Vem betala din 125:a?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Har funderat lite över det här med ekonomin. Nu har man fixat ett mer eller mindre fast jobb men jag köpte min 125:a för 1 1/2 år sen år sen. Då skulle jag behövt pengarna och nu har jag pengarna! Så kan det gå. Jag fick nöja mej med en bilig hoj men nu har jag bytt upp mig regält från en 91 till en 99. 99:an var rena kappet föresten :banana .

Hur lyckas ni klämma ut 25-35 tusen ur era föreldrar? Har ni lånat pengarna eller lovat att ni inte ska äta godis på ett helt år? Så upp till bevis! Vems hoj är det igentligen? Är det du som köpte den för dina pengar eller är det i gentligen din farsas?

Jag försökt tigga lite men då hotatde min älskade far att jag skulle få sova på balkongen till påsk :3freak (det va i februari :hihi )

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
enduroemil skrev:
Har funderat lite över det här med ekonomin. Nu har man fixat ett mer eller mindre fast jobb men jag köpte min 125:a för 1 1/2 år sen år sen. Då skulle jag behövt pengarna och nu har jag pengarna! Så kan det gå. Jag fick nöja mej med en bilig hoj men nu har jag bytt upp mig regält från en 91 till en 99. 99:an var rena kappet föresten :banana .

Hur lyckas ni klämma ut 25-35 tusen ur era föreldrar? Har ni lånat pengarna eller lovat att ni inte ska äta godis på ett helt år? Så upp till bevis! Vems hoj är det igentligen? Är det du som köpte den för dina pengar eller är det i gentligen din farsas?

Jag försökt tigga lite men då hotatde min älskade far att jag skulle få sova på balkongen till påsk :3freak (det va i februari :hihi )

Ja köpte den för pengarna ja fick av att sälja min äkliga moppe.
Moppeden köpte ja för pengarna ja fick efter att ha sålt en av mina båtar och min enna mt5a.
båten i sin tur hade ja köpt på lån och arbetat av pengarna.
mtn hade ja bytt mot min go-kart (dumt men kunde inte köra nånstans).
Gokarten hade jag köpt för 1400 kr.
Tillägas ska att den mtn såldes för 11 000 till ett moppefucko.
Så min 125:a är i princip vinsten på ett gäng bra affärer för ja har lika mkt pengar kvar över som jag började med plus dom ja arbeta ihop till båten. att sen ha en 125:a över är ju inte så taskigt

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Köpte min enduro och har köpt alla delar till den själv som gåtts åt längs tiden = ~10 000kr, behöver nu renoveras med kolv + cylinder de går på 7000 typ.

Köpte min Nsr och har köpt alla delar till den själv som gåtts åt längs tiden = ~8 000kr.. Mer ska göras, lack osv!

Skyddsutrusning till cross & sporthoj + kökortet = ~10 000kr

Köpte högtalare byggde ihop = ~10 000kr

Datorn allt som allt = ~15 000kr

= gjort av alltså med runt 60 000kr på de senaste 2 åren =) Har mer pengar att göra av med nu så nu blir de lack och delar och kläder för 10 000 :p

Köper alla kläder och det själv..
Får studiebidraget men det räcker inte långt..

Är bara 16år men jag har min egen ekonomi, hatar att låna därför skiter jag i det..

Last edited:

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
enduroemil skrev:
BlaBlaBla...
BlaBlaBla...

Farsan betalar hojen, han tar pengarna när den ska säljas, jag arbetar in mellanskillnaden hemma på gården.

Säg att min hoj sänks 10.000kr, då jobbar jag in det. Dvs jag jobbar 5dagar i veckan, 7-16 i en månad, då får jag 9500kr ungefär.
Alltså, jag jobbar helt enkelt en månad på sommarlovet.

That's It!

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Jobbade 1 sommar å drog ihop 10,000 å farsan la till 6,000 till min moppe. jag sålde den för 16,000. jobbade 1 sommar drog in 6,000 å köpte min 125a för 22,000

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Betalar inte ett skit på hojen, men skyddskläder och olja bensin får ja betala...pappa tar pengarna när ja säljer hojen....ja kommer inte gå minus på den så jag behöver inte betala nån mellanskillnad heller...=)

Sewn

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ER-6N
Jag åker på farsans hoj, just nu.. billigare försäkring.. men även jag ska väll betala mellanskillnaden när den säljs så småning om...

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Arbetade, tog dom pengarnao ch lånade resten. Har köpt utrustning, och hojjen för egna pengar med lån.
Har betalt tillbaka det mesta nu.
Betalt skatt,försäkring, besiktning, bensin och allt sånt själv.
Men ibland så händer det ju att man får ett bidrag ;)

Solid snake

Guest
Första TZR:en köpte morsan, jag betalade en liten del bara för att det skulle se bra ut. :hihi

2a TZR:en betalade jag själv med försäkringspengarna jag fått från den första.

Crossen köpte jag för pengar jag tjänat på att jobba.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Fan va många här va fattiga små lata barn utan egna pengar :3freak

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Blev 15 och fick 10.000 som "moppepengar", tog det som jag hade sparat och köpte en Aerox. Sen så har det varit ett antal mopeder varav inte en enda som jag gått solklart back på...

Sålde tillslut min Senda för 17.000Kr och hade extremt tur då jag lyckades hitta min gamla Honda CRM för 8000:-!!! Det enda fel var en spricka i en kåpa.. Motorn var t.om. nyrenoverad! Lade ut ca 3000 på CRM:en och sålde sedan den för 19.500 och köpte RG:n för samma pris!

Nu har jag jobbat och sparat i sommar och lagt ner ca 2600:- på motordelar, och har 5500:- Kvar inför kommande delar (cylinder)

De va min historia :) :hoppa

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Jag betala den själv.. Och den andra betala jag själv också.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Pr0bz skrev:

:va Alla har inte tid att jobba, eller kankse inte hittat nåt för en. Varifrån får du det att många här är lata?

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Morsan och farsan betalade 8000kr på hojjen och körkortet och allt annat fick jag betala själv.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
tvålen skrev:
:va Alla har inte tid att jobba, eller kankse inte hittat nåt för en. Varifrån får du det att många här är lata?

Finns alltid något sommarjobb om man är ute i god tid, annars är man lat :p

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Självklart har jag jobbat och betalt själv för alla fordon jag har ägt och äger. samt körkortet och skyddsutrusning etc
Här får man inget serverat på ett silverfat inte.
Och det är det ända rätta!!

Last edited:

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
enduroemil skrev:
Hur lyckas ni klämma ut 25-35 tusen ur era föreldrar?

... :confused:
Min kosta 5800 :crash .
Farsan betalade först sen återbetalade jag det sakta men säkert.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Pr0bz skrev:

Känner mig varken fattig eller lat. Har haft ett regelrätt sommarjobb i hela mitt liv å de va på ett varv. Annars har jag kännat mina pengar på att renovera saker. Kan säga att man faktiskt kan tjäna gryma pengar på till exempel mt5:eek:r man köper en risig än med fräch motor lacar å pysslar å sälger den för 9-10 000 eller så köper man en hel kass för 1500 använder delar från dom andra å fixa å lagar, köper så lite som möjligt nytt. säljer den i perfekt skick för 11-12 000 då har man gått ca 5000 plus om man räknar bort alla delar man köpt. Så känner jag mina pengar. Har du något mindre lat sätt att känna dina? Och solid ja nu har du nästan en anledning att kalla mig moppefucko..

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!