Max Biaggi. Kommentarer överflödiga
Rossi utan tvekan.. Sedan att karln hoppar in och provkör för Ferrari´s F1 stall och kör skiten ur deras andre förare säger en del om hans talang för motorfordon. Även på Rally banan ger han bra resultat..
..
John Surtees, 3 ggr 500 champ och 1 ggn F1.Var det inte en filur som tog både gp-bucklor på både gp-hoj och i en F1bil?
Annars var väl Eddie Lawson en grym gp-pilot om man nu skall vara som de flesta här och name-droppa en förare som inte kidsen känner till...
Max Biaggi. Kommentarer överflödiga
2 titlar på bra material och se en kräftgång såfort han inte fick de bästa prylarna. Han må vara en av de mest underhållande men inte bäst som förare.
Ett trick han snodde av Graeme Crosby.3046035Ja han var en man av folket,,,,,,,,,,,, träffade honom på VM i Anderstorp på 1980:talet var alltid en glad kille,,,,,,,,, han gav alltid allt..........
Borrade hål i hjälmen så han kunde röka med hjälmen på,, snacka om cool kille
Jarno "Paroni" Saarinen
Lawson minns jag personligen bara från då han vann på Cagivan i regnet på Hungaroring, stort i sig, men hans 4 VM borde rimligen få en och annan att hylla honom som störst, men mkt sällan hör man ngt om detta.
Någon som var med och såg honom i sin storhetstid som har några synpunkter?
Jag får böja mig för Stefan Everts, Rossi har en bit kvar till denna bragd.
* 10 gånger världsmästare i motocross.
* 101 Grand Prix-vintser.
* Vann 14 av 15 GP säsongen 2006.
* Andra man att bli världsmästare i alla tre klasserna MX1/MX2/MX3 (125/250/500cc).
* Han vann 3 GP på en och samma dag, 125, MXGP och 500.
* Enda föraren som har vunnit VM på alla de fyra japanska märkena: Suzuki, Kawasaki, Honda och Yamaha.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|