Vem är på Sporthoj?

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Som rubriken säger, vilka är på Sporthoj? Är det mest sporthojs-nissar, ni vet de med skinnställ och en munkjacka utanpå som går som de skitit på sig :crash eller alla möjliga typer av hojförare? Mest nyfiken då forumets namn klart ger intrycket av att det bara är sport/racinghojar. Låt oss diskutera. :)
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Som rubriken säger, vilka är på Sporthoj? Är det mest sporthojs-nissar, ni vet de med skinnställ och en munkjacka utanpå som går som de skitit på sig :crash eller alla möjliga typer av hojförare? Mest nyfiken då forumets namn klart ger intrycket av att det bara är sport/racinghojar. Låt oss diskutera.


FvwMB73.jpg
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
lite intresant. lite svårt att fråga medlemmarna, undra hur stor del av mc befolkningen som är medlemmar på sh, samt hur många utav dom är aktiva,
tror det är en salig blandning, gissar att det var mer sporthojs orienterat förr
nm jjhunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ha ha har katt hemma.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag hade lite blandade hojar, en sporttourer, en risig pendlarhoj, en enduro och en banhoj... I år blev det så vips till tre sporthojar... Ja, en av dem är ju en risig pendlarhoj fortfarande iofs...
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Jag tänkte mer på om de flesta inne på sport/racing stuket eller även folk med glidare, touring, scooter etc. Alltså om själva forumets namn blivit lite missvisande med tiden.
Mest för att det är kul att se vilken blandning forumet har. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tänkte mer på om de flesta inne på sport/racing stuket eller även folk med glidare, touring, scooter etc. Alltså om själva forumets namn blivit lite missvisande med tiden.
Mest för att det är kul att se vilken blandning forumet har. :)

Det finns allt möjligt här. Namnet handlar inte så mycket om vad folk kör som en allmän känsla. ????
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Det finns allt möjligt här. Namnet handlar inte så mycket om vad folk kör som en allmän känsla. ????

+1 på den

Vartefter det blivit dyrare med roligare hojar har det spretat isär. För oss som varit med ett tag så är väl detta ett derivat av Gamla Potatoes MC som då var "the place to be" om man vill se en naken man göra wheelies på en KTM 640 (och mer normala busfilmer...). Som alla forum som har 1000-tals medlemmar så blir det spretigt, sub-grupper etc. vartefter det växer.

Jag tillhör den långsamma dryga gruppen med dyra leksaker.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Jag har fått ölmage så har ingen vidare nytta av kåphoj längre. Nu körs det naket.....ja alltså i hojväg själv har jag någon form av skynke över mig.
 

Deadmeat

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2014
Ort
Gråbo
Hoj
Yamaha Thundercat 600 -96
Man I mina bästa år men en hoj så går bättre än vad jag kan köra...
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
En massa motorintresserade typer som helst inte snackar om fyrhjuliga tingestar.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
MT-09
Kör en GSXS 1000 -16 iförd kroppskondom av läder (jag alltså, inte hojen). Har haft alla möjliga hojar utom glidare (äger iofs en bobbad vz800 men har inte rört den sen jag köpte gsxs-n).

Har precis beställt en airbagväst vilket väl ohjälpligen placerar mig i gubbfACket men det skiter jag i, det är en av många bra saker med att bli äldre :yoparty
 

Mäcus

Ny medlem
Gick med
12 May 2017
Ort
Stallarholmen
Hoj
2007 suzuki gsr600
Naken hoj iförd kevlar jeans och goretex jacka. När det inte är skitvarmt, då åker hoodien på ;)
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Många naken sport idag är väll nästan lika bra som sport R hojar? Förr va de väll mer skillnad om man åkte missil eller något annat, idag känns de som att det mesta passar in på sport eller precis utanför? Själv är man en sån som åker kevlarjeans, vindtät jacka eller hoodie med blandad körning efter humör. Allt från bara puttra runt till att köra vad man vågar :)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
På hugget - kör R1:an. :rock

Annars - de övriga.:)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Många naken sport idag är väll nästan lika bra som sport R hojar? Förr va de väll mer skillnad om man åkte missil eller något annat, idag känns de som att det mesta passar in på sport eller precis utanför? Själv är man en sån som åker kevlarjeans, vindtät jacka eller hoodie med blandad körning efter humör. Allt från bara puttra runt till att köra vad man vågar :)

Lika "bra"? :va

Ja, det beror väl jävulskt på vad man ska använda den till.
Bomba bakgator i stan är de garanterat bättre, motard bäst. Småvägar på landet är de troligtvis snabbare med många förare även om en sporthoj har mer potential. (tänk roadrace). Kortbana lite samma sak, sporthoj är klart vassare, men knappast hade det gjort någon på min nivå någon stor nytta att åka RR modell mot supernaken.
Storbana = not so much. Sporthoj är märkbart snabbare när vi börjar komma upp lite i hastigheter. Sen är ju självklart förartalang viktigare även här, men både snabbare och långsammare förare brukar åka sbabbare på sporthoj, även om en snabb förare på en MT-10 fortfarande åkt ringar runt en nybörjare (alt talanglös) sådan på en R1.
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Att många inte kör sporthoj (längre) har nog en hel del med försäkringskostnader att göra. Det, samt att många som sagt kommit underfund med att man ändå påfallande ofta åker både snabbare och bekvämare på något annat så fort man snackar annat än bana.

Med det sagt kör inte jag heller sporthoj. Var längesedan jag ens körde något liknande nu. Är dock sugen på en gammal hederlig plastmissil som komplement, men så fort jag ens sätter mig på en R6a nuförtiden så kommer jag väldigt fort på andra tankar. :gnissla
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top