en älg för några år sedan. Han fick ligga i ett drygt dygn innan man hittade honom. Han kunde inte förflytta sig själv. Han överlevde men har numera fått byta ut en hel del kroppsdelar mot mer hållbara prylar i titan...
 

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
För er som vill ha något mer rejält än Kjells variant, så hittade jag denna idag! Ser riktigt fin ut mophie.com/

Edit: Mycket dyrare dock så klart! :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top