Vegas video tråden!

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
timecode mm

undrar om man kan ställa in timecoden så att man ka få klockan (tidtagningen att börja på en vis tid, tex (00:00:12:00)
sen hur man får in två klipp på varsin sida av filmen.
tack på förhand.

Bifogat

• vegas video fråga.JPG
    vegas video fråga.JPG
    82.7 KB · Visningar: 66
Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
F/F skrev:
undrar om man kan ställa in timecoden så att man ka få klockan (tidtagningen att börja på en vis tid, tex (00:00:12:00)
sen hur man får in två klipp på varsin sida av filmen.
tack på förhand.

För att få klockan att starta och stanna där du vill i filmen gör du helt enkelt bara ett klipp där du vill att den ska start och stanna.

För att göra ett klipp väljer du edit i menyraden och klickar på split eller så trycker du bara på "s" tangenten så görs ett klipp i filmen där du har markören.

För att få två filmer brevid varandra , högerklicka på filmen och välj "video event pan/crop.
Sen är det bara att pröva dig fram.Lycka till.

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
GSXR-1000 K7
P@trik skrev:
För att få klockan att starta och stanna där du vill i filmen gör du helt enkelt bara ett klipp där du vill att den ska start och stanna.

För att göra ett klipp väljer du edit i menyraden och klickar på split eller så trycker du bara på "s" tangenten så görs ett klipp i filmen där du har markören.

För att få två filmer brevid varandra , högerklicka på filmen och välj "video event pan/crop.
Sen är det bara att pröva dig fram.Lycka till.

tackar för ditt svar ska prova mig fram nu har jag iallafall lite vägledning/fredrik

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Har som nybörjare att leka lite i Vegas men blir inte riktigt klok på vad jag skall välja för format när jag är klar med filmen.

Antingen så blir filerna mega stora eller kvaliten helt kass, hittar inget mellanting.

Nån som kan tipsa på vad man skall välja för format för att det skall rymmas på en dvd och vara tillräckligt bra för att se på en vanligt tv.

Sedan så undrar jag vilket format man skall välja för att så många som möjligt dvd läsare skall kunna klara av att spela upp filmen.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
MT skrev:
2349072 Har som nybörjare att leka lite i Vegas men blir inte riktigt klok på vad jag skall välja för format när jag är klar med filmen.

Antingen så blir filerna mega stora eller kvaliten helt kass, hittar inget mellanting.

Nån som kan tipsa på vad man skall välja för format för att det skall rymmas på en dvd och vara tillräckligt bra för att se på en vanligt tv.

Sedan så undrar jag vilket format man skall välja för att så många som möjligt dvd läsare skall kunna klara av att spela upp filmen.

Ladda ner adobe encore.

Ett hyffsat enkelt program som du gör egna dvd filmer i med menyer mm.
Du kan spara filmen i vanligt avi format och encore kodar själv om det.

MT

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
P@trik skrev:
2356022 Ladda ner adobe encore.

Ett hyffsat enkelt program som du gör egna dvd filmer i med menyer mm.
Du kan spara filmen i vanligt avi format och encore kodar själv om det.

Krymper det ner filmen med så det passar på en DVD eller måste man göra det innan?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Programmet kodar om och koprimerar.
Gissar att du får plats med ca 15-20gig okomprimerat avi format på en 4.7gig skiva.

MT

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
P@trik skrev:
2374708 Programmet kodar om och koprimerar.
Gissar att du får plats med ca 15-20gig okomprimerat avi format på en 4.7gig skiva.

Fasen vad smart, blir till att kolla upp det omg!

Tack för tipset! :Bugar

KTMare

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2004
Hoj
ingen nu
Få bort linjerna

Hittar inget hjälpmedel liknande det som finns i adobbe med declear lines i vegas 6.0, det uppstår när man rederat filmen och syns extra mycket om man har ökat farten i klippen. Finns det hjälp mot detta?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vilken version av Vegas video kör ni med? Jag kör med 5.0 men det börjar apa sig mot mig nu. Jag kan inte jobba med mp3'or längre eftersom jag inte har den pluginnen. :huvet

Nån som kunde vara behjälplig så skulle jag vara otroligt tacksam!!!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Sony Vegas 10

Hej!

Lyfter denna tråd istället för att starta en ny.

Hur ändrar jag volymen på en ljudfil jag har i mitt projekt?

Jag har alltså en liten film inspelad med min videokamera.
Till denna skulle jag vilja lägga till en ljudfil (mp3), och samtidigt kunna ändra volymen på ljudfilen under filmklippet och att detta kommer med sen i den färdiga filmsnutten.

Tidslinjen kommer alltså att se ut som följande:

1 .Ljudspår i normalvolym (0dB), 5s
2. Filmklipp börjar (som också har ett ljudspår)

När filmklipper börjar så vill jag sänka ljudspåret (som kommer fortgå under tiden fast "mutat").

Sedan när filmklippet är på väg att ta slut så höjer jag ljudspåret igen.
Alltså en typ av fading kan man säga.

Jag har gjort detta förut men har glömt hur fan jag gjorde. :gnissla

Visst kan man välja "arm record" på ljudfilen, och sedan record på tidslinjen och då borde allt jag gör med volymen på ljudfilen registreras i filmen sen vid rendering?
Har provat detta men det funkar inte. Ljudfilen som skapas vid "record" är helt tom.

Hilfe!

Är svintrött så beskrivnigen är nog inte i världsklass, have mercy.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...