Vem är Sveriges bästa bredbandsleverantör?

Vem är sveriges bästa bredbandsleverantör?

• Antal röstningar
    0
Jag har Tele2 ADSL hemma och det funkar riktigt bra och har inte legat nere alls sedan jag började i december 2006.

Det hade varit helt underbart om man hade en riktig lina dragen till huset! :(

Ja... även där behöver man väl en riktig lina? :(
har fiber i huset men ingen dekoder :(

Telia suger brutalt.

40 min telefonkö och klippande bredband.

Last edited:
Betalar 0 kr / månad med bredbandsuttag i väggen. Br-föreningen har avtal med Bredbandsbolaget som även omfattar IP-telefoni. Allt funkar perfekt.

Tråden tycks onödig eftersom olika leverantörer är olika bra på olika saker. Därtill värderar olika människor olika saker olika mycket.

Som om att fråga vilken motorcykel som är bäst.

men skippa all skit med trådar & modem, go for turbo 3g. jag sade upp min bredband hemma, blev av med sladdar å skit. har mobilt bredband i danmark, tyskland å hela sverige...

meddan jag förflyttar mig, eller står stilla mitt i skogen eller vad som helst.

hastigheten är mer än tillräcklig, jag laddar ner porr, betalar räkningar, surfar sh på samma gång.....

förstår inte varför man ska ha "stationärt hemmabredband med modem / kablar mm"

degar 199 kr per mån sen 2007-06. inte ett enda strul.

---

kom nyss hem rån berlin, i bilen mellan berlin och rödby/puttgarden satt jag å surfa nätet, inga problem någonstans.

funkar likabra hemma. och jag laddar ner mkt porr dessutom.

:yoparty

Jag har Bredbandsbolaget och 8 Mbit har inga problem alls med dom.
Gjorde en test med Bredbandskollen och fick detta resultat.
Skicka: 0.87 Mbit/sek
Ta emot: 4.05 Mbit/ sek
Svarstid: 38 sek

Mitt resultat är acceptabelt enligt dom på Bredbandskollen. :tummenupp

Betalar 0 kr / månad med bredbandsuttag i väggen. Br-föreningen har avtal med Bredbandsbolaget som även omfattar IP-telefoni. Allt funkar perfekt.

Tråden tycks onödig eftersom olika leverantörer är olika bra på olika saker. Därtill värderar olika människor olika saker olika mycket.

Som om att fråga vilken motorcykel som är bäst.

Bredbandsuttag i väggen vore ju drömmen. Men det e ingenting man får på 2 veckor.

Jag tycker inte att tråden är onödig. Möjligtvis att man kunde formulera sig annorlunda t ex. "Vilken brebandsleverantör har flest nöjda kunder".

Men alla andra verkar hajat läget. Vi håller oss till ämnet.

men skippa all skit med trådar & modem, go for turbo 3g. jag sade upp min bredband hemma, blev av med sladdar å skit. har mobilt bredband i danmark, tyskland å hela sverige...

meddan jag förflyttar mig, eller står stilla mitt i skogen eller vad som helst.

hastigheten är mer än tillräcklig, jag laddar ner porr, betalar räkningar, surfar sh på samma gång.....

förstår inte varför man ska ha "stationärt hemmabredband med modem / kablar mm"

degar 199 kr per mån sen 2007-06. inte ett enda strul.

---

kom nyss hem rån berlin, i bilen mellan berlin och rödby/puttgarden satt jag å surfa nätet, inga problem någonstans.

funkar likabra hemma. och jag laddar ner mkt porr dessutom.

:yoparty

Jag tror att Turbo 3G är framtiden. Det e e ett grymt bra alternativ, det va därför jag tog med det i pollen, även fast det e ett helt annat system.

Men än så länge vill jag få så pass bra hastighet som möjligt när jag tankar och ett så stabilt internet som möjligt. Jag tror inte att 3G är där än. Och om man reviderar sitt behov av att vara online så kommer iaf jag fram till att jag faktiskt inte ens vill vara online när man e i sälen och åker skidor eller på landet och kopplar av. Det är skönt att slippa internet ibland.

Last edited:
Jag tror att Turbo 3G är framtiden. Det e e ett grymt bra alternativ, det va därför jag tog med det i pollen, även fast det e ett helt annat system.

