MC Doktorn
Guest
All heroes are dead, F Spencers bragd att vinna 2 GP klasser samma år vara svårslaget.
My misstake. Jag menade att McCoy sladdade sig till tre segrar 2000 och visade att det faktiskt var både sjukt coolt och effektivt. Men det samma gäller ju för Hayden. Bara en handfull förare är snabbare än Hayden men det är inte för att Hayden sladdar som han inte har för vana att ligga först utan p.g.a. allmänt lägre aggressivitet/beslutsamhet (jämfört med Melandri, Rossi, Capirossi och andra förare som vinner oftare än Hayden). Se även hur Ben Bostrom körde i WSBK. Vansinnig instabillitet in i kurvor men snabbast av alla (under den korta period han var framgångsrik i WSBK).oscar skrev:2473359Eftersom du då skriver "han" så antar ju vilken svensk som helst att du syftar på Hayden, eller du håller inte med?!
MC Doktorn skrev:2473399All heroes are dead, F Spencers bragd att vinna 2 GP klasser samma år vara svårslaget.
...och Read, och Duke, och Martinez, och Hocking, och Surtees, och Ubbalio, och kanske ännu fler som jag inte minns.gthyni skrev:2475380jaja, Hailwood gjorde det och Ago gjorde det flera gånger.
Madhonda skrev:2473383Glöm nu inte dom maskinproblem han fått dras med. Hojhelvetet la ju av på LeMans...där han troligtvis hade vunnit, för han gjorde en sjujävla "uppkörning" innan.
WestgrenDr.Bike skrev:2475482Here we go again...
Rossi ÄR (väl...) bäst ja. Men fortfarande är det ROLIGAST när någon av underdogsen vinner.
Min gissning är att detta är sista året för kungen.
Sen kommer Hayden och Pedrosa att dominera nästa års säsong.
Skall man klämma ur sig samma favoriter i denna tråden som vi gjorde i en identisk tråd för nåt år sedan?
Eller ska man vara kreativ?
Roligast är väl att Garry Mc Coy är tillbaka iaf!
En annan idol, som kört GP och jag känner är Leif Westergren!
Jaha då är Hailwood den som är bäst dågthyni skrev:2475380jaja, Hailwood gjorde det och Ago gjorde det flera gånger.
Men Spencer var den senaste och med största sannolikhet den sista.gthyni skrev:2475380jaja, Hailwood gjorde det och Ago gjorde det flera gånger.
Säker på att Spencer var den senaste att vinna två GP-klasser samma år ?sandstream skrev:2478667Men Spencer var den senaste och med största sannolikhet den sista.
Som bekant brukar det bli tuffare konkurrens varje år i alla typer av sporter varför jag personligen rankar aktiva idrottsmän högre än de som var bra för 30-40 år sedan.
(Undantag finns men de är väldigt få)
Om man betänker att idrottsmän tills för ca 40 år sedan hade ett gentlemens agreement att inte träna (som proffs) utan mäta sina krafter genom att ta av sig kavajen och spotta i närvarna finns det ingen större anledning att imponeras så värst av dagens medicinerande, stenhårt tränande och av storföretag finasierade proffs. Det är egentligen ballare att man förr (jag tror det också gäller förare som Agostini, Hailwood etc.) nådde rätt så bra resultat med så anspråkslösa och primitiva metoder.sandstream skrev:2478667...blir tuffare konkurrens varje år...varför jag personligen rankar aktiva idrottsmän högre än de som var bra för 30-40 år sedan.
Japp, ingen har gjort det sedan han gjorde det 1985.RedBaron skrev:2478680Säker på att Spencer var den senaste att vinna två GP-klasser samma år ?
Det fanns rätt gott om proffs 1966 i många olika sporter och går man 10 år till framåt i tiden till 1976 var det såklart ännu fler, dvs för 30 år sedan.Nyteknik skrev:2481050Om man betänker att idrottsmän tills för ca 40 år sedan hade ett gentlemens agreement att inte träna (som proffs) utan mäta sina krafter genom att ta av sig kavajen och spotta i närvarna finns det ingen större anledning att imponeras så värst av dagens medicinerande, stenhårt tränande och av storföretag finasierade proffs. Det är egentligen ballare att man förr (jag tror det också gäller förare som Agostini, Hailwood etc.) nådde rätt så bra resultat med så anspråkslösa och primitiva metoder.
Zårry, men Jorge Martinez gjorde det 1988.sandstream skrev:2481197Japp, ingen har gjort det sedan han gjorde det 1985.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |