Vem är bäst?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Don Quixote skrev:
Brink måste väl ändå få sig ett omnämnande. R600 varvrekord på Anderstorp på en standardhoj ljuger inte. Blir nog giftig i år.
...

Nu är han ju med de stora pojkarna i Std600 och leker i år. Där duger inga gamla meriter. :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Nu vill jag inte vara sån men hela SH förväntar sig att du ska avfärda Buttstuff och Nyovek i ren utklassningsstil. Här duger inga halvmesyrer!

Fasen, hade glömt Teddy. En gråzon.... Slåss han med dig eller de andra två tro?

Det är ju det där med racer då alltså, det är annorlunda att köra, en del hittar ganska bra fart direkt, men det är få. För de flesta tar det en säsong innan man ens kommit underfund med hur man styr cykeln.
De flesta som åkt sp250 brukar typ dra av 3 sekunder ganska snart efter de satt sig på racern. Därför tror jag som sagt att Teddy och jag kan ligga i närheten av varandra, ja.
Gubbstuff och felteknikarn kommer från de tunga dieselvärlden, iaf senast(jag vet att felteknikarn körde rgv nån gång på forntiden), deras omställning till det extremt korta registret på deras yammor kan sätta en del käppar i hjulen för dem, iaf till en början. Dessutom Nytekniks tro på "mekfritt" haussar upp tron att hans moped kommer gå som en påse skridskor..
Linmag ska inte köra så mycket..
Så haussar vi upp mig själv då, jag ska hålla täten för "kön", för en topp10-placering i 250r på sviestad i år kommer det troligtvis krävas 55 eller snabbare, och några 55 sätter inte jag i år, däremot gör jag som swedie och siktar på 56'or..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Som vanligt förbises mesmoppeklassen....

Vi har ju DP#70 här på forumet, Daniel Persson, som jag, och många med mig hoppas ska kunna sätta Håkan Olsson på plats nästa år. Det såg riktigt lovande ut på Knudan ifjol. Dessutom skall hans hoj förhoppningsvis vara riktigt snabb nästa år.

Sen har vi ju alla vår träningslägerarrangör Johnny Lacnak, JRL, ska han äntligen kunna spöa Håkan han med? Snabb hoj har han ju, när han har ordning på den iaf....
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Tänkte på förra årets resultat. Vilka som vinner i år är svårt att sia om...

Kom igen nu. Någon måste ju komma ihåg topp3 i alla fall. :confused:
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
vad jag har hört så har svidi luffat runt åsen på 1,10,56 :D det är ju snabbare än dig chrille :va
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
blom skrev:
vad jag har hört så har svidi luffat runt åsen på 1,10,56 :D det är ju snabbare än dig chrille :va


Hur nykter vare han när han sa det och när skulle han ha gjort det :va
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
blom skrev:
vad jag har hört så har svidi luffat runt åsen på 1,10,56 :D det är ju snabbare än dig chrille :va

Om det är sant, så kommer han iaf inte ha några problem med 56 på sviestad..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
blom skrev:
det kommer från en säker källa.. inte vara sur över det nu..


Det finns många frågetecken om alla vår husgud. Den här var ny.... Det är lite som med Fantomen. Ingen vet riktigt säkert, men alla har hört något.

Såvitt jag vet har han bara kört på Åsen en gån och Sviestad en gång?... Kom igen Swedie, klarar du tior på Åsen?
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Chrille skrev:
Sen har vi Palte och Stavgren som Wildcards Rookie600. Körde 2003 på fulhojar och kommer nu med riktigt krut i bössan. Vilka av dessa två, samt apstruts, DonkeyKong och Sepåhenne kommer stiga fram som den klarast lysande stjärnan??

Var det någon som hade krut i bössan 2003 så var det Palte! H*lvete vad den Kwacken gick. Även om hans R6:a enligt uppgift inte har lika mycket kräm i motorn så har han nu dock en "modern" hoj som går att bromsa och svänga med. Tillika fuskar ju Jonas med en sjuh*lvetes massa spons i år tillsammans med gammelfettot som bor 500m från det nilénska palatset. Jag tror Paltefnatten blir farlig i år. Dock, någon som kan komma och köra dj*vligt bra som ni andra på forumet inte har en blekaste om är C. Barman, som bor strax utanför Herrljunga. Han ska ställa upp i R600 och kan nog röra om ganska bra i grytan skulle jag tro.

F ö egen del får vi se vad som händer. Vi vet ju alla att jag egentligen borde vara med och köra i VM, men det är ju bara pengar som saknas. :rolleyes: :fyllisar
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
blom skrev:
56or kör han redan där så det blir inga probs

Fast den "källan" är betydligt osäkrare... Men som sagt, säker källa på 1.10.56 på gelleråsen, så är swedie jävligt snabb redan från början..
Så vem är källan?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Fast den "källan" är betydligt osäkrare... Men som sagt, säker källa på 1.10.56 på gelleråsen, så är swedie jävligt snabb redan från början..
Så vem är källan?

Svara då, svara då!!! Erkänn att du har jävligt kul nu Blomjävel!! :4skrika
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
det roliga är att så många lägger ner så mycket tid i att tala om svidis tider.. tror nog att vissa börjar bli lite nervösa :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Chrille skrev:
Hur nykter vare han när han sa det och när skulle han ha gjort det :va
Jag var rättså onykter. Å vad jag sa var sluddrigt säkert. Jag har iaf INTE sagt att jag kört några 1.10.56 på gelleråsen. Jag har endast kört på den banan typ ett varv eller två och det var på Ravetrancers hoj. Gick aningen sakta då hans hoj inte är nått man ska ramla med.

Vi får se i år hur det går. Jag vill inte förutspå min placering.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top