NicoRacing skrev:
Hej det var bara att spara för mig
Och ändå skyller du på pappa när du skulle komma och kolla på min dåvarande NSR?
Kan väl säga att mina hojar har betalt sig själva nästan av jobbet jag lagt på dom.
Började på en Dakota (9-10år då), Köpte för 500:-, renoverade så den fungerade sålde för 1500:-.
Köpte en Puch Cross för runt 1000:- som fungerade, Sålde den senare till en polare för 2000:-, Den vart i bra skick då efter lite skruvande.
La till lite pengar köpte en Yamaha 50cc cross något nyare modell för runt 4000:-. Som seden blev strulen.
Pengarna borta, Jag började om, Renoverade en Cresent K50, Köpte den för 800:- fick runt 2000-2500:- när jag sålde den har jag för mig.
Köpte en Compact för runt 1000:-, samma där sålde och tjänade pengar.
Hade väl till slut runt 5-6000:- efter alla sånna här moped köp och renoveringar.
Jobbade (eftersom man vart 14-15år var det inte mycket jobb att välja mellan, ut och plocka jordgubbar).
Jobbade upp (+ lite andra pengar som föreldrarna hjälpte till med) till en Scooter (ny) som jag importerade från Danmark för runt 15000:-
Mindre olycka med den men den blev ramsne så tog försäkringspengarna och köpte en Aprilia SR 50 (Begagnad dårå) för runt 11000:-.
Sålde SR50 till en polare efter mycket pengar utlagt på den för 14000:-
Sparade ihopa en del och köpte en Beta RR 50 -00 för runt 18500:-
Sålde den senare för 16-17000:-
Jobbade och sparade till kortet (lite pengar från föreldrarna också) och köpte mig en Aprilia RS 125 för runt 30000:-. Efter många om och men eftersom säljaren inte hållt vad han lovat (att hojen skulle vara perfekt skick, Köpte den över nätet) tog han tillbaka den och jag fick tillbaka pengarna.
Såg att Mr.Dna skulle sälja sin NSR här på Sporthoj och kontaktade honom, Köpte hans NSR för 24000:-. Mycket pengar nerlagt på den men så har jag fått köra många mil med den också.
Fick sålt NSRén i morse för 23000:-. Nöjd affär.
Edit: Nu när jag själv läste det blir det lite suddigt ibland i minnet, Har haft en massa mopeder jag renoverat osv och alla fanns inte med här. Men men.