I have a dream....
jag drömmer om att man kan lämna in MCn någon stans på måndag,
och vara 95% säker på att man kan hämta ut den en vecka senare.
Jag vill inte höra "problem med centrallagret",
inte heller "det här är en mycket komplicerad reparation som kommer att dra ut på tiden/pengarna".
Inte "Tja det skiter väll jag i, åk tillbaka till inköpsstället".
Inte ens ett litet "vi måste beställa mera delar, vet inte när dom kommer".
Inga repiga kåpor, inga "försäkringsbolaget krånglar".
Definitivt inte "Måste felsöka mer, det var värre än vi trodde".
Allt jag vill är att kunna lämna in cykel och vara säker på att få den vid utlovad tid, fullständig reparerad.
Har tyvärr dåliga erfarenheter av mekaniker, ska inte gå in på detaljer men det är bra att lossa slanklämman runt oljefiltret innan man byter det, bra att stoppa in insexnyckeln i bott så att inte skruven blir rund osv....
Jag vill alltså ha en egen seriös mekaniker, som har en inneboende vilja att göra ett bra jobb.
Om inte alla meckar på hans firma är så seriösa så vill jag kunna boka just den personen. Jag skiter i om det kostar tio kronor mer per timme så länge som personen stämmer in på ovan beskrivning.
Vart finns han/hon?
jag drömmer om att man kan lämna in MCn någon stans på måndag,
och vara 95% säker på att man kan hämta ut den en vecka senare.
Jag vill inte höra "problem med centrallagret",
inte heller "det här är en mycket komplicerad reparation som kommer att dra ut på tiden/pengarna".
Inte "Tja det skiter väll jag i, åk tillbaka till inköpsstället".
Inte ens ett litet "vi måste beställa mera delar, vet inte när dom kommer".
Inga repiga kåpor, inga "försäkringsbolaget krånglar".
Definitivt inte "Måste felsöka mer, det var värre än vi trodde".
Allt jag vill är att kunna lämna in cykel och vara säker på att få den vid utlovad tid, fullständig reparerad.
Har tyvärr dåliga erfarenheter av mekaniker, ska inte gå in på detaljer men det är bra att lossa slanklämman runt oljefiltret innan man byter det, bra att stoppa in insexnyckeln i bott så att inte skruven blir rund osv....
Jag vill alltså ha en egen seriös mekaniker, som har en inneboende vilja att göra ett bra jobb.
Om inte alla meckar på hans firma är så seriösa så vill jag kunna boka just den personen. Jag skiter i om det kostar tio kronor mer per timme så länge som personen stämmer in på ovan beskrivning.
Vart finns han/hon?