Vegas video tråden!

andreas76

http://www.arj.se/ktm
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Honda CB 900 -82 + KTM 640 Prestige -04
Då kanske ja kan få flika in en liten fråga..
Jag använder mig av Pinnacle Studio 9 och är rätt nöjd, finns de många finnesser i Vegas som inte finns i studio 9?
É de nå´n idé att försöka lära sig vegas om man redan använder studio9?

Mvh Andreas

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
andreas76 skrev:
Då kanske ja kan få flika in en liten fråga..
Jag använder mig av Pinnacle Studio 9 och är rätt nöjd, finns de många finnesser i Vegas som inte finns i studio 9?
É de nå´n idé att försöka lära sig vegas om man redan använder studio9?

Mvh Andreas

Vissa finnesser i Vegas finns inte i Pinnacle och vise versa. Rent allmänt finns mycket fler funktioner i Vegas, gäller bara att veta hur man kommer åt dem.
Pinnacle riktar sig mer till hemma användare och det är nog lättare och snabbare att få till ett snyggt resultat där.
Vegas är ett mera proffsigt program där nästan inget är omöjligt, men är samtidigt lite svårare att lära sig.
Mitt tips är att kolla på Vegas, hämta deras "trail" version ooch prova. Du kommer säkert att bli avskräckt i början men det är värt att lära sig, själv skulle jag aldrig installera Pinnacle igen.

/Patrik

andreas76

http://www.arj.se/ktm
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Honda CB 900 -82 + KTM 640 Prestige -04
Patrik skrev:
Vissa finnesser i Vegas finns inte i Pinnacle och vise versa. Rent allmänt finns mycket fler funktioner i Vegas, gäller bara att veta hur man kommer åt dem.
Pinnacle riktar sig mer till hemma användare och det är nog lättare och snabbare att få till ett snyggt resultat där.
Vegas är ett mera proffsigt program där nästan inget är omöjligt, men är samtidigt lite svårare att lära sig.
Mitt tips är att kolla på Vegas, hämta deras "trail" version ooch prova. Du kommer säkert att bli avskräckt i början men det är värt att lära sig, själv skulle jag aldrig installera Pinnacle igen.

/Patrik

Tjena!
Okey,tackar för svaret!

Jag har det installerat och ja har startat de o kollat,men blivit avskräckt kan man säga.. Men ja ska ge de en chans till för de verkar klart bättre än pinnacle om får tro dig!

Mvh Andreas

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
Börjar vänja mig på progammet lite nu, och det känns bra :yoparty

Undar bara hur man gör för att få texten uppepå filmen, och inte bara i en svart ruta?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
tate skrev:
Börjar vänja mig på progammet lite nu, och det känns bra :yoparty

Undar bara hur man gör för att få texten uppepå filmen, och inte bara i en svart ruta?

Properties och sen background color, dra stapeln i botten och bakgrunden blir genomskinlig.

Svårt att förklara men det är ruggit enkelt så leta runt lite så förtår du nog hur du ska göra.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jag skulle vilja veta hur jag "Dimmar" regskyltar,det har jag inte fattat hur man gör.Sen vill jag veta hur man zoomar in vissa saker och lägger upp det i en ruta i ena hörnet te x.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
twinner skrev:
Jag skulle vilja veta hur jag "Dimmar" regskyltar,det har jag inte fattat hur man gör.Sen vill jag veta hur man zoomar in vissa saker och lägger upp det i en ruta i ena hörnet te x.

Vet inte hur man dimmar regskyltar men zooma in och göra liten ruta i hörnet gör du genom att klicka på event pan/crop.

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
twinner skrev:

För att "dimma" en regskylt kan du göra som ovan talare, dvs lägg in tex en svart ruta och välj "Pan/Crop" för att ändra storlek så att den passar över regskylten. Sedan kan du använda "Timeline" för den svarta ruta och låta den följa med regskylten.
Lite svårt att förklara såhär men labba lite ska du se att det lossnar. :)
/Patrik

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
Börjar att hitta lite rätt nu....

Brände ut min första dvd i dag, och det blev sådär....Filmen upplevdes som den hackade.

Drog ur filmen med vegas, renderade den till *.wmv 640*480 29fps, gick fint att se på datorn, gjorde om den i Ulead dvd studio, och då började den hacka. Datorn är lite gammal som jag använder ulead på (p3 500mhz).

Någon som vet vad jag skall göra för att slippa han hackande film?

tate

Hybris
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
R6
P@trik skrev:
Properties och sen background color, dra stapeln i botten och bakgrunden blir genomskinlig.

Svårt att förklara men det är ruggit enkelt så leta runt lite så förtår du nog hur du ska göra.

Får inte till det trotts din förklaring. Skall jag lägga texten uppe på filmen, eller på en egen stapel under ljudet? Har använt mig av default text.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
tate skrev:
Får inte till det trotts din förklaring. Skall jag lägga texten uppe på filmen, eller på en egen stapel under ljudet? Har använt mig av default text.

Lägg texten på en egen stapel.

Eftersom bakgrundsfärgen är svart så får du ändra den till genomskinlig i properties.

Testa dig fram och lycka till.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Har lite problem när jag kör capture video. Bilden blir tokpixlig. Har inte haft några problem förut. Var kan man ändra kvaliten? Måste ha kommit åt nån inställning....

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
SuperMicke skrev:
Har lite problem när jag kör capture video. Bilden blir tokpixlig. Har inte haft några problem förut. Var kan man ändra kvaliten? Måste ha kommit åt nån inställning....

Precis ovanför "preview" fönstret har du en knapp "project properties" eller ngt sådant, där kan du ställa upplösning mm.
Tänk även på att man kan ha olika upplösningar på projektet och previewen.

/Patrik

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hmm. Här kommer dagens fråga. Hur väljer jag ut/justerar klipp? När jag öppnade en filmfil så hamnade ju den högst upp.. Men hur väljer jag ut sekvenser ur klippet? :va

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Patrik skrev:
Precis ovanför "preview" fönstret har du en knapp "project properties" eller ngt sådant, där kan du ställa upplösning mm.
Tänk även på att man kan ha olika upplösningar på projektet och previewen.
/Patrik
Tack för svar. Det visade sig att jag hade avinstallerat programvaran till kameran och det funkade inte så bra då...

En till dum fråga:
Hur gör jag för att speeda upp eller köra slowmotion på ett klipp?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
SuperMicke skrev:
Tack för svar. Det visade sig att jag hade avinstallerat programvaran till kameran och det funkade inte så bra då...

En till dum fråga:
Hur gör jag för att speeda upp eller köra slowmotion på ett klipp?

Högeklicka på klippet, Insert / remove envelope och välj Velocity.Då får du en regel att ändra på:=)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
skoteridioten skrev:
Hmm. Här kommer dagens fråga. Hur väljer jag ut/justerar klipp? När jag öppnade en filmfil så hamnade ju den högst upp.. Men hur väljer jag ut sekvenser ur klippet? :va

Klippa och klistra?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...