Spraysilikon får upp glansen ordentligt
Ha det inte i bilen bara. Jag överdoserade rätt rejält å lukten förvinner ju aldrig. :wunderbaumvinylglans från biltema funkar perfa. ta de inte på sadeln dock, de blir halt som fan.
Ha det inte i bilen bara. Jag överdoserade rätt rejält å lukten förvinner ju aldrig. :wunderbaum
okej får prova det
Silikon har andra otrevliga saker i sig så det skulle inte jag använda på plast överhuvud taget. Varför inte använda ett bra vax?
Det fungerar med vanligt bilvax.
Silikon har andra otrevliga saker i sig så det skulle inte jag använda på plast överhuvud taget. Varför inte använda ett bra vax?
Det fungerar med vanligt bilvax.
Vanligt bilvax fungerar inte! Jag gjorde just misstaget, det blev en riktigt matt och äcklig yta, vaxet repar den känsliga thermoplasten för mycket....
Men i ren desperation: Är det ingen som har något bra medel till detta? Hojen är ju svinblank när den är ny!
Jag tror du generaliserar väl grovt. Det finns kassor av bilvaxer som fungerar finfint på hojplast. Sedan beror det ju även vad plasten på just din hoj är tillverkad av.
En sak man skall hålla långt borta från plasten på Yamaha är i alla fall WD-40 då det mattar ner plasten rejält. -Jag begick misstaget när jag skulle ta väck fläckar från klistermärken.
Är det någon som har testat glycerin på plasten? Det skall jag göra så fort jag kommer ihåg det när jag står i garaget nästa gång.
Möjligt, men jag har gått igenom 14 olika märken och minst lika många olika sorter utav vax. (jobbar på mekonomen) Och jag får verkligen inget bra resultat! Jag har en vanlig thermoplast(stavning) dvs, sån plast som sitter på cross/enduro/motard i 9 fall av 10!
alltså ingen speciell plast alls.
Men har du tips är jag villig att testa!
Hur vet du det? Dina kåpor skulle ju bli bra mkt snyggare om man slipade med kornstorlek 60.http://www.sonax.se/s988200.html Funkar fint på plast.
Men som sagt innan i tråden så ska inte en cross/enduro/motard glänsa
Hur vet du det? Dina kåpor skulle ju bli bra mkt snyggare om man slipade med kornstorlek 60.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|