Men än så länge vill jag få så pass bra hastighet som möjligt när jag tankar och ett så stabilt internet som möjligt. Jag tror inte att 3G är där än. Och om man reviderar sitt behov av att vara online så kommer iaf jag fram till att jag faktiskt inte ens vill vara online när man e i sälen och åker skidor eller på landet och kopplar av. Det är skönt att slippa internet ibland.
Jo, det är skönt att slippa ibland....glöm inte att jag gärna hade varit som du nere i Berlin för en vecka sedan, laptopen var så smidig att ta med, fast man borde ha njutit av allt annat.

Kontenta: 9782:- räkning hos turbo 3g för 2 timmars surfande -utan att veta vad i helvete det kunde kostat.

I avtalsvillkoren står det ngt som man nu i efterhand kan tolka som "surfar du utomlands så kan vi fakturera dig vad som helst fucker..."

----

I sverige funkar 3g turbo skitbra, varpå jag sade upp mitt hemmabredband. "vi är där idag" - som sagt, jag laddar ner en hel del, uppe på 10 sidor firefox samtidigt och det flyter på.

Men gör det inte utomlands....

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Nu vet jag inte hur det är med bolaget du har, men på företaget jag jobbade så MÅSTE man informera om utlandskostnaden innan man sålde ett mobilt bredband. Problemet är att man använder ett nät från ett telebolag i det land man besöker, och där tas det betalt per mbit, ofta helt sjuka summor som typ 200:- per mbit. Att ladda ner aftonbladets startsida blir rätt dyrt mao. Detta faktuerar det utländska bolaget på ditt bolag, som fakturerar dig.

Jo, det är skönt att slippa ibland....glöm inte att jag gärna hade varit som du nere i Berlin för en vecka sedan, laptopen var så smidig att ta med, fast man borde ha njutit av allt annat.

Kontenta: 9782:- räkning hos turbo 3g för 2 timmars surfande -utan att veta vad i helvete det kunde kostat.

I avtalsvillkoren står det ngt som man nu i efterhand kan tolka som "surfar du utomlands så kan vi fakturera dig vad som helst fucker..."

----

I sverige funkar 3g turbo skitbra, varpå jag sade upp mitt hemmabredband. "vi är där idag" - som sagt, jag laddar ner en hel del, uppe på 10 sidor firefox samtidigt och det flyter på.

Men gör det inte utomlands....

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Helt vansinnigt! Jag såg på nyheterna igår att en snubbe som va i Norge hade kollat på en fotbollsmatch via sitt 3G och blivit fakturerad 21.000.- när han kom hem. :näsblod

Tydligen så var det bara företagsabbonemang som kunde surfa utomlands men han hade ett sånt abb.

Helt vansinnigt! Jag såg på nyheterna igår att en snubbe som va i Norge hade kollat på en fotbollsmatch via sitt 3G och blivit fakturerad 21.000.- när han kom hem. :näsblod

Tydligen så var det bara företagsabbonemang som kunde surfa utomlands men han hade ett sånt abb.

Det är förjävligt. Fick höra av telefonistens chef (som jag bad att få tala med) - att det inte är ovanligt, han hade pratat med en kille 4 timmar innan mig -som tagit med datorn till norge (där det kostar 265 kr / megabyte) som under en vecka blivit skyldig över 40,000:-

Visst bör man alltid vara klok, men man tänker ju på sin höjd att "det kostar som mobiltelefoni utomlands". Samtidigt som när man påpackas med propaganda om att "surfa fritt för 199 kr / mån" -så lyder budskapet. Och i de användarvillkor man skriver på, så står absolut ingenting om att det kostar orimliga pengar att koppla upp utomlands.

Det finns en mikroskopisk notis om att prisförändringar kan ske, med hänvisning. Iallafall i de villkor jag fick 3 dygn efter att dom lanserade turbo 3g, nu kanske det ser annorlunda ut.

Dock sjukt lätt att trilla dit även fast man kan användarvillkoren utantill, om man ens misstänker att det kostar mer inom skandinavien. Men även om man misstänker att det kostar en slant extra, så kan man inte i den vildaste fantasin tänka sig att 2 timmars surfande kan kosta lika mycket som 50 månadsavgifter (det var tyskland...) Norge kostar mer än dubbelt så mkt (120 kr / meg), så de 2 timmar jag använde datorn i Berlin, skule kostat över 20,000:- i norge.

Så, iaf (alla som läser): varning för detta....

Själv tänker jag driva process, civilrätt kan kosta en slant..men det är det värt i detta fallet.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back