Nyteknik
Bannad
För mig är han mycket mer:valmers skrev:2470872Han [Hayden] är en spark rakt upp i häcken på RR-förståsigpåarna. Det borde väl tilltala dig, förresten?
• Hans kommersiella/glatta framtoning blir en symbol för amerikansk kulturimperialism.
• GP-racing ska vara aggressiv körning och/eller attityd. Hayden saknar gadd.
• Han är en outsider i GP-sammanhang men har aldrig utnyttjat detta till sin fördel. Det hade varit coolt om han hade varit utpräglat respektlös/arrogant mot GP-etablissemanget. Lite som Gobert (eller Biaggi när han kom till 500). Eller tvärtom: varit bortkommen och blyg men ändå kört snabbt och respektlöst. I båda fallen hade det skapat nerv och/eller nyfikenhet.
Jag gillar bl.a. Doohan, Biaggi och Pedrosa. De visar alla en smått obegriplig hängivenhet och målmedvetenhet för racing som tilltalar mig. Man anar nästan galenskap i deras fokuserade blickar. Självklart är alla förare i GP hängivna och målmedvetna. Men några få utmärker sig genom att blotta en extra glöd som när den kombineras med ett visst mått hemlighetsfullhet gör mig intresserad. Jag är t.ex. betydligt mer intresserad av att läsa om deras inre drivkrafter än Hayden som i mina ögon saknar något intressant, något för mig att lista ut och undra över.
Bifogat
Last edited: